| کد خبر: 31260 |

◄ پروژه های مهم ریلی مپنا

تین نیوز | هر چند گروه مپنا سابقه کوتاهی در عرصه حمل و نقل ریلی دارد اما ساخت لوکوموتیوهای باری و مسافری و تجهیزات و قطعات جانبی آنها با همکاری تنگاتنگ شرکت‌های معتبر بین‌المللی و اجرای پروژه‌های حمل و نقل ریلی از عرصه‌های فعالیت این شرکت، به‌شمار می‌آید.

به گزارش تین نیوز، با توجه به اینکه بخش حمل و نقل بـه واسطه ارزش افزوده بالا و ایجاد زیرساخت های توسعه در سایر بخـش هـای اقتصادی از اهمیت ویژه ای (بـه خصوص در کشورهای در حال توسعه) برخوردار است، بنابراین حضور بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل ریلی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

هرچند باید گفت هزینه های سرمایه گذاری اولیه در بخش حمل و نقل ریلی به مراتب بیشتر از جاده ای است و با توجه به حاشیه سود پایین شرکت های حمل و نقل ریلی از نظر دوره بازگشت سرمایه، در حال حاضر سرمایه گذاری در این بخش کمرنگ است اما شرکت هایی هستند که با نگاه ملی پا در این عرصه گذاشته اند.

در این خصوص عباس علی‌آبادی، مدیرعامل مپنا با اشاره به اینکه ورود مپنا به صنعت حمل و نقل ریلی، با هدف توسعه زیرساختی و فراگیر این صنعت در ایران صورت پذیرفته، می گوید: یکی از مهم ترین کارهای صورت گرفته در صنعت حمل و نقل، احداث کارخانه ساخت لکوموتیو مپنا است.

مدیرعامل مپنا اضافه می کند: رویکرد ورود مپنا به صنعت حمل و نقل همان رویکردی است که مپنا در صنایع نیرو و نفت و گاز داشته است، یعنی این رخداد با رویکرد و با سرمایه‌گذاری‌های کلان چند بعدی صورت گرفته است، باید توجه داشت سرمایه‌گذاری در چنین ابعادی، نشان از رشد تقاضا در این عرصه و ضرورت انجام اقدامات زیربنایی دارد.

علی‌آبادی در مورد فعالیت های شرکت مپنا در صنعت حمل و نقل  می گوید: این کارخانه که بر اساس آخرین فناوری روز دنیا احداث شده، در حال حاضر مشغول ساخت قرارداد بزرگ تحویل 150 دستگاه لکوموتیو دیزل الکتریک برای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل ظرفیت مهندسی و تولید این کارخانه، طرح تولید انواع دیگری از لکوموتیو مثل مانوری و تونلی در آن پیگیری می‌شود. همانند صنایع برق و نفت و گاز، در این صنعت هم مدل توسعه‌ای مشابهی پیش گرفته شده و ما در کنار تولید تجهیزات اصلی، مجری پروژه‌های ریلی هستیم.

مدیرعامل مپنا، پروژه منوریل قم و اجرای بخش های برق و سیگنالینگ خطوط مترو اصفهان و کرج و خط 3 تهران را بخش های دیگر فعالیت های شرکت مپنا در حوزه ریل خواند و ابراز دارد: مهم ترین فعالیت شرکت مپنا برقی کردن خط‌ آهن تهران مشهد به طول 900 کیلومتر است  که امسال با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

شایان ذکر است هر چند گروه مپنا سابقه کوتاهی در عرصه حمل و نقل ریلی دارد اما ساخت لوکوموتیوهای باری و مسافری و تجهیزات و قطعات جانبی آنها (نظیر سامانه ترمز و...) با همکاری تنگاتنگ شرکت‌های معتبر بین‌المللی و اجرای پروژه‌های حمل و نقل ریلی از دیگر عرصه‌های فعالیت این شرکت، به‌شمار می‌آید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • whgpd 0 0

    سلام. ۱۵۰ دستگاه لوکوموتیو باری چه تاریخی تحویل راه آهن میشود؟

  • 0 0

    تا وقتیکه مداخل سرشار تعمیرات لکوموتیوهای قدیمی بودجه راه آهن را میبلعد پولی برای پروژه جدید نمی ماند.

  • رضا جعفر پور 0 0

    آقای whgpdلطفا به متن مصاحبه خوب دقت کن و اشکال بیهوده نگیرد ایشان به صراحت می گویند " در حال حاضر مشغول ساخت قرارداد بزرگ تحویل ۱۵۰ دستگاه لکوموتیو دیزل الکتریک برای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است. یعنی ایشان درحال ساخت قرارداد هستند نه لکوموتیو وما تازه متوجه شدیم لکوموتیو دیزل یک کلمه است.