| کد خبر: 28637 |

شبکه ریلی نقاب - اسفراین به بجنورد می رسد

تین نیوز | استاندار خراسان شمالی گفت : وزارت راه و شهرسازی با امتداد راه آهن آنتنی نقاب - اسفراین تا شهر بجنورد، مرکز این استان موافقت کرده است.
 
سیدعلی اکبر پرویزی اظهار کرد: با پایان اجرای مرحله نخست راه آهن نقاب - اسفراین تا پایان امسال، عملیات اجرایی این پروژه ریلی به سوی بجنورد نیز آغاز می شود.
 
وی اضافه کرد: طرح مطالعات تکمیلی راه آهن نقاب - اسفراین- بجنورد انجام شده و نشانه گذاری مسیر انتخابی نیز اکنون در دست اجراست.
 
پرویزی گفت : با رسیدن، راه آهن نقاب - اسفراین به بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی نیز به شبکه ریلی کشوری متصل شده و مبادلات تجاری و مسافری از این طریق نیز در این منطقه رونق خواهد گرفت.
 
اجرای پروژه راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان منوط به اصلاح قرارداد
پرویزی در مورد عملیات اجرایی راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان گفت: در قانون بودجه سال جاری اعتباری برای اجرای این پروژه دیده شده و این پروژه ملی نیز آماده اجراست.
 
استاندار خراسان شمالی افزود: البته دستگاه های نظارتی همچون دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به یک جانبه بودن قرارداد این پروژه ملی با فاینانسر خارجی ایراد گرفته اند که باید این قرارداد یک طرفه اصلاح شود.
 
پرویزی اظهار کرد: قرارداد با فاینانسر خارجی در بدترین شرایط ممکن بسته شده و در آن حق فسخ قرارداد به صورت یک طرفه به طرف خارجی داده شده و به این معناست که وی هر زمان که خواست می تواند قرارداد را فسخ، اعتبارش را دریافت کرده و از پروژه خارج شود.
 
وی اضافه کرد: باید براساس گزارش دستگاه های نظارتی این بخش از قرارداد طبق قانون اصلاح شود و وزارت راه و شهرسازی نیز قرارداد را اصلاح کرده و منتظر تایید هیات دولت است.
 
استاندار خراسان شمالی گفت: از نظر ما این پروژه اگر که فاینانس خارجی نداشته باشد، به دلیل سوددهی می تواند از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شود.
 
پرویزی افزود: تا پیش از اصلاح قرارداد، عملیات اجرایی راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان آغاز نخواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس 0 0

    این هم از اون کار هائی که نباید به حرف نمایندگان بدون مطالعه گوش داده شود ولی گویا زور نماینده زیاده. این طرح اصلا توجیه فنی و اقتصادی نداره. یکی نیست بگه چرا باید بجنورد از دو مسیر به را اهن وصل بشه. بجنورد در مسیر راه اهن گرگان - بجنورد - مشهده و الان می خواند از نقاب - اسفراین - تا بجنورد راه اهن بسازند. پس بدانید دلیل عدم اتمام پروژههای مهم ریلی چیه؟ آقای وزیر محترم جلوشو بگیرید.