| کد خبر: 4543 |

۳۰ درصد واگن های کشور عمر بالای ۳۵ سال دارند

تین نیوز | مدیر عامل شرکت واگن پارس اراک گفت: 30 درصد از مجموع واگن های فعال در شبکه حمل و نقل ریلی کشور عمر بالای 35 سال دارد.

محمد محمدی افزود : شبکه حمل و نقل ریلی کشور نیازمند نوسازی و باسازی بهینه است که در این راستا شرکت واگن پارس به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات ریلی خاورمیانه می تواند در نوسازی این ناوگان سهم عمده ای داشته باشد.
 
وی ادامه داد : وجود واردات واگن به شیوه های مختلف و عدم سودهی تولید در سالهای اخیر سبب شده تا سهم تولیدگان این بخش در بازار کاهش یابد.
 
او اظهار کرد: نبود یک متولی قوی برای ساماندهی نیازها و تقسیم بازار داخلی بین تولیدکنندگان نیز از جمله چالش های مهم حوزه صنعت حمل و نقل ریلی در کشور است.
 
محمدی بیان کرد: تولید محصولات جدید، حضور گسترده در بازار داخلی و خارجی ، حمایت از تولیدکنندگان همسو با صنعت ریلی و افزایش میزان کیفیت همراه با ایمنی از جمله برنامه های کلان شرکت واگن پارس اراک است.
 
او اضافه کرد: کمبود نقدینگی و پایین بودن نرخهای پیش پرداخت برای سفارشات نیز از دیگر مشکلات تولید در بخش حمل و نقل ریلی است که دولت به عنوان بازویی توانمند نقشی به سزا در افزایش این سرانه ها دارد.
 
وی گفت: هم اینگ واگن پارس اراک بیش از 36 محصول مختلف در حوزه حمل و نقل ریلی تولید می کند که در صورت حمایت دولت از طریق تسهیلات کم بهره حضوری فعال در بازار داخل و خارج خواهد داشت.
 
وی ادامه داد : با تلاش متخصصین و مهندسین جوان این شرکت حدود 80 درصد تولید واگن بومی سازی شده که این امر به عدم خروج ارز از کشور کمک شایانی می کند.
 
شرکت واگن پارس یکی از شرکت های تولیدی واگن در خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴تاسیس شده است .
 
این شرکت در سال ۱۳۶۴ با سرمایه گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه های این سازمان پیوست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.