| کد خبر: 34612 |

وعده های داده شده به بخش حمل و نقل ریلی محقق نشد

تین نیوز | رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی با بیان این‌که حمل و نقل نیازمند تثبیت قوانین در بلند مدت است، گفت: همچنان منتظر تحقق وعده‌های سال گذشته در بخش حمل و نقل ریلی هستیم.

  سید حسن موسوی نژاد در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: 15 ماه از شروع کار دولت جدید می‌گذرد و همه امیدوارند به واسطه توجه به حمل و نقل ریلی اتفاقات مهمی در این بخش بیفتد. اضافه شدن ناوگان در بخش ریلی بر اساس انتظارات نبوده است.
 
وی تصریح کرد: یکی از دلایل این مسئله نبود ضمانت کافی در بخش ریلی است، این بخش نیازمند حجم بالایی از سرمایه‌گذاری بوده و بازگشت سرمایه در آن طولانی است.
 
وی ادامه داد: ما در این بخش به مقررات و سازوکارهایی نیاز داریم که سرمایه‌گذاری در این بخش را به لحاظ نرخ گذاری و هزینه‌های آینده در بلند مدت تضمین کند.
 
رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی تاکید کرد: مکانیسم بند ق قانون بودجه چیزی که تا الان شفاف شده در کوتاه مدت مبلغی در اختیار بخش قرار نمی دهد، این گارانتی مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست و مشکل دوم بدهی‌ها و مطالبات انباشت شرکت‌های ریلی به راه‌آهن است که هم‌اکنون مطالبه آن از سوی این شرکت فشار جدی به بار آورده است.
 
موسوی نژاد با بیان این‌که هم‌اکنون چک برخی از شرکت‌های حمل و نقل ریلی برگشت خورده است به نبود نهاد تنظیم مقررات در بخش ریلی به‌عنوان یکی دیگر از مشکلات اشاره و بیان کرد: با وجود تاکید برنامه سوم در این رابطه هنوز نهادی برای تنظیم مقررات در بخش ریلی نداریم.
 
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با بیان این‌که تصدی‌گری واگذار شده اما ساختار قدیمی همچنان باقیمانده است، بیان کرد: راه‌آهن می‌تواند با یک پنجم نیروهای فعلی کار خود را انجام دهد. این نیروها یا وقت ما را می‌گیرد یا وقت آنها را.
 
وی با اشاره به تحریم و بالا رفتن هزینه‌های نگهداری در بخش حمل و نقل ریلی، افزود: همچنان در واردات و تامین قطعات ریلی مشکل داریم که دولت باید به این مسائل توجه کند و به‌عنوان مثال در این بخش معافیت‌هایی در نظر گرفته شود.
 
وی با بیان این‌که حمل و نقل ریلی در گذشته با اعتبارات عمومی اداره می‌شد، افزود: باید از طریق حمایت‌های مختلف دولتی هزینه‌های بخش حمل و نقل ریلی را تامین کنیم. همچنان انتظار داریم با عنایت دولت، وزارت راه و مجلس شاهد شکوفایی وعده‌های سال گذشته باشیم.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.