| کد خبر: 5369 |

اسلوموشن رسانه ای در هزاره سوم

◄ همایش پرسرعت با مجری کم سرعت!

تین نیوز | اولین همایش ملی راه آهن سریع‌السیر در ایران فردا ساعت 8 صبح در تهران برگزار خواهد شد، اما آنچه در این میان مهم است اطلاع‌رسانی ضعیف این همایش از سوی شرکت برگزار کننده آن است.

به گزارش تین نیوز، در حالی که این روزها از تصادفات وحشتناک جاده‌ای خبرهای دلخراشی به گوش می‌رسد و در ایران سالانه به طور متوسط 20 هزار نفر در تصادفات کشته می‌شوند، حمل و نقل ریلی می‌تواند بهترین و ایمن‌ترین گزینه سفر و حمل بار باشد.

توجیه اقتصادی قطارهای سریع السیر
بحث قطارهای پرسرعت چند صباحی است که به طور جدی از سوی وزارت راه و شهرسازی، راه آهن و شخص مدیرعامل آن پیگیری می‌شود و ایران، بهترین کشور از نظر توجیه اقتصادی برای توسعه قطارهای پرسرعت است زیرا کشورهایی که دارای وسعت خاکی بسیار و دارای فاصله جغرافیایی بین شهری طولانی هستند، توسعه این قطارها برای آنها مطرح می‌شود.

با توجه به اینکه درآمد و منافع حاصل از صنعت ریلی برای تمامی کشور است و می‌تواند به شکوفایی و رشد اقتصادی کمک شایانی کند و با توجه به تحریم‌های موجود که هواپیماهای کمتر از ۱۰ سال به ایران فروخته نمی‌شود، توسعه حمل و نقل ریلی و بویژه قطارهای سریع‌السیر ضرورت دارد.

آمار جهانی محیط زیست
بر اساس آمار جهانی محیط زیست، حمل و نقل هوایی 14 درصد عامل تخریب محیط زیست، حمل و نقل جاده‌ای 84 درصد و حمل و نقل ریلی دو درصد محیط زیست را تخریب می‌کند، بنابراین سالم بودن سفر و تأثیر مخرب کمتر برای محیط زیست از دیگر ویژگی قطارهای پرسرعت است که می‌تواند محیط زیست را حفظ کند.

برگزاری همایش ملی قطارهای سریع السیر توسط شرکت ناشناس فنی و مهندسی
حال با توجه به اهمیت قطارهای پرسرعت در ایران، فردا اولین همایش ملی قطارهای سریع‌السیر توسط یک شرکت فنی و مهندسی برگزار می‌شود. مسئولان برگزاری این همایش با دعوت از اساتید مجرب و معتبر حوزه ریلی از دانشگاه‌های سراسر کشور و نام بردن از حامیان بزرگ سعی کرده‌اند بر اهمیت این همایش تأکید کنند.

بایکوت خبری همایش از سوی شرکت برگزارکننده
اما آنچه در این میان به چشم می‌خورد بایکوت خبری این همایش مهم از سوی مسئولان شرکت برگزارکننده آن است که با به کارگرفتن افراد ناآشنا با اصول روابط عمومی و عدم ارتباط با رسانه‌ها موجب شده است که این همایش با کمترین بازخورد برگزار شود.

حامیان همایش از حامی بودن خود خبر ندارند
اگر به سایت شرکت برگزارکننده این همایش مراجعه کنید با لوگوی بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای دولتی و انجمن‌های فعال ریلی برخورد می‌کنید اما بسیاری از آنها حتی از حامی بودن خود خبر ندارند.

در تماسی که با چندتن از حامیان ذکر شده در سایت شرکت برگزارکننده همایش ملی قطارهای سریع‌السیر برقرار شد، اینها از حامی بودن خود اطلاعی نداشتند و حتی از برگزاری چنین همایشی اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند.

مدیرعامل یکی از انجمن‌هایی که به عنوان حامی این همایش اعلام شده گفت: «من در حال حاضر در سفر هستم و از برگزاری چنین همایشی اطلاع ندارم، در صورت امکان اگر شما اطلاعات بیشتری به دست آوردید به من نیز اطلاع دهید.»

کارشناس روابط عمومی یکی دیگر از حامیان اصلی ذکر شده نیز گفت: «من برای اولین بار این موضوع را از شما می‌شنوم و هیچ اطلاعی از نحوه برگزاری و زمان و مکان آن ندارم.»

نکاتی جالب از پاسخگویی
اما نکته جالب ماجرا نحوه پاسخگویی روابط عمومی این شرکت به تماس خبرنگاران و تماس گیرندگان است که بسیار بی‌حوصله و به حالت بازجویی از مجرم است. وی در یک تماس به فرد تماس گیرنده در پاسخ به اینکه این همایش کی و چگونه برگزار می‌شود با یک لحن نامناسب گفت: «الان وقت پاسخگویی ندارم» و بلافاصله گوشی را قطع می‌کند.

رسانه‌ها به عقیده کارشناسان خبره این حوزه، رکن چهارم دموکراسی است و بازتاب رسانه‌ای گسترده چنین همایش مهمی می‌تواند به جلب توجه بیشتر دولتمردان و مردم کمک شایانی کند و روند احداث قطارهای سریع‌السیر را که در دنیا جایگاه خوبی پیدا کرده در ایران تسریع نماید.

با توجه به اهمیت این موضوع و نیز تأکیدی که وزیر راه و شهرسازی و معاون ریلی وی که فردی متخصص و خبره در این حوزه حمل و نقل است و بر روی بهبود خدمات ریلی تاکید دارد، واگذاری اجرای چنین همایشی در سطح ملی به شرکت ها و موسسات آشنا به ارتباطات رسانه ای تاثیرگذاری بیشتری دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 0 0

    جالب بود، در این مورد ما یک ضرب المثل شیرین داریم. " آفتابه و لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی "

  • سید مرتضی ناصریان 0 0

    این همایش اساسا بو دار است و جا دارد بحثو بررسی شود که مجری آن کیست؟ ایا صلاحیت این موضوع را دارد؟ آیا مسئولیت علمی این موضوع را دارد یا مسئولیت اجرایی در باره راه آهن سریع؟ کدام متخصصین مرتبط دعوت شده اند؟ از جنس همایشهای تشریفاتی است یا علمی؟ اگر علمی است کدام مرجع دانشگاهی ان را حمایت می کند؟ هیئت داوران علمی کیستند و چگونه انتخاب شدند؟ آیا فراخوان مقالات داشته یا مقالات سفارشی عرضه می شوند؟ بالاخره آفتاب پشت ابر نمی ماند و این موضوعات مشخص می شود.

  • پیر راه آهن 0 0

    بسمه تعالی با عرض سلام و ادب پایبندی به اصول و قواعد هر کار متضمن پیروزی در آن کار است برگزاری همایش قواعدی دارد که این گردهمایی اصالتا فاقد آن است ۱ - فارغ از مسائل ژورنالیستی و خبری در کجای دنیا یک شرکت یک همایش ملی منطقه ای استانی یا حتی شهری برگزار می کند؟ من به شخصه اولین بار در عمر خود چنین موردی آن هم از یک شرکت با قدمت کمتر از یک سال فعالیت می بینم ۲ - نکات قابل توجه در سازمان همایش: ۲-۱) هدف از همایش چیست؟ نامشخص و نا معلوم؟ ۲-۲) سابقه افراد تشکیل دهنده سازمان همایش در موضوع همایش چیست؟ بعضا اشتراک موضوعی با موضوع کنفرانس زیر صفر است! ۲-۳) اصولا ارکان همایش چیست؟ ارائه مقالات؟ سخنرانی کلیدی؟ پوستر؟ جلسات نقد؟ پانل؟ واقعا چه چیز؟ ۲-۴) در سایت همایش که زیر مجموعه سایت شرکت سراسازان بصیر بنا شده تنها اسامی افراد و لوگوی شرکت های کاملا بی ارتباط به چشم می خورد. به نظر می رسد هدف اصلی همایش بزرگترین صورت مساله خود همایش است! ۲-۵) جالب این که برنامه های برگزاری همایش اوپن در نظر گرفته شده است! ۲-۶) در این ساعت به حال کشور عزیزم مرثیه می خوانم که طومار اسامی وزارتخانه ها، شرکتها و از همه اسفبار تر اساتید دانشگاهها به عنوان سند … در این همایش ثبت و ظبط شد سخنان این کوچکتر با فرض نیت خیرخواهانه مجری همایش بیان شد و قصد کوچکترین سوئ نیت و بی احترامی به فردی نمی باشد پایبندی به اصول و قواعد هر کار متضمن پیروزی در آن کار است والسلام من اتبع الهدی

  • فرداد فرهودی 0 0

    با سلام همانطوری که اقای ناصریان پیش بینی کرده بودند بود من در همایش شرکت کردم متاسفانه همایش بسیاربی برنامه واصولا بی هدف برگذار شد مشخص نبود کدام شخصیت حقوقی متولی برگذاری همایش بوده است نکته جالب عدم حضور شمار زیادی از مسئولین ریلی کشور بود جالب تر این بود که برای سخنرانی اولیه دنبال سخنران از بین مجموع مدعوین بودند وبه هرکسی اعلام می کردند امتناع می کرد به نظر من یک افتضاح بیشتر نبود ای کاش کمی دوستان هماهنگ تر وبا برنامه تر اینگونه همایش ها برگذار کنند امیدوارم هزینه همایش از بیت المال نبوده باشد که خودش کناه بزرگی است امیدوارم بخش خصوصی هزینه همایش را داده باشد نه دولت. البته نکات دیگری هم در خصوص مقالات و…وجود دارد که نوشتن آن برای دید عموم به صلاح صنعت حمل ونقل نیست اگر دوستان بخواهند در جلسات خصوصی مطرح خواهم کرد.

  • واقف 0 0

    جا داره اینجا از دقت و نکته سنجی نویسنده محترم تشکر کرد. باید به اطلاع برسانم شخصی که اصلا جایی در خانواده حمل و نقل ندارد برای خود اقدام به برگزاری همایشی آن هم با نام همایش ملی می کند. مجری برگزار کننده در ابتدا هر شخصی را که ربطی به حمل و نقل ریلی نداشته به عنوان سخنران و شرکت کننده دعوت کرده است و در نهایت برای دعوت از مدیرعامل راه آهن که می رود و درخواست حمایت می کند، خوشبختانه کار به دست مدیر روابط عمومی راه آهن میافتد و ایشان هم اقدام به اصلاح افراد سخنگو و اعضای پانل می نماید تا حداقل کمتر آبرو ریزی شود. اگر حالا مجموعه توانمندی اقدام به برگزاری رویدادی تحت عنوان راه آهن سریع السیر بنماید متاسفانه این همایش می تواند ذهنیت بدی برای آن قلمداد شود.

  • محسن 0 0

    با سلام پدر مگلو ایران پدر اولین کنفرانس پرسرعت جهان شد!!! بسی تاسف برای جامعه و مدیران صنعتی و هزاران تاسف برای استادان دانشگاهی که نام خود و ساحت علم و دانش را لکه دار کردند فکر میکنم یک نمره تجدیدی در کارنامه مدیران ریلی و دانشگاهیان ثبت شد آیا در مملکت ما اینقدر هرج و مرج است؟