| کد خبر: 38301 |

دلایل رونق نگرفتن انتقال ریلی کالا در کشور

تین نیوز | مدیرکل راه‌آهن بندرعباس گفت: تا زمانی که شرکت‌های بزرگ حمل و نقل ترکیبی وارد این حوزه نشوند حمل کالا از طریق ریل در بنادر کشور با موفقیت روبه‌رو نمی‌شود.
 
به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی محمد پورفخری بهابادی  گفت: به دلیل اینکه مسیر خط آهن گرگان – اینچه‌برون و مقصدش نزد تجار ناشناخته است هنوز استقبال قابل توجهی برای انتقال بار به کشورهای آسیای مرکزی از این خط آهن نشده است.
 
وی ادامه داد: البته با تبلیغاتی که از این خط آهن در شبکه‌های تلویزیونی شده، برخی شرکت‌ها برای انتقال کالاهایشان صحبت‌هایی کرده‌اند اما تاکنون اقدامی عملی در این زمینه صورت نگرفته است.
 
مدیرکل راه‌آهن بندرعباس با اشاره به ضرورت حضور شرکت‌های حمل و نقل ترکیبی در بنادر کشور برای رشد ترانزیت کالا توضیح داد: تا زمانی که شرکت‌های بزرگ حمل و نقل ترکیبی وارد این حوزه نشوند، حمل کالا از طریق ریل در بنادر کشور با موفقیت روبه‌رو نمی‌شود. شرکت‌هایی مانند شرکت ترکیب حمل و نقل باید وارد عرصه شوند و بارهای کانتینری را پس از دریافت از کشتی‌ها وارد واگن‌ قطارها کنند، سپس در مرزهایی مانند سرخس کالا را به صاحبانش تحویل دهند.
 
وی افزود: اکنون شرکت‌های واسطه‌ای پول گزاف می‌گیرند که باعث مازاد هزینه ترانزیت ریلی شده است. این در حالی است که خدمات تخلیه و بارگیری ریلی در بنادر وجود ندارد. همچنین در هر  بارگیری به هزینه انتقال کالا از بندر به ریل، حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان اضافه می‌شود اما حمل و نقل جاده‌ای علاوه بر انتقال درب به درب کالا به هزینه و زمان کمتری لازم دارد.
 
پورفخری بهابادی یادآور شد: باید به شرکت‌های بزرگ حمل و نقل ترکیبی برای انتقال بار بهای بیشتری دهیم اما رونق خطوط ترانزیتی و ریلی کشور مانند گرگان – اینچه‌برون به زمان و اعتبار نیاز دارد./

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دون پایه راه آهن 0 0

    بحثمسیر وعدم شناخت صاحبان بار وکالا و… درمقوله صنعت بی کیفیت حمل ونقل ریلی جایگاهی ندارد چراکه همگان مطلعند حمل بار ازمسیر ریلی به هیچ عنوان توجیه اقتصادی نداشته ومقرون بصرفه نیست! علی ایحال تنها راه تشویق بنگاههای تجاری وصاحبان بار وکالا وسوق دادن آنان به سمت راه آهن ارائه تضمین های لازم وسرعت بخشیدن به فرآیند حمل وانتقال بار ازمبداءتا مقصد می باشدچراکه ازمنظر یک بازرگان سالم رسیدن سریع رسیدن کالا به مقصد از اوجب واجبات است!