◄ " حمل و نقل ریلی، اولویت اول است " در حد حرف نباشد
تین نیوز | نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته با بیان اینکه بعضی از مشکلات صنعت حمل و نقل ریلی اساسا به خود زیربنای ریلی برنمی گردد، گفت: شایعاتی که بدون هرگونه دانایی و دانش فنی بیان می شوند فقط توقع مردم را بالا برده و واقع بینی را در بین مردم کمرنگ می کنند.
به گزارش تین نیوز، محمدرضا کامیاب، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت راه آهن و حمل و نقل و در گفتگو با تین نیوز در خصوص مشکلات امروزه صنعت حمل و نقل کشور گفت: برای تحول در هر نظام و سازمان سه اصل ایده، مجری و شیوه اجرا که به هم پیوسته هستند باید مورد توجه واقع شود اما متاسفانه ما آن قدر شعار زده هستیم که همه چیز را فراموش کردیم.
وی با اشاره به اظهارات مسئولان در خصوص اینکه حمل و نقل ریلی در اولویت نخست است، تاکید کرد: در اولویت قرار گرفتن حمل و نقل ریلی نباید در حد حرف باشد. واقعیت این است که با شعار زدگی نه تنها پیشرفتی برای این صنعت شاهد نخواهیم بود بلکه عقب گرد هم خواهیم داشت زیرا این شعارها باعث خواهند شد مردم تفکرات شان از این صنعت به بیراهه رود.
کامیاب با اشاره به اینکه اجرا و رسیدن به برنامه های مطرح شده در صنعت حمل و نقل نیاز به زمان دارند ابراز داشت: این تفکرات و برنامه ریزی ها از سمت مسئولین قرار است تا ثمره اش چار چوب اصلی راه آهن شود.
وی با بیان اینکه بعضی از مشکلات صنعت حمل و نقل ریلی اساسا به خود زیربنای ریلی برنمی گردد، عنوان کرد: بپذیریم که امروزه در دنیا سرعت تغییر تکنولوژی بسیار زیاد است لذا باید نگاه مان تغییر کند. برای شناسایی مشکلات باید بدانیم که حدود اختیارات شرکت راه آهن چیست؟
کامیاب افزود: حمل و نقل هم مثل هر صنعت دیگر از دو قسمت عرضه و تقاضا تشکیل شده است. هر کدام از این دو عامل کمرنگ شوند ما در حمل و نقل دچار مشکل خواهیم بود.
گفتنی است انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته با هدف همسویی و هم فكريی و تأثيرگذاری در شكل دهي سياست ها و برنامه هاي توسعه اقتصادی و ارتقای جايگاه آن و بهره وری هرچه بهتر ازمنافع و با توجه بايسته به سرمايه گذاري، اشتغال زایی، رونق بخشي و در نهايت تحقق سياست هاي دولت و اجرای قوانين و مقررات انجمن در دی ماه سال 1380 رسماً فعاليت خود را آغازکرد.
امروزه بیش از 90 درصد از واگن های باری و 40 درصد از واگن های مسافری فعال در شبکه ریلی کشور متعلق به شرکت های خصوصی عضو این انجمن هستند.