| کد خبر: 30877 |

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان: ریل راه‌آهن را تولید می کنیم

تین نیوز |  بر اساس تفاهم نامه ای که با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد، خریداری کارخانه تولید ریل راه آهن را انجام داده ایم.
اردشیر سعد محمدی در حاشیه نشست مدیران فولاد کشور افزود: بیش از 500 تن از تجهیزات وارد شده و 800 تن از تجهیزات بارگیری شده است که امیدواریم تا پایان سال کل تجهیزات وارد کشور شود.

وی گفت: کارهای اجرایی کارخانه آغاز شده و شمش مورد نیاز برای کمک به توسعه شبکه حمل و نقل ریلی در این کارخانه تولید خواهد شد.

سعدمحمدی اظهار داشت: تا پایان آذر سال 94 ریل خط آهن را برای اولین بار در کشور تولید خواهیم کرد و می توانیم شبکه حمل و نقل ریلی را با محصول داخلی توسعه دهیم.

وی گفت: مصرف ریل کشور 150 هزر تا 200 هزار تن در سال و ظرفیت کارخانه حدود 400 هزار تن است و مشکلی در تامین تقاضای ریل بازار داخل نداریم و قادر به تولید و تامین همه نیاز داخل هستیم اما امیدواریم بازارهای صادراتی منطقه را هم در این باره به دست بگیریم.

سعد محمدی افزود: امکانات تولید سامانه نورد تیرآهن بال پهن از 20 تا 30 را فراهم کردیم و سال 94 با راه اندازی این خط، کشور از واردات این نوع محصول بی نیاز می شود.

وی گفت: با توجه به افزایش تولید و کاهش تقاضا، قیمت فولاد در بازار جهانی کاهش یافته است و چین صادرات را با قیمت پایین تر از فولاد های منطقه انجام می دهد که اگر تعرفه ای درباره واردات محصولات فولادی وضع شود شرکت های فولادی می تواند نیاز داخل را تامین کند و از واردات محصولات بی کیفیت چینی جلوگیری خواهد شد.

سعدمحمدی افزود: کیفیت محصولات فولادی داخلی در حوزه ساختمانی به ویژه در ذوب آهن اصفهان متناسب با بالاترین استانداردهای جهانی است از این رو وقتی امکان تولید در داخل فراهم است حمایت از تولید داخل موجب توسعه این بخش می شود.

وی تاکید کرد: چین نیمی از تولید فولاد جهان را در اختیار دارد و با توجه به کاهش رشد اقتصادی این کشور، قیمت تمام شده پایین به علت تولید بالا و گردش پولی مناسب، محصولات فولادی را با قیمت پایین تر صادر می کند، بنابراین  حمایت از تولید داخل برای دسترسی تولیدکنندگان فولاد داخلی به بازار ملی ضروری به نظر می رسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.