| کد خبر: 34605 |

اتمام راه ‏آهن همدان - تهران ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از افتتاح بیش از ۷ هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال خبر داد و گفت: اتمام راه ‏آهن همدان - تهران ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
 محمد رودباری ظهر امروز به مناسبت روز حمل و نقل و رانندگان در نشست خبری اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح مسکن مهر 37 هزار و 720 واحد مسکن در شهرهای بالا و پایین تر از 25 هزار نفر جمعیت استان همدان عقد قرارداد شده است.
 
وی با اشاره به اینکه 7 هزار و 578 واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت عقد قرارداد شده است، گفت: 30 هزار و 142 واحد مسکن مهر استان همدان از تمامی واحدها در شهرهای بالای 25 هزار نفر است.
 
رودباری تصریح کرد: از تمامی واحدهای مسکن مهر عقد قرارداد شده استان همدان 23 هزار و 568 واحد به بهره‎برداری رسیده و مابقی امسال و در سال‎های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی با بیان اینکه در صورت فراهم کردن تاسیسات زیربنایی 7 هزار و 873 واحد مسکن مهر تا پایان امسال در استان همدان به متقاضیان تحویل می‎شود، تصریح کرد: از تمامی واحدهای مسکن مهر استان 6 هزار و 293 واحد برای سال آینده باقی می‎ماند که در صورت تامین زیرساخت پرونده مسکن مهر همدان در سال 94 بسته می‌شود.
 
رودباری با اشاره به اینکه یک هزار واحد مسکن مهر در استان همدان بدون متقاضی است، گفت: به دنبال این هستیم تا از طریق شیوه‎نامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی این واحدهای بدون متقاضی را واگذار کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه تمامی این واحدها در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت احداث شده است، افزود: این در حالی است که در شهرهای بالای 25 هزار نفر با کمبود واحد مسکن مهر برای واگذاری به متقاضیان روبه‎رو هستیم.
 
تعریف 245 پروژه از محل اعتبارات ملی و استانی

 مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: در مجموع برای اداره کل راه و شهرسازی استان همدان 245 پروژه با اعتبار 93 میلیارد تومان در سال 93 تعریف شده است.
 
وی با اشاره به اینکه بخشی از پروژه‌‎های استان همدان از محل اعتبارات استانی تعریف شده است، گفت: تعداد این پروژه‎ها 171 مورد بوده که اعتبار 19 میلیارد و 743 میلیون تومانی برای آن در نظر گرفته شده است.
 
رودباری درباره اعتبارات نگهداری راه‎های شریانی در استان همدان نیز عنوان کرد: 57 پروژه در این زمینه تعریف شده که اعتبار 45 میلیارد و 975 میلیون تومانی برای اجرای پروژه‎ها در نظر است.
 
وی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات ملی نیز 17 پروژه برای استان همدان تعریف شده، گفت: وزارت راه و شهرسازی از محل اعتبارات ملی برای این پروژه‌ها 27 میلیارد و 314 میلیون تومان در نظر گرفته است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه 5 هزار و 111 کیلومتر راه مختلف در استان همدان وجود دارد، گفت: در حال حاضر 85 کیلومتر آزادراه در استان همدان وجود دارد که 3.8 درصد از کل آزادراه‎های کشور را شامل می‎‏شود.
 
وی با اشاره به اینکه 506 کیلومتر بزرگراه استان همدان 3.9 درصد از کل بزرگراه‌های کشور را شامل می‎شود، بیان کرد: در استان همدان 344 کیلومتر راه اصلی و 766 کیلومتر راه فرعی وجود دارد که هر یک 1.6 درصد از راه‌های اصلی و فرعی کشور را شامل می‌شود.
 
77 درصد راه‌های روستایی استان همدان آسفالت است 
رودباری درباره راه‎های روستایی آسفالته در استان همدان نیز گفت: در استان همدان دو هزار و 589 کیلومتر راه روستایی آسفالته وجود دارد که 2.5 درصد راه‎های روستایی کل کشور را در بر می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه استان همدان 2.4 درصد از راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: در استان همدان 370 کیلومتر راه شسته روستایی وجود دارد که 1.3 درصد از راه‎های شسته روستایی کشور را در برمی‎گیرد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان عنوان کرد: با آسفالت 102 کیلومتر از راه‎های شسته روستاهای 20 و بالای 20 خانوار، تمامی روستاهای با این تعداد خانور و به بالا دارای راه‌ آسفالته می‎شوند.
 
اتمام آسفالت راه روستاهای بالای 20 خانوار همدان در سال آینده
 وی با بیان اینکه 77 درصد از راه‎های روستایی استان همدان آسفالت شده است، گفت: 27 روستای استان همدان با جمعیت 20 خانوار و به بالا بدون راه روستایی آسفالته هستند.
 
رودباری تاکید کرد: از ابتدای امسال 117 کیلومتر راه روستایی شنی زیرسازی و آسفالت شده و در صورت تامین اعتبار تمامی راه‎های روستاهای بالای 20 خانوار استان همدان در سال آینده آسفالت می‌‏شوند.
 
 وی با اشاره به فرارسیدن ایام زمستان و اهمیت راهداری زمستانی در استان همدان اظهار داشت: استان همدان به علت همسایگی با 6 استان کشور و عبور کریدور شرق به غرب از همدان باید تمهیدات ویژه‎ای در زمینه راهداری زمستانی داشته باشد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان همدان را از استان‎های موفق در راهداری زمستانی دانست و گفت: در استان همدان برای راهداری زمستانی 34 پایگاه در نظر گرفته شده که 505 نفر نیروی انسانی و 279 دستگاه انواع ماشین‎آلات در این پایگاه وجود دارد.
 
رودباری با اشاره به اینکه تمامی تجهیزات و موارد لازم برای راهداری زمستانی از جمله نمک، ماسه و بیل‎های برف‌روب تامین شده است، تصریح کرد: بیشترین پایگاه‎های راهداری زمستانی در شهرستان کبودراهنگ و کمترین در شهرستان‎های نهاوند، فامنین و تویسرکان قرار دارد.
 
وی با اعلام اینکه 13 دوربین نظارتی نصب شده در گردنه‎ها و محورهای مواصلاتی استان همدان، رفتار ترافیکی را رصد می‎کند، گفت: برای اولین بار امسال دو دستگاه آب نمک‎پاش در استان همدان تهیه شده که سرعت اجرای عملیات پاک‎سازی راه‎ها را افزایش می‎دهد.
 
سال آینده 42 کیلومتر به طول بزرگراه‎های استان همدان افزوده می‎شود
 رودباری درباره اقدامات انجام شده در زمینه راه در سال 93 نیز گفت: راه شنی 14 روستای استان همدان در سال 93 با 46 کیلومتر بهسازی به آسفالت تبدیل شده است.
 
وی از تبدیل 28 کیلومتر از راه‎های اصلی استان همدان در سال 93 به بزرگراه خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه‎ها نزدیک به 77 هزار تن آسفالت استفاده شده است.
 
رودباری عنوان کرد: با اقداماتی که از سوی اداره کل در حال انجام است تا پایان تیرماه 42 کیلومتر به طول بزرگراه‎های استان همدان افزوده می‌‏شود که این امر جای خوشحالی دارد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه 171 کیلومتر از راه‎های استان همدان با استفاده از 178 هزار تن آسفالت، روکش شده است، گفت: 62 کیلومتر از شانه‎های خاکی راه‌‏های استان همدان نیز از ابتدای امسال آسفالت شده است.
 
وی عنوان کرد: براساس بررسی‎های کمیته تخصصی، 20 مورد نقطه پرحادثه در استان همدان شناسایی شده که از ابتدای امسال 10 نقطه اصلاح شده و مابقی نیز در دست اجراست.
 
رودباری با بیان اینکه برخی نقاط در استان همدان به سبب وجود تصادفات در دستور کار اصلاح و آشکارسازی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: تاکنون 61 نقطه که تصادفاتی در آنها رخ داده است با نصب تابلو و ایجاد شیارهای عرضی و طولی آشکارسازی  شده‌اند. نبود حفاظ میانی در محورهای چهار خطه استان همدان از جمله مشکلات در راه‌های شریانی محسوب می‌‌شود که عملیات جداسازی8 محور در استان همدان آغاز شده است.
 
دنبال حذف گردنه اسدآباد نیستیم 
رودباری درباره کنارگذرهای استان همدان نیز گفت: کنارگذر شرقی همدان با 23 کیلومتر طول 40 درصد و کنارگذر غربی همدان با 29 کیلومتر طول 17 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
 
وی با اشاره به اینکه امسال در این پروژه‎ها کار نشده است، تصریح کرد: با توجه به پیگیری‎های صورت گرفته، سال آینده کنارگذر غربی در اولویت قرار گرفته و اعتبارات نیز برای اجرای این پروژه متمرکز می‎شود.
 
رودباری درباره علت این اقدام نیز گفت: با اجرای کنارگذر غربی وسائط نقیله استان‎های کرمانشاه، کردستان و ایلام دیگر وارد استان همدان نشده و به صورت مستقیم به سمت تهران حرکت می‏کنند.
 
وی با اشاره به اینکه اجرای کنارگذر غربی 85 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: تاکنون برای این پروژه سه میلیارد تومان هزینه شده و مهمترین مشکل در حال حاضر تملک اراضی در شهرهای لالجین و بهار است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه گردنه اسدآباد 15 کیلومتر طول دارد، گفت: به دنبال حذف گردنه اسدآباد نیستیم و ادامه آزادراه کربلا به سمت کرمانشاه از اهداف وزارت راه و شهرسازی است.
 
اتمام راه‎آهن همدان تهران 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
 رودباری با اشاره به ریل‎گذاری 67 کیلومتر از راه‎آهن همدان - تهران عنوان کرد: راه‎آهن همدان-تهران 267 کیلومتر طول دارد که زیرسازی آن 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 200 کیلومتر از ریل‎گذاری باقی مانده است.
 
وی با بیان اینکه ریل‎گذاری و تکمیل ایستگاه‏‌های مسیر هنور باقی مانده است، گفت: برای تکمیل ریل‌گذاری و احداث ایستگاه‎های راه‎آهن به 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 
رودباری تاکید کرد: شورای اقتصاد مجوز فاینانس برای تامین ریل توسط وزارت راه و شهرسازی را صادر کرده و وزارت‎خانه در حال مذاکره با کشورهای چین و هند برای تامین ریل است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.