| کد خبر: 43856 |

راه اندازی خط آهن مهرگان – محمدیه

تین نیوز |  وزیر راه و شهرسازی از تشكیل كارگروهی ویژه برای رفع مشكلات مسكن مهر شهرك «مهرگان» قزوین با مسئولیت قائم مقام وی در طرح مسكن مهر خبر داد و گفت: مردم با بسیاری از مشكلات مواجه هستند اما ما از محل اعتبارات تلاش می‌كنیم مشكلات مسكن مهر را برطرف كنیم.
به گزارش تین نیوز از  وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی  در جریان بازدید از پروژه‌های مسكن مهر استان قزوین در سالن ورزشی چند منظوره قزوین حاضر شد و با اشاره به اینكه از ابتدای این دولت ۳۰۰ هزار وام بهسازی بافت فرسوده پرداخت شده است گفت: در سال آینده شعار ما «بهسازی بافت‌های تاریخی و بافت‌های فرسوده» است.
وی در ادامه با اشاره به مسائل و مشكلاتی كه مردم استان قزوین با آن مواجه هستند ضمن عذرخواهی از مردم گفت: ما در این مدت كه مسئولیت را تحویل گرفته‌ایم تمام تلاشمان را كردیم تا مشكلات برطرف شوند.
آخوندی كه از نزدیك با مشكلات ساكنان مسكن مهر و پیمانكاران این استان آشنا شد، از تشكیل كارگروه ویژه‌ای برای حل مشكل ساكنان مسكن مهر شهرك مهرگان محمدیه قزوین خبر داد و گفت: گروهی را به مسئولیت قائم مقام وزیر در طرح مسكن مهر تشكیل می‌دهم تا جلساتی برای حل مشكلات مسكن مهر از جمله نداشتن آسانسور در پروژه‌ها تشكیل شود و بلافاصله جلسه‌ای نیز با پیمانكاران پروژه برگزار شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه شهرك مهرگان فاقد سیستم حمل و نقل شهری است گفت: خط اتوبوسرانی ویژه شهری بین شهرك مهرگان و محمدیه باید تاسیس شود. ضمن این‌كه یك پل ارتباطی ایجاد شده و پل دوم نیز باید به زودی تاسیس شود زیرا این دو شهرك نباید از یكدیگر جدا باشند بلكه باید مجموعه واحدی را تشكیل دهند.
وی در ادامه با بیان اینكه ما در آمایش سرزمین و طراحی طرح جامع حمل و نقل به قزوین توجه داریم گفت: استان قزوین به عنوان یك لنگر در جهت امنیت ملی ایران و پایتخت عمل می‌كند و باید به ساماندهی مسائل استراتژیك و به ویژه مردم آن توجه شود.
آخوندی افزود: من همواره در اندیشه ارتقای وضعیت معیشت زندگی در قزوین و در ارتقای سیستم حمل و نقل بوده و هستم و خودم را همواره به جای ساكنان این استان می گذارم و می‌دانم چه مشكلاتی دارند.
وی با تاكید بر اینكه ما در كنار مردم و مردم در كنار ما با كمك یكدیگر مشكلات را رفع می‌كنیم گفت: همواره در این اندیشه بوده‌ام كه واحدهای عمومی حمل و نقل، خدمات زیربنایی، روبنایی و كیفیت خدمات زندگی در قزوین را ارتقا دهم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: ما در كنار محمدیه با شهری ۵۰ هزار نفری و در حال رشد مواجه هستیم كه در سال‌های آینده تعداد ساكنان آن به ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار نفر می‌رسد؛ توجه به خدمات زیربنایی موضوعی بسیار جدی است و می‌دانم كه توان همه پیمانكاران در ساخت و ساز در یك سطح نیست.
آخوندی افزود: تاكنون ساخت ۲۸۰ مدرسه را شروع كردیم و در سال آینده باز هم خواهیم ساخت؛ ساخت ۳۰۰ باب مسجد نیز آغاز شده كه در سال آینده این ساخت و ساز ادامه دارد؛ همچنین ۵۸ كلانتری ساخته شده كه در سال آینده نیز این روند ادامه می‌یابد.
وی با یادآوری اینكه تاكنون یك میلیون و ۴۵۰ هزار واحد مسكن مهر ساخته شده است گفت: مردم با بسیاری از مشكلات مواجه هستند اما ما از محل اعتبارات تلاش می‌كنیم مشكلات مسكن مهر را برطرف كنیم.
آخوندی در جهت بهبود فضای شهری استان قزوین و پیش برد احداث بوستان ۲۲ هكتاری بهشت تاكید كرد: از شهرداری استان قزوین و اعضای شورای شهر به شدت حمایت می‌كنیم.
وی همچنین از راه انداری خط آهن مهرگان محمدیه خبر داد و گفت: این خط آهن از داخل شهرك مهرگان مردم را به محمدیه منتقل خواهد كرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ما هر هفته فروش اقساطی مسكن مهر داریم و هر هفته هشت تا ۱۰ هزار واحد مسكن مهر به صورت اقساطی خرید و فروش می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خبرنگار 0 0

    شهرک مهرگان چقدر جمعیت دارد؟ چقدر از محمدیه فاصله دارد؟ این پروژه ریلی چقدر پیشرفت کرده؟ مجری طرح کدام سازمان است؟