| کد خبر: 5212 |

نظرها و خبرها◄ تعهد سه ساله برای ساخت راه‌آهن بجنورد – مشهد؛ وعده‌‌ای محال

تین نیوز | چندی پیش و در آستانه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان شمالی، علی اکبر مردی آغمیونی سرپرست اداره کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه دو، درباره آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن گرگان – مشهد گفت: اکنون در سه منطقه واقع در گرگان، شیروان و بجنورد کارگاه‌هایی تجهیز شده‌اند که با فراهم شدن شرایط، فعالیت جدی خود را در این مناطق ادامه خواهند داد. وی درباره زمان بهره برداری این پروژه مهم ادامه داد: پروژه مربوط به این مسیر، قراردادی سه ساله است و تعهد شده که در بازه زمانی سه ساله، یعنی از ابتدای سال 1393 تا پایان سال 95 کار به پایان برسد. 
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که کارشناسان ریلی معتقدند امکان تحقق این وعده محال است.

1- همه وعده‌های " پورسیدآقایی"، مدیرعامل راه‌آهن
تین نیوز | پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب: ... یکی از وعده‌هایی که محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه‌آهن به طور مکرر بر آن تاکید می‌کند راه اندازی قطار برقی تهران-مشهد تا پایان کار دولت است... 
مطلب کامل

نظر |واردات واگن‌هایی با عمری حدود بیست سال
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۱۱در مورد این مطلب:
در دو ماه اخیر حداقل سه شرکت بهره‌بردار اقدام به واردات واگن مسافری دست دوم نموده اند که در حال ترخیص می‌باشد. واگن‌هایی با عمری حدود بیست سال. 

نظر | برنامه‌های خوب مدیرعامل راه آهن
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۱۳ در مورد این مطلب:
همت دكتر عاليست و موفقيت ايشان را از خدا می‌خواهيم بلكه حمل و نقل ايران در مسير صحيح رشد نمايد. برنامه‌های خوبی هم تهيه كرده‌اند و اگر يكی دو وعده هم به نظر بنده نشدنی است و به هرحال محقق نشود بازهم برنامه فوق برنامه مناسبی است.

2- نصر آزادانی: اجرای 8 طرح به طول 3 هزارکیلومتر در کریدورهای مهم ریلی
تین نیوز | چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
 خلاصه مطلب: ...سیدمسعود نصر آزادانی مدیرکل ساخت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با اعلام خبر قرارداشتن راه آهن تهران ـ قم ـ اصفهان در مرحله مذاکرات فنی گفت: قصد داریم برای کریدورهای مهم، 8 طرح به طول 3 هزار کیلومتر اجرا کنیم...
مطلب کامل

نظر | ایستگاه شیراز دو سال پیش افتتاح شد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۱۳ در مورد این مطلب:
"در ایستگاه شیراز از المان‌های تخت جمشید استفاده می‌کنیم"؟؟!! ایستگاه شیراز دو سال پیش افتتاح شده و تحویل شرکت بهره‌بردار داده شده است. 

3- تولید ریل ملی در دستور كار قرار گرفت
تین نیوز | چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...با انعقاد قرار‌داد خرید تجهیزات برای تولید ریل از سوی ذوب‌آهن، تولید ریل ملی شد.
مدیر عامل شركت سهامی ذوب‌آهن اصفهان با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به اینكه ریل تاكنون در كشور تولید نمی‌شد با انعقاد این قرارداد تولید ریل، ملی شد و امیدواریم ظرف مدت 14 ماه، شرایط تولید ریل (UIC60) را در ایران فراهم كنیم.
اردشیر سعد محمدی اظهار کرد: با توجه به اینكه در برنامه توسعه پنجم كشور ، راه آهن باید هزار كیلومتر خط ریل جدید به خطوط حمل و نقل ریلی كشور بیفزاید و این به معنی تداوم نیاز به ریل است اما قیمت ریل با استاندارد‌های جهانی بسیار بالاست و با توجه به شرایط بسیار مشكل تامین می‌شود، بنابراین راه‌اندازی واحد تولید ریل در ایران می‌تواند از خروج مقادیر زیادی ارز ممانعت به عمل آورد. 
مطلب کامل

نظر | تولید داخلی ریل با توجه به عزم دولت برای توسعه و انقلاب ریلی اهمیت بالایی دارد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۱۰در مورد این مطلب:
تولید داخلی ریل به عنوان یك محصول استراتژیك و موردنیاز كشور به ویژه با عزم دولت برای توسعه و انقلاب ریلی اهمیت بالایی دارد و باعث تكمیل منظومه مصالح ساخت راه آهن در كشور می شود. امیدوارم با رعایت كیفیت بالا در تولید این محصول خاص باعث كسب اعتبار دیگری در محصولات فولادی كشور باشند و بهانه ای برای تامین ریل از خارج باقی نماند. 

نظر | تولید ریل یکی از اجزای مهم زنجیره تأمین خطوط ریلی است
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۲۰در مورد این مطلب:
تولید ریل یکی از اجزای مهم زنجیره تأمین خطوط ریلی است که در دهه های گذشته به لحاظ ارزان بودن واردات و مصرف داخلی سالانه زیر یکصدهزارتن توجیه چندانی نداشته و با ارتقای دانش فنی سازندگان داخلی و اولویت ویژه توسعه و نوسازی و دوخطه شدن شبکه ریلی کشور، زمینه و توان و توجیه کافی یافته و براساس تعهدات و تمهیدات سازندگان داخلی قطعاً بزودی به تولید مرغوب و انبوه ریلهای UIC60 و E1 منتهی می گردد.

4- صدور مجوز ترک تشریفات مناقصه راه‌آهن بوشهر تا ۳ هفته آینده
تین نیوز | سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...وزیر راه و شهرسازی در بوشهر گفت: یکی از خواسته های مهم و مشترک در استان بوشهر طرح راه آهن است که در چند ماه گذشته تمرکز جدی روی این طرح انجام شده و ظرف سه هفته آینده مجوز ترک تشریفات مناقصه صادر می‌شود... 
مطلب کامل

نظر | راه‌آهن بوشهر و اما و اگر آن
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۰۹در مورد این مطلب:
وقتی هیئت سه جانبه است و فقط یك طرف وزارت راه است چگونه وزیر از سوی همه طرفقین قول می دهد كه مجوز صادر می شود؟
وقتی در قانون بودجه طول پروژه 250 كیلومتر نوشته شده و طول واقعی پروژه 450 كیلومتر است چگونه پروژه قابل انجام است؟

5- قطار پرسرعت ملی در سامانه ریلی کشور
تین نیوز | چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...تجربه جهانی نشان داده است سیستم حمل و نقل ریلی در مقایسه با دیگر سیستم‌های حمل و نقل از مزایای بیشتری برخوردار است...با توجه به اهمیت این موضوع طرح کلان پیاده‌سازی فناوری ملی سامانه حمل و نقل ریلی پرسرعت از سوی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مصوب و اجرای آن به دانشگاه علم و صنعت واگذار شده است که با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مرکز تحقیقات و آموزش راه‌آهن در حال اجراست. دکتر محمدحسن بازیار، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت به پرسش‌های ما درباره ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی پرسرعت و روند اجرای این طرح پاسخ داده است. 
مطلب کامل

نظر |ضمانت اجرایی تبدیل کاغذها به قطار 350 کیلومتر بر ساعت کجاست؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۰۶در مورد این مطلب :
لطفا به واژگان زیر توجه فرمائید:
"مسئولیت پاسخگویی به عملکرد نهایی سامانه واقعی"
"ایمنی"
"هدر رفت زمان و فرصت"
به نظر اینجانب خروجی نهایی بعد از 5 سال فرضا 50 هزار صفحه نقشه و مشخصات فنی خواهد بود که هیچ ضمانت اجرایی در تبدیل این کاغذها به قطار 350 کیلومتر بر ساعت نخواهد بود.
در آن زمان بهانه های خیلی زیادی می توان آورد که چرا این کاغذها تبدیل به قطار نمی شود.
اگر خیلی اصرار به عدم استفاده از برندهای برتر جهانی در این تکنولوژی بر خلاف رویه تجربه استفاده شده در کشورهای مانند کره و چین وجود دارد راهکار موثر به نظر اینجانب به شرح زیر می باشد:

1- محوریت و رهبری سه شرکت تولید کننده وسیله نقلیه ریلی ایرانی در این موضوع به جای محوریت دانشگاه
البته افراد متخصص مجرب دانشگاهی می توانند بسته به تخصص خود به همکاری با این سه شرکت بپردازند.

2- استفاده از چند مشاور طراح برتر جهانی در قالب کنسرسیوم با وجود رهبر کنسرسیوم در طراحی کامل قطار از ای تا زد توسط شرکت های تولید کننده وسیله نقلیه ریلی ایرانی بند یک با انتقال کامل دانش فنی و از همه مهمتر قبول مسئولیت در پاسخگویی به عملکرد نهایی و ایمن قطار در سرعت 350 کیلومتر بر ساعت.
 
6- تعهد 3 ساله برای ساخت راه‌آهن بجنورد – مشهد
تین نیوز | پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب:... راه‌آهن بجنورد – مشهد که بخشی از پروژه ریلی گرگان – مشهد است قراردادی سه ساله است و تعهد شده که در بازه زمانی سه ساله یعنی از ابتدای امسال تا پایان سال 95 ساخته شود... 
مطلب کامل

نظر | تعهد سه ساله برای ساخت راه‌آهن بجنورد – مشهد ؛ یك وعده محال
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۰۶ در مورد این مطلب:
تعهد سه ساله برای اجرای این طرح یعنی یك وعده محال. شرایط آن فراهم نیست. حتی اگر تامین مالی طرح قطعی باشد كه نیست و حتی اگر قرارداد اجرای طرح منعقد شده باشد كه نشده است و حتی اگر تمام طراحی انجام شده باشد كه نشده است بازهم امكان اجرای این طرح بزرگ در مدت سه سال شدنی نیست. آیا كسی در این دولت به این وعده‌های نشدنی واكنش نشان نمی‌دهد؟ همین حرفهای توخالی اعتماد مردم به مسئولان را كاهش می دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس 0 0

    با عر ض سلام، به آگاهی میرساند هنوز راه اهن قزوین - رشت و یا میانه اردبیل و یا میانه - تبریز که سالهاست در مرحله اجراست معلوم نیست کی به نتیجه خواهد رسید چه رسد به گرگان - بجنورد - مشهد که توجیه نیز ندارد تازه اول راه است. مطمئن باشید بیش از ۱۰ سال طول خواهد کشید.

  • همسایه 0 0

    بهتره به مشکلات گرگان - مشهد اضافه کنید که بین شرکت عمران رضوی و شرکت ساخت بر سر واگذاری سهام مهاب قدس دعوا بالا گرفته و دادگاه به نفع پیمانکار رای داده و هنوز که کار شروع نشده و ترک تشریفات مناقصه صادر نشده کارفرما پیمانکار و دعوی پیمانکار را قبول ندارد و مقامات وقت کارفرما به پیمانکار جذب شده اند و … قضیه شیر تو شیر شده است اگر نگویم … شده است

  • کارشناس دوم 0 0

    بنده خدا چرا داری میخوای؟!!!!!!!!!!!! مگه این چند ساله سیر نشدی؟!!!!!!!!!!