| کد خبر: 51581 |

ریل‌گذاری راه‌آهن همدان - تهران متوقف شده است

تین نیوز | مدیرکل دفتر فنی استانداری همدان با اعلام اینکه تاکنون ۱۰۰ کیلومتر از راه‌آهن همدان-تهران ریل‌گذاری شده است، گفت: به علت نبود ریل عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن همدان-تهران متوقف شده است.
 
کیوان کاظمی مستقیم با اشاره به اینکه راه‌آهن- همدان تهران یکی از پروژه‌های هم در غرب کشور محسوب می‎شود، اظهار داشت: طـرح راه‌آهـن تهران–همدان–سنندج به طول 410 کیلومتر، بصورت یک خطه طراحی شده است.
 
وی با بیان اینکه این خط آهن باسرعت کیلومتر در ساعت  160برای مسافری و 120 کیلومتر در ساعت برای باری طراحی شده است، افزود: مسیر تهران- همدان به طول 260 کیلومتر و مسیر همدان- سنندج به طول 150 کیلومتر است که این طرح در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین، همدان، بهار، قروه و سنندج عبور می‌کند.
 
کاظمی مستقیم با اعلام اینکه تاکنون 100 کیلومتر از مسیر راه‌آهن همدان-تهران ریل‌گذاری شده است، تصریح کرد: در حال حاضر 160 کیلومتر از ریل‌گذاری باقی مانده که امیدواریم با انتخاب پیمانکار جدید شاهد افتتاح پروژه باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ریلی برای ریل‌گذاری در این پروژه وجود ندارد، گفت: عملیات ریل‌گذاری متوقف بوده و منتظر هستیم تا با انجام مناقصه ریل موردنیاز پروژه تامین شده و کار با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.
 
مدیرکل دفتر فنی استانداری همدان با اعلام اینکه زیرسازی پروژه راه‌آهن همدان-تهران بیش از 95 درصد پیشرفت دارد، گفت: در زمینه زیرسازی مشکلی وجود ندارد و با تامین ریل پروژه با سرعت مطلوبی دنبال می‎شود.
 
وی با بیان اینکه ریل‎گذاری و ساخت ایستگاه‌های راه‌آهن باید به صورت همزمان پیش رود تا شاهد بهره‎برداری کل پروژه در یک زمان باشیم، اظهار داشت: در صورت تامین ریل و اعتبار می‎توان اعلام کرد پروژه راه‌‎آهن همدان-تهران اواخر سال 95 به بهره‌برداری برسد.
 
متاسفانه راه‌آهن همدان-تهران به یک پروژه برای شو تبلیغاتی برخی نمایندگان و مدیران استان تبدیل شده که گاهی برای خودنمایی به عنوان ابزار از این پروژه یادی کرده و وعده بهره‎برداری آن را می‎دهند.
 
به جرات می‎توان اعلام کرد تاکنون بیش از 10 مرتبه تاریخ بهره‎برداری از راه‌آهن همدان-تهران از سوی مسئولان مختلف اعلام شده که متاسفانه هیچ کدام از این وعده‌ها عملیاتی نشده است.
 
مدیران اداره کل راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان همدان نیز از پاسخگویی در این زمینه طفره رفته و بارها به دلایلی از جمله ممنوعیت مصاحبه از سوی حراست از اطلاع‌رسانی درباره یک پروژه عمرانی خودداری می‎کنند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس روسازی 0 0

    هزاران تن ریل خریداری و امانت به بعضی شرکتها داده شده. اگر وزارت راه بتواند ریلهای امانتی را پس بگیرد می تواند ۳۰۰کیلومتر خط را تمام کند.

  • عبدالله حق جو 0 0

    قول راه آهن همدان در سال ۱۳۶۴ بوده با… نهایتا در سال ۱۳۹۱ گفته شد سوت قطار تاپایان سال ۹۱ در همدان شنیده خواهد شد قول شنیدن سوت قطار در سال ۱۳۹۲ نیز تکرار شد در سال ۱۳۹۳ نیز تکرار شد در سال ۱۳۹۴ هم قول شنیدن صدای سوت قطار تا پایان سال داده شد اما معاون وزیر راه اظهارداشت ساخت پل بزرگ رودشور که با عرشه فلزی در زیرسازی قطعه ۱ / الف راه آهن تهران - همدان قرار گرفته گفت: در صورت تامین منابع لازم این قطعه تا پایان سال به اتمام می رسد.!!!!!! اکنون هم قول سال ۱۳۹۵ داده میشه!!!!! سئوال: پس این ۹۵% زیرسازی انجام شده کدومه؟ و واقعا چرا روشون نمیشه تاریخ را آنچه ممکنه اتفاق بیافته و انجام بشه بگن؟ و هرسال یک دروغ تحویل میدهند؟ آیا بخاطر انتخابات و مردم فریبی نیست؟