| کد خبر: 49517 |

انعقاد قرارداد خرید ۵۰۰ دستگاه واگن مسافری با کشور خارجی‌ به ارزش ۷۰۰ میلیون یورو

تین نیوز | مدیرعامل شرکت حمل‌ و نقل ریلی رجاء با اشاره به انعقاد قرارداد خرید 500 دستگاه واگن مسافری از کشور خارجی در اردیبهشت‌ماه، گفت: ارزش این واگن‌ها حدود 700 میلیون یورو است که 75 درصد آن از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود.
 
سید حسن موسوی‌نژاد درباره برنامه رجاء برای نوسازی ناوگان مسافری و از رده خارج کردن ناوگان فرسوده اظهار داشت: روال تهیه و تامین ناوگان نو و خریداری آن زمان‌بر است‌ و مطالعه، مذاکره و انعقاد قرارداد و‌ عملیات خرید و ورود به ناوگان لازم دارد.
 
وی با اشاره به قرارداد خرید 500 دستگاه واگن مسافری‌ برای رجاء اظهار داشت: ‌‌از اوایل سال گذشته مذاکراتی با شرکت‌های خارجی برای تأمین ناوگان آغاز شد‌ که امیدواریم در ‌اردیبهشت‌ماه جاری به امضاء قرارداد برسد.
 
مدیر عامل شرکت حمل‌ و نقل ریلی رجاء اضافه کرد: در مورد انتخاب نوع شرکت، نوع واگن‌ و تعیین قیمت واگن‌ها به نتیجه رسیده‌ایم و در اردیبهشت ماه قرارداد به امضاء می‌رسد.
 
موسوی‌نژاد در پاسخ به سؤال معرفی شرکت و کشور طرف قرارداد رجاء اظهار داشت: شرکت و کشور طرف قرارداد را پس از امضای قرارداد اعلام رسمی ‌می‌کنیم.
 
مدیرعامل شرکت حمل‌ و نقل ریلی رجاء درباره نحوه تأمین مالی خرید 500 دستگاه واگن مسافری بیان کرد: بخشی از منابع مالی برای انعقاد این قرارداد از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود، بانک عامل مشخص شده و مطالعات FD مورد درخواست در اختیار بانک است، ضمن آنکه بانک پروژه ما را تصویب کرده است.
 
موسوی با اشاره به اینکه بانک عامل، بانک صنعت و معدن است، افزود: تعداد این واگن‌ها 500 دستگاه به مبلغ 600 تا 700 میلیون یورو است، از این میزانِ 600 میلیون یورو، تا 75 درصد تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود.
 
وی اظهار داشت: تحویل این واگن‌ها حدود 1 سال پس از بازگشایی خط اعتباری LC آغاز می‌شود و به مدت 2 سال روند ورود آن به ناوگان ادامه می‌یابد و قطعاً تاثیر جدی در نوسازی ناوگان مسافری کشور دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • قدیمی 0 0

    آیا امکان تولید در داخل وجود ندارد؟ یا ظرفیت تولید داخلی توسط قراردادهای موجود اشباع شده است؟ یا تولید کنندگان داخلی قابل اعتماد نیستند؟ یا قیمت توبلید کنندگان ایرانی بالاست؟ یا خرید از خارج برای شرکت رجا به صرفه تر است؟ لطفا این موضوع مهم را روشن فرمایید

  • 0 0

    این خرید خارجی در حالیکه شرکتهایی مثل مپنا و واگن پارس و … در داخل کشور تولید واگن انجام می دهند مغایر با منافع ملی و اقتصاد مقاومتی است. قیمت واگنها حدودا دو برابر قیمت شرکتهای داخلی است!! در صورت تولید داخل حدود ۱۰۰۰میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی و بیش از ۲۰۰۰ نفر اشتغال زایی خواهد شد!! ای کاش کسی پیدا میشد پیگیری می کرد اکثر کارشناسان فنی رجا و راه آهن مخالف این خرید خارجی هستند!!

  • نکته سنج 0 0

    با سلام اگر ارزش هر واگن حدود ۷۰۰ هزار یورو است کل ۵۰۰ واگن می شود: ۳۵۰ میلیون یورو!! پس بقیش تا ۷۰۰ میلیون یورو چی می شه!!

  • آقای چی بگم 0 0

    سلام هموطن ایرانی! دوستان منتقد. اینکار بنفع کشور و مردم هست. آیا شما نمیدانید واگن پارسی ظرفیت تولید بیش از این ندارد. آقای موسوی نژاد چندی پیش گفتند: ما حاضریم تمامی تولیدات واگن پارس را تا چند سال پیش خرید کنیم. گذشته از این کیفیت واگن پارس با واگن های اروپایی یکی است. کیفیت محصولات ایران خودرو و سایپا با کارخانه های اروپایی یکی است!

  • 0 0

    آقای چی بگم محترم شرکت اشتادلر تا حالا همچین واگنی تولید نکرده و رجا شده موش آزمایشگاهی! مگه لکوموتیوهای مپنا بد کیفیتی داره؟ مپنا که اعلام آمادگی کرده بود با قیمت پایین تر واگنهای با کیفیت رو تولید می کنه. اصلا شما بگو چرا مسئولین رجا می ترسند از طریق فرآیند قانونی!!! مناقصه بین المللی برگزار نمایند.؟! چرا اکثر کارشناسان فنی در رجا و حتی راه آهن مخالف خرید رجا با این قیمت گزاف می باشند. حرف آخر: خود شما فعلا سرکار هستی و حقوق می گیری و لی انقدر کارگر بی کار در کشور هست که خانواده اشون لنگ یک حقوق هستند یک مقدار بفکر هموطنان خودمون هم باشیم.

  • آزاده 0 0

    با سلام، دوستانی که مخالفت میکنند آیا میدانند اگر بخواهیم منتظر ساخت واگن در داخل کشور باشیم باید همچنان شاهد کاهش ظرفیت قطارها و یا بعبارتی اجبار مسافرین محترم به استفاده از قطارهای درجه ۲ دانمارکی اتوبوسی و ۶ تخته و … با شیم. دوستان میگویند ۱۰۰۰ میلیارد صرفه جویی میشود. من هم موافقم ولی قیمت جان دادن ده ها هزار نفر در جاده های کشورمان که نمیتوانند از قطار استفاده کنند چقدر است؟؟؟؟ خواهش میکنم در قضاوتها تمامی جوانب را بسنجید.

  • دون پایه راه آهن 0 0

    دوستان عزیزی که برای این پست افاضات فرمودند!!قطعا " سن وسال اندکی دارند!! یا قابلیت کارخانه واگن پارس را نمیدانند ویا ازهمپالیگیهای آقایانی هستند که در حال حاضردرمصدرامورحضورداشته وحسابی عشق اون طرف آب کشتشون!! البته فقط عشق وحال اونور آب نیست!!چیزهای دیگه ای هم هست ولی اینجا جاش نیست!به هرحال خوش بگذره!!!!