| کد خبر: 5284 |

صدور مجوز ترک تشریفات مناقصه راه‌آهن بوشهر تا ۳ هفته آینده

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی در بوشهر گفت: یکی از خواسته های مهم و مشترک در استان بوشهر طرح راه آهن است که در چند ماه گذشته تمرکز جدی روی این طرح انجام شده و ظرف سه هفته آینده مجوز ترک تشریفات مناقصه صادر می‌شود.

عباس آخوندی در نشست شورای اداری استان بوشهر که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: بوشهر استانی استراتژیک و دارای تاریخی پرافتخار با سرمایه فرهنگی و اجتماعی قابل تعاملی است و سرمایه های ذاتی فراوانی از جهت نیروی انسانی، فرهنگی و مادی دارد.
 
وی با بیان اینکه  استان بوشهر ازاستان هایی است که هرچقدر هم در آن سرمایه گذاری شود در جهت توسعه ملی بازگشت بسیار خوبی دارد تصریح کرد: ما با این دیدگاه به استان بوشهر نگاه ویژه می کنیم.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بافت تاریخی بوشهر گفت: این بافت نشان از فرهنگ دیرینه این شهر است و پروژه‌های خیلی خوبی از جمله دانشکده هنر و معماری در دل بافت در آن در حال اجرا است، در واقع بازگشت به سیاست اصلی ملی کشور که همان بازگشت به معماری بومی، اسلامی و ایرانی است.
 
آخوندی افزود: هرچند تاسف خوردم که چرا در سال‌های گذشته به این امر کمتر رسیدگی شده و صدها هزار میلیارد تومانی که باید صرف احیا و بهسازی بافت های تاریخی می شد در جاهای دیگر هزینه شده است.
 
وی به شهر جدید عالی شهر بوشهر پرداخت و گفت: در بازدیدی که از این شهر داشتیم شاهد پیشرفت های خوب آن بوده ایم و پروژه چهار هزار و 700 واحد مسکونی مهر در این شهر پیش بینی شده بود که از این تعداد چهار هزار واحد تمام شده است و مابقی نیز در حال اتمام است ضمن اینکه خدمات روبنایی از جمله مدرسه، مسجد، درمانگاه و پاسگاه در حال انجام است.
 
وزیر راه و شهرسازی راه آهن را یکی از مطالبات به حق مردم استان دانست و افزود: یکی از خواسته های مهم و مشترک در استان بوشهر بحث راه آهن است و یکی از پروژه های بسیار مهم نیز راه آهن شیراز به بوشهر است که این پروژه آغاز شده و پیشرفت های مختلفی در بحث زیرسازی در قطعات مختلف داشته است.
 
آخوندی خاطرنشان کرد: اصلی ترین مسئله در این پروژه تامین اعتبار بوده و در چند ماه گذشته تمرکز جدی روی این مسئله داشته‌ایم و به تدریج داریم به نتیجه می‌رسیم.
 
وی از تشکیل کمیته سه نفره ترک تشریفات متشکل از دارایی، معاونت برنامه ریزی و راهبردی و وزارت راه و شهرسازی خبرداد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته ظرف سه هفته آینده مجوز ترک تشریفات مناقصه راه آهن بوشهر صادر می‌شود و این در حالی است که برای بحث تامین فاینانس خارجی مذاکرات به خوبی انجام شده است.
 
وزیر راه و شهرسازی افزود: این پروژه در اولویت طرح های وزارتخانه است و بطور مرتب این مسئله را پیگیری می‌کنیم.
 
آخوندی تصریح کرد: بحث اتصال راه آهن بوشهر و اتصال به بندر که حتما انجام می‌شود و ایجاد ریل برای توسعه بخش بندر تحول خوبی ایجاد می‌شود.
 
وی افزود: ایستگاه راه‌آهن برای بوشهر در خارج از شهر پیش بینی شده که تلاش ما این است ایستگاه به شهر متصل شود تا مردم مشکل دسترسی نداشته باشند و با مشاور طرح جامع باید هماهنگ کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رفیق شفیق 0 0

    وقتی هیئت سه جانبه است و فقط یک طرف وزارت راه است چگونه وزیر از سوی همه طرفقین قول می دهد که مجوز صادر می شود؟ وقتی در قانون بودجه طول پروژه ۲۵۰ کیلومتر نوشته شده و طول واقعی پروژه ۴۵۰ کیلومتر است چگونه پروژه قابل انجام است؟