| کد خبر: 61393 |

راه آهن اندیمشک – دهلران عملیاتی می شود

تین نیوز | نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره گفت: راه آهن اندیمشک – دهلران عملیاتی می شود.
 
علی محمد احمدی اظهار داشت: پیرو مذاکرات و پیگیری های به عمل آمده با مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، دستور اجرایی شدن و اخذ مجوز های لازم برای طرح راه آهن اندیمشک – دهلران - مهران صادر شد.
 
وی بیان داشت: طرحی که زمزمه ایجاد آن مدتی است به گوش مردم این دیار محروم می رسد به یکی از مطالبات مهم مردم تبدیل شده است.
 
احمدی بیان داشت: بحث راه آهن در دهلران از مهمترین الویت های شهرستان است چرا که این شهرستان به خوزستان و خط ریلی اندیمشک فاصله چندانی ندارد و از طریق اندیمشک می تواند به خط راه آهن کشور متصل شود و با توجه به بیابانی بودن این شهرستان، این قضیه نیز از توجیه اقتصادی برخوردار است.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام  به اشاره موقعیت توپوگرافی  مطلوب و ظرفیت هایی حوزه نفت و گاز، کشاورزی، صنعتی و بازگشایی مرزی تجاری این شهرستان با عراق خواستار  تحقق این امر شد چرا که به دلیل بیابانی بودن مسیر، اقتصادی بودن و حداقل زمان اجرایی پروژه این طرح می تواند در کوتاه ترین زمان اجرایی شود و برای دو شهرستان دهلران و مهران بسیار حائز اهمیت است و در صورت اتصال به خط ریلی کشور حجم عظمی از زائران به خصوص در ایام مذهبی وارد مهران می شوند.


نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره با اشاره به رایزنی های گذشته و اتمام طرح مطالعاتی پروژه راه آهن اندیمشک به دهلران و مهران و اقتصادی بودن طرح به منظور توسعه صادرات و مبادلات مرز های دهلران و مهران از جمله منطقه آزاد، ویژه اقتصادی مهران، راه اندازی سیمان دهلران، آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی دهلران و پالایشگاه دهلران و توسعه میدان های نفتی موسیان، دهلران و مهران و آینده رو به رشد منطقه با بازگشایی بازارچه مرزی دهلران خواستار صدور مجوز های لازم در خصوص عملیاتی شدن این پروژه شد.
 
مدیر عامل محترم راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت پروژه و اتصال ریلی این منطقه به خط راه آهن کشور دستور  صدور مجوز های لازم و موافقت کمیسیون ماده ۲۱۵ و بمنظور آغاز عملیات اجرایی پروژه را صادر کرد.
 
با توجه به توافق حاصل شده در مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها  و ظرفیت های مهم اقتصادی و زمینه های فراهم شده برای سرمایه گذاران خارجی در طرح های خوزه نفت و گاز دهلران به خصوص خط راه آهن کشور آینده روشن در انتظار استان ایلام  به ویژه حوزه جنوب خواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • متخصص ریلی 0 0

    اولا انباشت تکالیف قبلی اجرای پروژه های ریلی که به علت کمبود منابع مالی روی دست دولت مانده است مانع از تصویب هر پروژه جدید است. ثانیا مرجع بررسی و تصویب پروژه های جدید وزارت راه و شرکت ساخت هستند نه شرکت راه آهن ثالثا مدیرعامل راه آهن این موضوعات را خوب می داند و علت یادداشت او در حاشیه نامه به معنای تایید موضوع نیست بلکه برای از سر باز کردن مزاحمتهای نماینده است. رابعا نماینده محترم نباید یک نامه ساده اداری را در جراید عمومی منتشر کند که انتظارات اجتماعی بالا برود و دولت و نظام متهم به بدقولی شوند زیرا این پروژه بیست سال دیگر هم اجرا نمی شود.