| کد خبر: 56151 |

گرفتن مجوز ساخت راه‌آهن اصفهان - چهارمحال و خوزستان اقدامی استراتژیک بود

تین نیوز | امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دو سال اخیر اعلام کرد: با وجود تمامی تنگناهای اقتصادی در کشور اما نزدیک به ۵۰ درصد از پروژه‌های جاده‌ای چهار محال و بختیاری در این دوسال به ثمر نشست.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیرعباس سلطانی افزود: با توجه به کمبود منابع مالی و تحریم های موجود در کشور، پیشرفت های عمرانی  وزارت راه و شهرسازی در دو سال اخیر نه تنها نسبتا خوب بوده است  که از نظرمن  بسیار هم مثبت است.
 
سلطانی در ادامه فعالیت وزارت راه در بخش ریلی را فوق العاده فعال خواند و گفت: در این مدت زمان اقدامات ارزنده ای در بخش های جاده ای، احداث بزرگراه و اتوبان و همچنین بازسازی ناوگان هوایی انجام گرفته که قطعا مانع از بحرانی شدن شرایط در حوزه هوایی و زمینی شده است.
 
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش از چند بازدید عملیاتی و میدانی وزیر راه و معاونانش از پروژه های عمرانی استان یاد کرد و افزود: اخذ مجوز برای ساخت خط راه آهن اصفهان - چهار محال و بختیاری - خوزستان اقدامی حائز اهمیت در این مدت زمان بود که پس از گذشت ۳۶ سال محقق شد و اکنون در دست مطالعه قرار گرفته است.
 
وی در ادامه تأکید کرد: براساس بررسی های انجام شده قرار است این پروژه سال آینده اجرایی شود که در صورت ساخت و پایان آن قادر به جابه جایی سه میلیون مسافر در سال بوده و جنبه ای استراتژیک برای کشور خواهد داشت.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس در این خصوص اضافه کرد: به عقیده من اقدامات وزارت راه در دو سال اخیر در بخش جاده‌ای در نوع خود بی‌سابقه بوده چرا که با تمام مشکلات موجود فعالیت‌های خوبی در این حوزه به انجام رسید.
 
سلطانی فعالیت های مربوط به بهسازی و آسفالت جاده‌ای را در سطح کشور و به ویژه استان خود چشمگیر اعلام کرد و گفت: در این مدت زمان وزارت راه بهترین عملکرد را نسبت به سایر وزارت خانه ها در چهار محال و بختیاری به خود اختصاص داده است.
 
نماینده بروجنی‌ها همچنین در خصوص پروژه‌های مسکن مهر استان نیز بیان کرد: این بخش مشکلاتی را از دولت گذشته به همراه داشت ولی با وجود همه این اتفاقات،اقداماتی که وزیر راه و همکارانش  در این دو سال گذشته برای این بخش انجام دادند عالی بود و نتایج خوبی نیز به همراه داشت.
 
وی در پایان در مقایسه عملکرد این وزارت خانه در حوزه های گوناگون بهترین و بیشترین پیشرفت را برای بخش ریلی و جاده ای در تمامی کشور دانست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمید جمال آبادی 0 0

    با سلام مکمل این طرح نیز راه آهن اصفهان نایین سبزوار مشهد است که می تواند آثار زیاد ملی در حوزه گردشگری و حمل بار از شمال شرق به مرکز و جنوب غرب کشور داشته باشد.

  • خدایی 0 0

    کاش از منافع ملی بخاطر مسایل محلی نگذریم؟ هزینه راه آهن مورد نظر هجده هزار میلیارد تومان است سوال از نمایتده محترم راه آهن مورد اشاره چقدر بار و مسافر دارد که اینقدر پیگیر آن هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و بخاطرش از وزیر دفاع جانانه میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نتایج عالی مسکن مهر یعنی چه؟ تعداد ساخته شده و باقیمانده را بفرمایند تا حقیقت مشخص گردد