| کد خبر: 34385 |

راه اندازی قطار محلی اندیمشک - دورود / مشکل مردم حاشیه خط آهن رفع می شود

تین نیوز | در راستای رفع مشکل ایجاد شده برای مردم روستایی و شهری حاشیه خط آهن لرستان در جریان بازسازی خطوط ریلی فرسوده این مسیر قطار محلی اندیمشک - دورود و بالعکس مجدد راه اندازی می شود.
 
 به دنبال آغاز عملیات اجرایی نوسازی خطوط فرسوده راه آهن استان لرستان قطارهای محلی این مسیر لغو شده بود که این امر مشکلات جدی برای مردم حاشیه خط آهن ایجاد کرده بود تا مردم خواستار رسیدگی مسئولان به این مشکل شوند.
 
این در حالیست که به دلیل عدم وجود جاده دسترسی در این منطقه مسیر خط آهن تنها راه تردد مردم محسوب می شود تا حل این مشکل در دستور کار جلسه امروز سه شنبه مسئولان قرار گیرد.
 
مدیر کل راه آهن استان لرستان در رابطه با تصمیمات گرفته شده به خبرنگار مهر گفت: با توجه به مصوبه کمیسیون سوانح راه آهن جمهوری اسلامی ایران قطار محلی اندیمشک به دورود و بالعکس مجدد راه اندازی می شود.
 
علیزاده عنوان کرد: این قطار از فردا شب(چهارشنبه شب) حرکت خود را در این مسیر مجدد آغاز خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه ساعت دقیق حرکت این قطار متعاقبا اطلاع رسانی می شود عنوان کرد: در این راستا برنامه ریزی شده است که این قطار محلی شب از اندیمشک حرکت کرده و بعد از ظهر از دورود مسافران را منتقل کند.
 
مدیر کل راه آهن استان لرستان یادآور شد: راه اندازی این قطار محلی در راستای رفع مشکلات مردم این منطقه صورت گرفته است و با توجه به ساعت حرکت و تردد خللی در روند نوسازی خطوط فرسوده ریلی استان ایجاد نخواهد کرد.
 
علیزاده با بیان اینکه مطابق آمارهای اعلام شده از سوی بخشداران این منطقه نزدیک به ۴۰ هزار نفر در حاشیه خط آهن از دورود تا اندیمشک زندگی می کنند یادآور شد: تاکنون به دلیل بازسازی خطوط فرسوده در این مسیر حرکت قطارهای محلی با مشکلاتی مواجه بود که با تصمیمات اتخاذ شده این مشکل نیز رفع شد.
 
وی به آخرین وضعیت نوسازی خطوط ریلی فرسوده در محدوده لرستان اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون کار بازسازی خط آهن در دو بلوک دربند - رودک و رودک - دورود تمام شده است.
 
مدیر کل راه آهن استان لرستان ادامه داد: همچنین کار بازسازی این خط ریلی از مسیر دورود به بعد در قالب دو بلوک دیگر نیز در حال انجام است که امید می رود طی امسال این دو بلوک نیز نوسازی شوند.
 
بنابر این گزارش وقوع حوادث متعدد در محور ریلی جنوب در محدوده استان لرستان که بارها توسط رسانه های مختلف مورد پیگیری قرار گرفت موجب توجه و پیگیری متولیان امر شد تا طی سالجاری ۶۰ کیلومتر از خطوط ریلی محور لرستان که ۷۶ سال از عمر آن می گذرد مورد بازسازی قرار گیرد و این روند نیز استمرار داشته باشد.
 
در این راستا روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ماه گذشته در اطلاعیه ای که بر روی خروجی سایت اطلاع رسانی خود قرار داد از شتاب گرفتن عملیات بازسازی محور ریلی جنوب خبر داده و گفت: به منظور سرعت گرفتن عملیات بازسازی و بهسازی محور جنوب به ناچار یكسری از قطار مسافری این محور حذف شد و این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده كه طبق برنامه ریزی صورت گرفته به منظور بازسازی و بهسازی محور جنوب در حال حاضر كار بازسازی ۴ بلوک از بلوک های این محور شروع شده و براساس برنامه زمان بندی تا پایان سال عملیات بازسازی سایر بلاك های بحرانی نیز آغاز خواهد شد.
 
محور ریلی جنوب از زمان احداث تا اواسط دهه ۷۰ تنها فعالیت های نگهداری خطوط آن انجام گرفته است و در بازه زمانی سالهای ۷۰ تا ۷۷ به واسطه سوانح عدیده مورد بهسازی قرار گرفته، این در حالی است كه طبق اظهار نظر كارشناسان بهسازی محورهای پرترافیكی مانند محور جنوب باید هر ۱۰ الی ۱۵ سال یكبار انجام شود ودر پی آن بعد از هر دو مرتبه بهسازی باید نوسازی صورت گیرد.
 
با این تفاسیر و با توجه به حساسیت بالای این محور از خطوط ریلی كشور و همچنین درنظر گرفتن سوانح اخیر به نظر می رسد اتمام هرچه سریعتر عملیات بازسازی و بهسازی این خطوط به منظور افزایش ارتقای كیفیت و ایمنی علاوه بر رفع مشكلات موجود می تواند زمینه بهره برداری مطلوب ازاین محور را در آینده فراهم كند.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.