| کد خبر: 41358 |

پروژه دو خطه‌کردن راه‌آهن بافق - میبد - اصفهان فردا کلنگ‌زنی می‌شود

تین نیوز | مدیر کل راه آهن استان یزد گفت: بهره‌برداری از طرح توسعه ترمینال ایستگاه میبد و همچنین کلنگ زنی دو خطه کردن قطعه چهار خط‌آهن بافق - میبد – اصفهان به طول ۲۸ کیلومتر در دستور کار برنامه‌های دهه فجر امسال قرار دارد.
 
محمد دهقانپور  با بیان اینکه بهره‌برداری از سه پروژه در دستور کار برنامه‌های دهه فجر قرار گرفت افزود: امروز ۱۴ بهمن تقاطع غیر همسطح قطار با اعتبار ۶۳ میلیارد ریال در استان یزد به بهره‌برداری رسید.
 
وی همچنین گفت: همچنین سالن ایستگاه قطار میبد که ۱۱۰ متر مربع مساحت داشت با صرف اعتباری حدود ۲۵۰ میلیون تومان به ۳۰۰ متر مربع توسعه یافته است و فردا چهارشنبه ۱۵ بهمن افتتاح می‌شود.
 
مدیر کل راه‌آهن استان یزد گفت: فردا پروژه دو خطه کردن قطعه چهار خط آهن بافق - میبد – اصفهان به طول ۲۸ کیلومتر کلنگ‌زنی می‌شود.
 
دهقان ادامه داد: ۵۶ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش بینی شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سرمایه گذار ریلی 0 0

    این طرح یعنی راه آهن بافق - یزد - اصفهان باید سریعا دوخطه شود و مطالعات توجیهی طرح نیز انجام شده که به علت تقاضای ترابری بالا و هزینه پایین دوخطه کردن نشان داده توجیه مالی و اقتصادی مطلوبی دارد. شرکت راه آهن باید این مسیر را به روشهای مشارکتی اجرا کند ولی تنگ نظری های حاکم بر امور سرمایه گذاری ریلی در شرکت راه آهن مانع این مهم شده است این طرح به خاطر همین موضوع یعنی معطل ماندن برای تامین مالی دولتی سالها به تاخیر انجامیده است. متاسفانه هنوز هم مدیران راه آهن به اشتباه خود پی نبرده اند و می خواهند این طرح را به صورت قطعات کوچک با منابع مالی خود انجام دهند و سالهای بیشتری این طرح مهم را عملا دچار تاخیر خواهند نمود.

  • 0 0

    وزارت راه در همین دولت جدید یک پروژه راه آهن را به سرانجام نرسانده است(راه آهن گرگان - اینچه برون افتتاح شد ولی به اذعان مقامات استان گلستان ۷۳ درصد ساخته شده و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن لازم است) ولی چند پروژه جدید را بی سر و صدا شروع کرده است تا دل نمایندگان مجلس را بدست آورد مثل راه آهن مشهد تایباد - دوغارون که یک خط موازی با راه آهن ناتمام خواف - هرات است و مسیر راه آهن رودهن - آمل که به اندازه آزادراه تهران - شمال خرج دارد و مسیر راه آهن داراب و راه آهن یاسوج شروع شدند ولی معلوم نیست راه آهن کی به انزلی می رسد؟ آیا خط مهمتری در دست ساخت می باشد؟ لطفا فهرست کنید وعده های سال گذشته مدیرعامل راه آهن و مدیرعامل شرکت توسعه راه آهن را که تاکنون چقدر عمل شده است؟