| کد خبر: 6657 |

نماینده بجنورد:

راه‌آهن گرگان - بجنورد - مشهد با وضع کنونی به نتیجه نمی‌رسد / تا استیضاح وزیر راه، راه زیادی داریم

تین نیوز | نماینده بجنورد در مجلس با بیان این‌که نگران وضعیت راه‌آهن گرگان-بجنورد-مشهد هستیم، گفت: با روندی که وزارت راه در این‌باره پیش می‌رود، پروژه مذکور خیلی به نتیجه‌ای نمی‌رسد.
 
قاسم جعفری اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه‌آهن گرگان-بجنورد-مشهد جلسه‌ای با مجمع نمایندگان گلستان برگزار کرد و مقرر شده با ترک تشریفات عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.
 
وی با اشاره به این‌که تقریبا جلسات روزانه‌ای در رابطه با پروژه مذکور با مسئولان وزارت راه داریم، تصریح کرد: عصر دیروز جلسه‌ای با مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور داشتم و دوستان می‌گویند پروژه برای گرفتن ترک تشریفات به دولت رفته است.
 
وی با بیان این‌که مقداری درباره اصل قضیه با این شرایطی که دارند نگرانیم، بیان کرد: «باید با دوستان نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری نیز در این رابطه صحبتی داشته باشم، با این حالتی که اینها پیش می‌روند خیلی به نتیجه‌ای نمی‌رسند، مگر این‌که با اراده‌ای جدی‌تر عمل کنند.»
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری مباحث مربوط به استیضاح وزیر راه و شهرسازی، افزود:‌ «بخشی از همکاران بنده برای بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی اقدام کردند که خود من  یکی از نمایندگانی بودم که در خصوص استیضاح وزیر میانجیگری کردم و گفتم بنشینیم و با صحبت این مسئله را حل کنیم.»
 
جعفری با اشاره به این‌که دوستان می‌گویند ما پیگیر اجرایی شدن این پروژه هستیم، اظهار کرد:‌ ما نتیجه‌ای از این پیگیری‌ها نگرفته‌ایم. نگاهم این است باید با یک تعامل منطقی موضوع را حل کنیم.
 
وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم راهکار مناسبی را برای رفع مشکلات اجرایی مربوط به راه‌آهن گرگان-بجنورد-مشهد پیدا کنیم و تا استیضاح وزیر راه، راه زیادی داریم.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کاوه علی پور 0 0

    با سلام سوال من اینست مجلس قانون گذار است یا اجرا کننده نماینده محترم مجلس که تنها برای بدست آوردن رای در دوره بعدی به خود اجازه می دهد در پروژهای مهم مملکتی دخالت بکند آیا کار صحیحی انجام می دهد؟ تا کی بایستی بنشینیم وببینیم که نماینده ای برای اینکه مثلا در شهرش راه آهن ندارد وزیر راراه را استیضاح کن دوست عزیز من نماینده محترم مجلس قدیمها آنطور که ما یادمان می آید سازمانی داشتیم به نام سازمان مدیریت که این طرحها را برسی می کردندوبعد از اقتصادی بودن ابلاغ می کردند متاسفانه در دودولت قبلی برای اینکه این سد مهندسی را بردارند سازمان را منحل وپروژها را به فراخور حال وگرفتن رای تعریف کردند آیا اصلا این پروژه توجیه اقتصادی دارد آیا اعتبار آن دیده شده تا آنجا که من می دانم اصلا اعتباری ندارد شاید شما بگوئید فاینانس دارد(که احتمالا چینی است) اما برای سالهای بعد که بازپرداخت طرح بایستی انام شود آیا اعتباری دیده شده است واقعا آیامجلسیهای عزیز به این موارد فکر می کنند باور بفرمائید راه آهن کشیده به هرجا دارای صرفه اقتصادی نیست وبایستی مطالعات اولیه برای توجیه داشتن طرح انجام بگیرد.

  • مجید بابایی 0 0

    وقتی جمعبندی ما در بحثهای توسعه شبکه این است که سیاسیون از اهرم استیضاح برای عملیاتی کردن طرح های فاقد توجیه استفاده می کنند بی دلیل نیست. البته بنده نماینده فلان حوزه انتخابیه را مقصر نمی دانم بلکه کل سیستم قانونگذاری دچار بخشی نگری شده است. اراده مجلس بایستی در راستای تامین منافع ملی باشد و در این راستا قوانینی وضع نماید تا از نگاه بخشی به موضوعات قاصله گرفته شود. اصلا این مجلس است که باید وزیر را مورد خطاب قرار دهد که چرا طرح جامع حمل و نقل را برای تصویب به مجلس نمی آورد. در غیر اینصورت است که مسابقه توسعه حوزه های انتخابیه و نه کشور بین نمایندگان شکل می گیرد. برای این مسابقه هم پایانی نیست مگر اینکه بسترهای قانونی جلوگیری از آن فراهم شود. چرا طرح جامع حمل و نقل کشور با گذشت بیش از یک دهه از شروع مطالعات آن به نتیجه نرسیده است. تصور کنید طرح جامعی که مصوبه قانونی هم دارد و اولویت طرح ها را مشخص کرده است وجود داشته باشد. آنگاه نمایندگان چگونه می توانند طرح های بدون اولویت حوزه انتخابیه خود را به زور فشارهای سیاسی به بودجه کشور تحمیل نمایند. مسولین دولتی چگونه می توانند از این محل به عنوان اهرمی جهت حفظ مقام سازمانی خود استفاده نمایند. اگر غیر از اینها باشد پس چه دلیلی را برای معطل ماندن طرح جامع به مدت ۱۰ سال می توان تصور نمود.