| کد خبر: 37745 |

عملیات احداثراه آهن اراک - خمین – اصفهان سال آینده آغاز می‌شود

تین نیوز | معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: نحوه امکان سنجی خط راه آهن اراک- خمین – اصفهان بررسی و عملیات اجرایی این پروژه بطول ۱۷۵ کیلومتر در سال آینده آغاز می‌شود.
 
مهدی زندیه‌وکیلی ظهرامروز در  مراسم بازدید از محل پروژه به همراه استاندار مرکزی و علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، از مسیر اراک، خمین و گلپایگان اظهار داشت: عملیات اجرایی20 کیلومتر از پروژه 175 کیلومتری خط راه آهن اراک – خمین – اصفهان در سال آینده آغاز شود.
 
وی افزود: مجوز خط راه آهن اراک- خمین- اصفهان به طول 175 کیلومتر از کمیسیون ماده  215 گرفته شده و مطالعات آن به پایان رسیده است و قطعه اول آن بطول 20 کیلومتر در سال آینده کلنگ زنی می‌شود.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: اعتبار این پروژه 800 تا یک هزار میلیارد تومان پیش بینی شده و با اجرای آن مسیر ریلی غرب و جنوب کشور را به شرق وصل می‌کند.
 
زندیه‌وکیلی با اشاره به بازدید انجام شده گفت: در بازدید صورت گرفته از کنار گذر شمالی اراک بر ایمن سازی بیشتر این محور تاکید شد و لزوم احداث دو تقاطع غیر همسطح مالک آباد و پتروشیمی در دستور کار قرار گرفت.
 
وی افزود: عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح مالک آباد از سال آینده آغاز می‌شود  و اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح پتروشیمی شازند نیز منوط به آزاد سازی بستر اجرای تقاطع توسط پتروشیمی خواهد بود که مقرر شد هماهنگی لازم توسط راه و شهرسازی و پتروشیمی شازند انجام گیرد  و با جمع آوری تاسیسات موجود در عرصه طرح، عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز می‌گردد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح محور خمین – محلات از دیگر پروژه‌های در حال اجرای راه و شهرسازی  است که اجرای آن از نظر ایمنی محور مذکور و روان سازی ترافیک عبوری از شهر خمین دارای اهمیت زیادی می‌باشد ولی عملیات اجرایی آن بخاطر وجود شبکه‌های فشار قوی و معمولی دچار مشکل شده است.
 
زندیه وکیلی با اشاره به تاکید برای تسریع انجام پروژه‌ها گفت: در بازدیدی که از این پروژه داشتیم با تاکید استاندار مرکزی مبنی تسریع در اتمام این پروژه، مقرر شد هزینه جابجایی 6 مورد دکل برق فشار قوی(63 کیلو ولت) و 28 تیر برق فشار ضعیف، توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تامین گردد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    آیا این پروژه موازی مسیر راه آهن اصفهان - ازنا ساخته می شود