| کد خبر: 57969 |

نظرها و خبرها◄ چرا پروژه‌های سرمایه‌گذاری به مناقصه یا مزایده عمومی گذاشته نمی‌شود؟

 تین نیوز | یکی از سیاست های مورد تاکید راه آهن توسعه قطارهای حومه‌ای برای رونق هرچه بیشتر حمل و نقل ریلی است که در این راستا تاسیس شرکت قطارهای حومه‌ای نیز به هیات دولت پیشنهاد شده است.

1-  تأسیس شرکت قطارهای حومه‌ای در راه‌آهن/ ریل‌باس‌ها را از شرکت‌های خصوصی می‌خریم
تین نیوز | دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به معاونت رئیس‌جمهوری پیشنهاد تأسیس شرکت قطارهای حومه‌ای داده‌ایم، گفت: احتمالاً ریل‌باس‌ها را از شرکت‌های ریلی برای این شرکت خریداری می‌کنیم.
محسن پورسیدآقایی در حاشیه مراسم امضاء قرارداد ساخت واگن‌ها در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر تعیین تکلیف قطارهای حومه ای اظهار داشت: قطارهای حومه ای باید قیمت مناسب و ارزان داشته باشند و خدمات آن نظیر خدمات مترو است...
مطلب کامل

نظر | شركت راه آهن باید به فكر ابعاد حاكمیتی حمل و نقل حومه ای باشد نه تصدی گری
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۳-۳۰در مورد این مطلب:
شركت جدید دولتی تاسیس شود و ناوگان بخش خصوصی را بخرد؟  این موضوع با سیاستهای اصل 44 منافات دارد.  شركت راه آهن باید به فكر ابعاد حاكمیتی حمل و نقل حومه ای باشد نه تصدی گری
البته اگر فعالیت بخش خصوصی نیازمند حمایت باشد باید حمایت منطقی و تشویقی توسط دولت وجود داشته باشد تا شركتهای ریلی حومه ای شكل بگیرند و رشد كنند.

2- اولین سرمایه گذاری بخش خصوصی در زیر بنای حمل و نقل ریلی
تین نیوز | چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...رئیس اتاق فکر ریلی با اشاره به امضا قرار داد دو خطه کردن راه آهن چادرملو به اردکان گفت: امضای این قرار داد نشان می دهد که وقتی پکیج سرمایه گذاری کامل باشد و بتوان مذاکرات خوبی انجام داد سرمایه گذار برای بخش زیر بنایی هم وجود دارد.
 مهرداد تقی زاده با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت حمل و نقل ریلی گفت: یکی از اتفاقات خوب که در صنعت حمل و نقل ریلی افتاده است امضای قرارداد دو خطه کردن راه آهن چادرملو به اردکان است.
 وی عنوان داشت: این قرار داد که به صورت سرمایه گذاری و بهره برداری است برای اولین بار توانست بخش خصوصی را وارد سرمایه گذاری در حوزه زیربنایی کند...
مطلب کامل


نظر | چرا پروژه های سرمایه گذاری به مناقصه یا مزایده عمومی گذاشته نمی شوند؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۳-۳۰در مورد این مطلب:
چرا پروژه های سرمایه گذاری به مناقصه یا مزایده عمومی گذاشته نمی شوند؟ آیا شركت راه آهن مجوزی برای ترك تشریفات مناقصه در این معامله دارد؟
سرمایه گذاری در این پروژه سود ده شد چون راه آهن انتفاع خط موجود را در اختیار سرمایه گذار خط نخست گذاشته است ولی آیا شركت راه آهن اختیار قانونی برای این واگذاری منافع خطوطی كه قبلا با سرمایه دولت ساخته شده را دارد؟
بی دقتی شركت راه آهن در كسب مجوزهای قانونی باعث می شود این گونه قراردادها گرچه از نظر كارشناسی و اقتصادی مفید هستند ولی عملیاتی نشوند.

3- آخرین وضعیت تشکیل «کمیته تهیه بسته حمایتی از صنایع ریلی داخلی»
تین نیوز | چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...وزارت راه و شهرسازی در حمایت از صنایع ریلی داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی کمیته‌ای با هدف حمایت از صنایع ریلی داخلی و بهره‌گیری از فرصت‌های بین المللی تشکیل داد.
 عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ۲۴ اسفند ۹۳ در نامه‌ای با هدف حمایت از صنایع ریلی داخلی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی پیشنهادی درباره تشکیل کمیته‌ای با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی٬ وزارت صنعت٬ معدن و تجارت٬ صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی٬ انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و انجمن صنایع ریلی ایران در ارتباط با توسعه ناوگان ریلی به اسحاق جهانگیری ارائه کرد که با موافقت معاون اول رئیس جمهور همراه شد...
مطلب کامل
 
نظر | منافع استیضاح
نظر منتشر شده در تاریخ چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴  در مورد این مطلب:
18 ماه گذشت تا آقای آخوندی متوجه ضروت كمیته شود. چهارماه صرف تشكیل كمیته شده است. سالی دو سه بار جلسه خواهند داشت و چند سال هم طول می كشد تا حرف همدیگر را بفهمند. از منافع استیضاح آن است كه كارهای نكرده و وعده ها هم برای جلب نظر دیگران مطرح می شود.

4- مصوبه دولت مبنی برواگذاری مترو ورامین به راه‌آهن توسط مجلس لغو شد
تین نیوز | شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با تکذیب برخی ادعاهای وزارت راه و شهرسازی گفت: مصوبه دولت برای واگذاری مترو به راه آهن خلاف قانون بوده و توسط مجلس لغو شده است.
سید حسین نقوی حسینی رییس مجمع نمایندگان استان تهران برخی ادعاهای مطرح شده توسط وزارت راه و شهرسازی درباره پروژه قطار حومه ای و متروی تهران-ورامین-پیشوا را که در گزارشی با عنوان جزئیات یک تصمیم غیرقانونی درباره پروژه قطار حومه‌ای تهران- ورامین- گرمسار در دولت گذشته/ راه آهن حومه‌ای هیچ‌گاه مانعی برای احداث مترو نبوده است بر روی خروجی این پایگاه قرار گرفته بود، تکذیب کرد...
مطلب کامل

نظر | راه آهن یا مترو؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۳-۳۰در مورد این مطلب:
اكنون راه آهن رودهن آمل در دست اجراست ولی نماینده آمل همیشه از متروی تهران آمل صحبت می كند فكر كنم وقتی این پروژه پیش برود درخواست كنند كه از وزارت راه منتزع و تحویل شركت متروی تهران شود.!!.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رمضانی 0 0

    با دستمال کثیف نمیتوان شیشه را تمیز کرد تا وقتی انتصاب افراد و رویکردها صرفا معامله ای باشند و نه با توجه به مصلحت کشور وضع بهتر از این نخواهد بود در مورد راه آهن آمل لاریجان خیانتی که در این دوره وزارت راه به کشور و منطقه مازندران شد در تاریخ این وزارتخانه منحصر بفرد است البته وزیر و معاونین بعلت انتساب به مازندران باید بدهی خود را پرداخت میکردند ولی کاش در کاری که توجیه اقتصادی داشت و یا اجرایی بود و یا سرمایه گذاری برای آن پیدا میشد معامله میکردند و کاش جایی پیگیر میشد چگونه قرارداد اجرای قطعه اول آن علیرغم مشکلات قانونی و قراردادی منعقد گردید؟؟؟