| کد خبر: 57130 |

طنز

◄ الهی پیر شین تا مفتی سوار قطار شین!

تین نیوز| اگر تا به حال به هر علت این امکان برای شما پیش نیامده که بتوانید سوارقطار شوید. اگر در زندگی تان فکر می کنید که فرد مفیدی نبوده اید به هیچ عنوان به خود غم راه ندهید چون در نگاه اول پیری از آن جمله مسائلی است خیلی با مزاج انسان سازگار نیست اما این روزها در جوامع مدرن آن قدر به سالمندان تسهیلات عرضه می شود که دیگر هر فردی دلش می خواهد زندگی بنجامین باتن داشته باشد.

به گزارش تین نیوز، در حالی که با توجه به بالا رفتن برخی از شاخص های رفاهی و بهداشتی، میانگین سن امید به زندگی در کشور ما از 72 سال به 75 سال رسیده است در اخبار آمده بود که بلیت رایگان برای افراد بالای 80 سال درنظر گرفته شده است حالا اینکه تعداد افراد بالای 80 سال که امکان مسافرت با قطار دارند، چقدر است، به ما مربوط نیست!

اول از همه بگیم که ما می دونیم قطار بالاترین امنیت رو در بین انواع وسایل حمل و نقل داره اما چون بلیت رایگان برای پیرهای بالای 80 سال درنظر گرفته شده و ما جوون ها هم حسودی مون شده می خواهیم درباره این طرح تکریم از سالمندان در حوزه ریلی یک کمی قلم فرسایی کنیم. به همین خاطر، مزایای این طرح رو با هم بررسی می کنیم:

- آموزشی: برای نگهداری از مسافران، مهمانداران این قطارها که سالمندان شون بالای 80 سال هستند باید دوره های مختلف در سه سطح معمولی: نگهداری سالمندان، سطح پیشرفته: مرده شوری، سطح فوق پیشرفته: آشنایی با زبان ارواح بگذرانند.

- اشتغال زایی: در دورهای سطح پیشرفته و فوق پیشرفته نیاز به مربیان خاص است که این مستلزم همکاری اساتید مرده شور محترم و رمالان و فالگیران جهت همکاری است.

- تربیتی: تربیت فرزندان متعهد و قدرشناس زحمات پدر و مادران که این سفر را برای والدین خود تهیه کرده اند.

- پیشرفت تکنولوژی: با توجه به اینکه در این قطار احتمالا برگشتی برای مسافران محترم در نظر گرفته نمی شود لذا قطار فوق می تواند از هر سرعتی که خواهان است بهره ببرد. بدین گونه می توان در توسعه قطارهای سریع السیر رکورد سرعت قطارها را شکست.

- قهرمان پروری: در صورت برگشت هرکدام از مسافران (عمرا) از این سفر، می توان از وی بعد از یک تجلیل قهرمانانه دعوت به سفر با هواپیمایی و یا با اتوبوسرانی کرد تا کار ناتمام به هر عنوان پایان یابد.

- کارآفرینی: در ایستگاه می توان شمع ،عود، حلوا ،کفن و کلیه لوازم یک سفر به عالم باقی را فروخت.

- اقدامات فرهنگی: عکاسان دوره گرد می توانند با سلفی های یادگاری برای آخرین بار خاطره ساز شوند: خانواده مسافر (مرحوم یا مرحومه) و قطار یکهویی

- همکاری با خروج ایستگاه راه آهن از داخل شهر: ایستگاه راه آهن می تواند به بهشت زهرا انتقال یابد.

توصیه ها:
- رنگ قطار مسافر مشکی باشد.
- مهمانداران در یک تست لباس شرکت کرده تا معلوم گردد لباس مشکی برای آنها برازنده است.
- دوره فشرده گریه و زاری برای مهمانداران ضرورت دارد.

بهتون برنخوره بابا همش شوخی بود! انشاء الله همه افراد سالمند همیشه سالم و سلامت باشند ولی اون جاهایی هم که بلیت قطار رو رایگان می دن برای ترویج حمل و نقل ریلی و احترام به سالمندان، این خواسته رو هم لطفا بجا بیارن:

یک کمی سن رو بیارن پایین و کمی هم به داد جوون ها برسند. درسته جوون هستیم اما نگاه نکنید به سن مون که 30 ساله ایم، ما واقعا پیر شدیم! اگه سن مون 30 ساله نشون می ده اما واقعا بالای 80 سال هستیم! فقط که سن شناسنامه ای ملاک نیست، دل خیلی از اون 80 ساله ها جوون تر از ماست. والله به خدا؛ شک دارین!

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • چراغ 0 0

    با سلام خدمت شما عزیزان خبرگزاری تین با توجه به درج خبر تخفیفات سنی شرکت سفیر ریل آسیا در آن خبرگزاری و متن طنز - تحلیلی فوق لازم است به اطلاع برسانم طرح تخفیفات سنی فقط با عنوان منزلت در قطارهای شرکت رجا و برای افراد بالاتر از ۶۵ سال اجرا می شود. بنده که امروز ۹۴/۰۴ / ۱۴ هر چه پیگیری کردم هیچ یک از بند های تخفیفات سنی و کسر کوپه اعلامی شرکت سفیر ریل آسیا اجرا نمیشد بد نیست یک گزارش در خصوص اجرایی این طرح ها تهیه فرمائید