| کد خبر: 30520 |

ضرورت حمایت همه‌جانبه از تولید ریل ملی در ذوب‌آهن اصفهان

تین نیوز | اولین سمینار تامین و بومی‌سازی تجهیزات ریلی راه آهن شهری (مترو) تهران و حومه، با حضور کارشناسان، مدیران و دست‌اندرکاران صنعت حمل‌و‌نقل ریلی کشور برگزار شد و راهکارهای استفاده از توانمندی‌های داخلی در تولید ریل و تجهیزات آن برای خطوط مترو مورد بررسی قرار گرفت.
 
سعد محمدی به‌عنوان سخنران ویژه در سمینار مذکور طی سخنانی، ‌صرفه‌جویی‌های اقتصادی در مصرف سوخت، پایین بودن استهلاک ناوگان، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، حجم جابه‌جا‌یی و ایمنی بالا را از عوامل ضرورت توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در کشور دانست و گفت: کشور ما باید با شتاب بیشتر و جدی‌تر به توسعه حمل‌و‌نقل ریلی بپردازد.
وی با اشاره به شیوه‌های تولید فولاد در جهان و کشور و مناسب بودن شیوه کوره بلند برای تولید شمش مورد نیاز ریل گفت: در جهان 67 درصد فولاد به روش کوره بلند و 31 درصد به روش قوس الکتریکی و 2 درصد با سایر روش‌ها تولید می‌شود در حالی که در ایران به دلیل ارزان بودن حامل‌های انرژی این نسبت بر عکس است و تنها 20 درصد تولید فولاد به روش کوره‌بلند است که آن هم تنها در ذوب‌آهن اصفهان صورت می‌گیرد.
 
مدیرعامل ذوب‌آهن تصریح کرد: در شیوه کوره بلند، ‌سنگ‌آهن به‌صورت مستقیم به فولاد تبدیل می‌شود و شمش تولید شده از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است که برای تولید ریل مناسب است و در تمام دنیا نیز برای تولید ریل از این روش استفاده می‌شود.
سعد‌محمدی با اشاره به ورود 30 درصد از تجهیزات کارخانه تولید ریل به کشور یادآور شد: تولید ریل ملی در ذوب‌آهن اصفهان طبق برنامه پیش می‌رود و تا ابتدای آذرماه سال 94 شاهد تولید این محصول مهم در کشور خواهیم بود. مدیر‌عامل ذوب‌آهن در بخشی از سخنان خود خواستار حمایت‌های قانونی از این پروژه مهم شد و گفت: هم اکنون کلیه منابع مالی این پروژه توسط ذوب‌آهن اصفهان تامین می‌شود که امیدوارم مسوولان با تصمیم مناسب جهت جلوگیری از واردات بی رویه ریل، موجب دلگرمی برای تولید آن در داخل کشور شوند.
وی با تاکید بر این موضوع که تنها ذوب‌آهن اصفهان در کشور قادر به تولید شمش مورد نیاز برای تولید ریل است، گفت: این شرکت در عمر نیم قرنی خود بر کیفیت تاکید ویژه داشته و در مورد تولید ریل نیز کیفیت جهانی مد نظر است. در این راستا تمام تجهیزات مربوط به کنترل و ارزیابی کیفی این محصول نیز خریداری شده و قادر به کنترل‌های لازم است.
سعد‌محمدی افزود: کارخانه تولید ریل در ذوب‌آهن قادر به تولید این محصول مطابق استانداردهای جهانی خواهد بود که ریل UIC60 تا UIC85 که مناسب قطارهای پرسرعت تا 300 کیلومتر در ساعت است را شامل می‌شود. ضمن اینکه امکان تولید انواع ریل متناسب با نیازهای داخل و خارج کشور نیز وجود دارد.
حسینی عضوکمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی در این همایش خواستار حمایت همه جانبه دولت از تولید ریل ملی در ذوب‌آهن به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های تولید ملی در کشور شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.