| کد خبر: 61371 |

قطارهای لوکس پنج ستاره روی ریل ایران

تین نیوز | مدیرعامل شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجا از برنامه این شرکت برای راه‌اندازی قطارهای لوکس پنج ستاره در مسیرهای تهران- تبریز، تهران – شیراز و رفت و برگشت کردن قطار لوکس تهران – مشهد خبر داد.
 
سید‌حسن موسوی‌نژاد با اشاره به اقبال خوب مسافران نسبت به قطار پنج ستاره زندگی که از ابتدای امسال در مسیر تهران- مشهد راه‌اندازی شده است، گفت: این قطار جدیدترین قطار وارد شده به ناوگان کشور است و از نظر تسهیلات رفاهی و خدماتی در سطح بالاتری از قطارهای موجود قرار دارد. 
 
وی ادامه داد: قطار پنج ستاره زندگی، به منظور توسعه ناوگان مسافری ریلی کشور و با هدف ارائه خدمات جدید شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجا به‌طور رسمی راه‌اندازی شد. 
موسوی‌نژاد افزود: قطار زندگی از میهمانداران آموزش دیده و تحصیلکرده خانم و آقا برای ارائه خدمات به مسافران بهره گرفته است. 
 
مدیر‌عامل شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجا اظهار کرد: هم‌اکنون این قطار با سه حرکت رفت و برگشت از تهران به مشهد و بالعکس آماده جابه‌جا‌یی مسافران و ارائه خدمات است. 
وی با بیان اینکه قطار زندگی شب رو است و ساعت حرکت آن از تهران به مشهد 18 و 30 دقیقه است و بعد از یازده ساعت به مقصد می‌رسد، افزود: تمامی وسایل و امکانات رفاهی کوپه‌های چهار نفره این قطار از بهترین تجهیزات موجود در کشور است.
 
موسوی‌نژاد با بیان اینکه دو شاخص ضریب اشغال و رضایت مشتریان از موارد مهم برای بررسی عملکرد قطارهای مسافری است، افزود: خوشبختانه قطار زندگی از ضریب اشغال خوبی با وجود عمر کوتاه فعالیتش از ابتدای سال جاری برخوردار بوده است و همچنین در زمینه رضایت مشتریان نیز سرویسی متفاوت نسبت به سرویس‌های موجود ارائه کرده است که رضایت مشتریان جلب شده است.

مدیرعامل شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجا با ابراز امیدواری از اینکه تا مردادماه سال‌ آینده قطارهای زندگی در مسیرهای شیراز و تبریز نیز راه‌اندازی و فعال خواهند شد، افزود: امیدواریم با سرمایه‌گذاری‌هایی که قرار است انجام شود مسیرمشهد نیز در روز رفت و برگشت شود و مسیرهای شیراز و تبریز نیز رفت و برگشت روزانه داشته باشد.
وی اظهار کرد: راه‌‌اندازی این قطارها مستلزم سرمایه‌گذاری زیادی برای اعمال تغییرات در قطارهای موجود است.
 
وی افزود: هزینه تغییرات قطار 5/ 1 تا 2 میلیارد تومان است تا یک قطار معمولی به یک قطار زندگی یعنی لوکس 5 ستاره تبدیل شود. موسوی نژاد افزود: هزینه سرمایه‌گذاری یک قطار 25 تا 30 میلیارد تومان است و هزینه تغییرات نیز حدود دو میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجا با ابراز امیداری نسبت به راه‌اندازی قطارهای 5 ستاره لوکس در مسیرهای مختلف کشور افزود: قطار لوکس زندگی از ابتدای امسال به‌صورت آزمایشی در مسیر تهران – مشهد فعال شد که این قطار در حال حاضر رفت و برگشت روزانه ندارد. موسوی‌نژاد اظهار کرد: سرعت این قطار نیز به‌صورت میانگین 120 کیلومتر در ساعت است و قیمت بلیت آن 150 هزار تومان است.
 
تکالیف انباشته در بخش ریلی
مدیرعامل شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجا با تاکید بر اینکه متاسفانه ایران در بخش ریلی تکالیف انباشته‌ای دارد، افزود: ما در این صنعت هم از دنیا عقب هستیم و هم از برنامه‌ها و استراتژی‌های تدوین شده کشور و صنعت ریلی امروز نیازمند جهشی بزرگ است. وی افزود: خوشبختانه دولت جدید توجه خوبی به این صنعت دارد و امیدواریم منابع نیز متناسب با برنامه‌های دولت به این حوزه اختصاص پیدا کند.
 
قطار زندگی
 قطار لوکس زندگی با ظرفیت 250 تا 300 نفر مسافر و از نوع چهار تخته پلور سبز با تزیینات ویژه و امکانات و خدمات فرهنگی، سرگرمی و گردشگری در قالب برنامه‌های سمعی و بصری ارائه‌کننده خدمات بهتر به مسافران است.سفارش غذا و تنظیم وقت پذیرایی در رستوران، سفارش کتاب از کتابخانه و سفارش به کافه برای سرو انواع نوشیدنی و خوراکی و وجود فروشگاه‌های سیار هدایا از جمله خدمات جدیدی است که در این قطار ارائه می‌شود.   آشپزخانه این قطار از سالن رستوران مجزاست و مسافران می‌توانند مراحل طبخ و آماده‌سازی غذا را در آشپزخانه مشاهده کنند و بعد سفارش خود را انجام دهند ضمن اینکه رستوران این قطار در دو طبقه و با ظرفیت 110 نفر همزمان و در کلاس رستوران‌های پنج ستاره است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.