| کد خبر: 3340 |

راه آهن اردبیل با یک میلیارد دلار فاینانس چینی تکمیل می شود

تین نیوز | نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات احداث راه آهن اردبیل با یک میلیارد دلار فاینانس چینی توسط قرارگاه خاتم الانبیا اجرا می شود.
 
مصطفی افضلی فرد اظهار کرد: اعتبار عملیات احداث راه آهن اردبیل 70 میلیارد تومان بود که با این اعتبار این راه آهن به اتمام نمی رسد و در جلسه ای که با حضور استاندار و وزیر راه و شهرسازی داشیم، مقرر شد یک میلیار دلار فاینانس چینی که منبع مالی آن را این شرکت تامین می کند عملیات اجرایی راه آهن اردبیل توسط قرارگاه خاتم الانبیا اجرایی شود.
 
نماینده مردم اردبیل در مجلس با اشاره به نصب دستگاه های پتروشیمی اردبیل گفت: جهت راه اندازی دستگاه های پتروشیمی اردبیل با سه بانک صادرات، توسعه صادرات و رفاه رایزنی شد و قرار شد 545 میلیون دلار در بین این بانک ها تقسیم شود تا طبق قولی که پتروشیمی کشور داده مهرماه امسال دستگاه های پتروشیمی اردبیل نصب شود.
 
وی در مورد راه اندازی سیکل ترکیبی اردبیل بیان کرد: مراسم کلنگ زنی احداث سیکل ترکیبی که گاز را به بخار تبدیل می کند اوایل اردیبهشت امسال در اردبیل به زمین زده می شود.
 
افضلی فرد تصریح کرد: با راه اندازی سیکل ترکیبی 50 میلیارد مترمکعب گاز به 10 میلیارد مترمکعب تعدیل شده و 4 میلیارد یورو صرفه جویی می شود.
 
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در باره سهم مرحله دوم یارانه نقدی اظهار کرد: طبق توافق مجلس با دولت 30 درصد از یارانه به تولید و 10 درصد هم به حوزه سلامت اختصاص می یابد و یک درصد هم از مالیات بر ارزش افزوده هم دولت مصوب کرده که به بهداشت و درمان روستائیان اختصاص یابد.
 
افضلی فرد با تشریح مسائل و مشکلات شهرستان نیر گفت:  با پیگیری های به عمل آمده شعبه تامین اجتماعی در نیر راه اندازی شده و بدهی شهرداری نیر به تامین اجتماعی بخشیده می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.