| کد خبر: 6022 |

راه آهن گرگان - مشهد روی کاغذ کلنگ خورده بود

تین نیوز | استاندار خراسان شمالی گفت: دولت قبل طرح راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان را تنها بر روی کاغذ کلنگ زنی کرده بود.

 ˈسیدعلی اکبر پرویزیˈ در آیین تجلیل از معلمان نمونه این استان در بجنورد اظهار کرد: تاکنون این طرح تنها بر روی کاغذ بود و حتی کلنگ زنی های آن نیز بر روی کاغذ انجام می شد.
 
وی افزود: اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، برای نخستین بار این طرح بزرگ به صورت جدی آغاز شد و یک میلیارد یورو اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن پیشنهاد شد و به تصویب مجلس نیز رسید.
 
وی گفت: پس از پشت سر گذاشتن مراحل اداری، این طرح بزرگ چند هزار میلیارد تومانی توسط پیمانکار آغاز خواهد شد.
 
استاندار خراسان شمالی در بخشی از سخنان خود به مشکلات موجود در حوزه اداری کشور اشاره کرد و گفت: به تبع این مشکلات قشر پرتلاش فرهنگیان نیز مشکلاتی دارند که البته دولت از آن آگاه است و برای برطرف شدن آن پیگیری می کند.
 
پرویزی خواستار ارایه راهکار از سوی فرهنگیان برای برطرف شدن مشکلات و چالش های این حوزه شد و اظهار کرد: مشکلات سخت افزاری در این استان تاحدودی برطرف شده اما هنوز در حوزه آموزش مشکلاتی وجود دارد که تاکنون حل نشده باقی مانده است.
 
استاندار خراسان شمالی از احتمال سفر رییس دولت یازدهم به این خطه در پاییز امسال خبر داد و گفت: ما به دنبال قطعی شدن این موضوع هستیم که این سفر در مهر یا آبان صورت گیرد، زیرا اثرگذاری بیشتری دارد.
 
پرویزی افزود: رایزنی هایی نیز برای سفر وزیران به این استان در اردیبهشت ماه شده است.
 
وی همچنین خواستار تجلیل و تکریم از معلمان شد و گفت: نباید در تکریم صرف نگاه مالی حاکم باشد و تجلیل از معلم نیز نباید به یک هفته محدود شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: اگر امروز بخواهیم در عرصه آموزش و پرورش موفق باشیم باید از معلم تکریم کنیم.
 
ˈسیدمحمد لنگریˈ افزود: هم اکنون معلمان در عرصه های فرهنگی، سیاسی، علمی و حتی اقتصادی، قشری مرجع برای جامعه هستند.
 
وی خواستار انسجام معلمان شد و اظهار کرد: باید دیدگاه ها به هم نزدیک شود در این صورت است که معلمان در بیشتر عرصه ها مرجعیت خواهند یافت.
 
وی بر مشارکت همگانی در آموزش و پرورش نیز تاکید کرد و افزود: مشارکت همگانی در آموزش و پرورش یک تکلیف است و تمامی ادارات، دستگاه ها و آحاد مردم باید در این مهم نقش داشته باشند چرا که آموزش و پرورش متعلق به همه است.
 
در پایان این آیین از یک معلم نمونه کشوری و 11 معلم نمونه استانی خراسان شمالی تجلیل شد.
 
استان 867 هزار نفری خراسان شمالی 164 هزار دانش آموز دارد که زیر نظر 14 هزار فرهنگی آموزش می بینند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدمرتضی ناصریان 0 0

    اگر به اخبار تین نیوز در همان ایام رجوع شود کارشناسان مکرر تذکر داده بودند که کلنگ زنی بدون عقد قرارداد و بدون فراهم بودن شرایط لازم صورت گرفته و بی معنا بوده است. آیا مدعی العموم نباید وارد این نوع ماجراها شود که برخی مسئولان دولتی برای هدفهای شخصی و زودگذر مردم را به سخره بگیرند و وعده های توخالی بدهند و در نهایت مردم را به مسئولین کشور و به توانایی متخصصان کشور بدبین کنند؟ و انتظارات اجتماعی برای احداثهزاران پروژه را روی دست مسئولین کشور باقی بگذارند؟ این مشکل صرفا برای دولت قبل نبوده و اگر برخورد نشود ممکن است در این دولت هم تکرار شود مثلا آقایی به عنوان نماینده آمل وعده احداثراه آهن تهران به آمل را می دهد که اعتبار آن در قانون بودجه یک هزارم هزینه احداثان هم نیست