| کد خبر: 34351 |

مشکل کمبود واگن در صادرات خراسان حل شد

تین نیوز | رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: با پیگیری‌های استاندار و راه‌آهن در حال حاضر مشکل کمبود واگن در استان برطرف شده است.
 
محمدحسن روشنک اظهار کرد: در چند هفته گذشته با پیگیری‌های انجام شده خوشبختانه در حال حاضر با در نظر گرفتن واگن‌های امدادی مشکل واگن نداریم و با تلاش راه‌آهن این مشکل به صورت قطعی حل شده است.
 
وی اظهار کرد: مساله کمبود واگن برای صادرات در سفری که با استاندار به تاجیکستان رفتیم مطرح شد و با پیگیری‌های ایشان و راه‌آهن اکنون این مشکل حل شده است. در حال حاضر همچنان برای حمل کالاهای فله با کمبود واگن‌های فله‌بر و لبه‌بلند مواجه هستیم اما در زمینه تعداد واگن‌های مسقف مشکلی نداریم.
 
روشنک در خصوص میزان صادرات استان در هشت ماهه نخست امسال خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته رشد 10 درصدی را در بخش صادرات شاهد بودیم. امسال سهم استان از صادرات کل کشور از نظر ارزشی 5.11 درصد و از نظر وزنی 2.97 درصد کل صادرات را شامل می‌شود.
 
وی با اشاره به ارزش دلاری صادرات استان در هشت ماهه نخست امسال گفت: در این مدت زمان یک تیلیارد و 161 میلیارد و 231 میلیون و 969 دلار صادرات داشته‌ایم که نسبت به 8 ماهه سال گذشته 7.05 درصد از نظر ارزشی و 9.01 درصد از نظر وزنی رشد داشته‌ایم.
 
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی در خصوص کالاهای صادراتی استان، بیان کرد: کالاهای صادراتی استان را کالاهای سنتی از جمله زعفران و پسته تشکیل می‌دهد و در این زمینه تغییر آنچنانی اتفاق نیفتاده است.
 
وی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا بانک‌ها را به منظور افزایش صادرات ترغیب به همکاری کنیم ولی متاسفانه این همکاری تاکنون خوب نبوده است.
 
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی دو هفته پیش در مصاحبه‌ای با ایسنا اعلام کرده بود، 50 درصد از صادرات استان به دلیل کمبود واگن انجام نمی‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.