| کد خبر: 28025 |

قطار حومه ای سریع السیر در کشور راه اندازی می شود

تین نیوز |  وزیر راه و شهرسازی از اجرای طرح قطار حومه ای سریع السیر در مناطق مختلف کشور خبر داد.
 عباس آخوندی در حاشیه بازدید از شهرستان های ورامین، پیشوا و پاکدشت به خبرنگاران گفت: بحث مهمی که اکنون در شرکت راه آهن تعقیب می شود، اجرای طرح قطار سریع السیر برای کل شهرهای حومه ای کشور از جمله پیشوا، ورامین، پاکدشت، قرچک و گرمسار یا در غرب تهران در شهرهای قدس، شهریار و کرج است.
 
وی ادامه داد: این بحث فقط به تهران منحصر نمی شود و امکان اجرای آن در کل کشور بررسی می شود.
 
وزیر راه و شهرسازی افزود: نظام حمل و نقل بین حومه و مرکز شهرها نیاز به تجدید نظر دارد تا با برنامه ریزی مناسب در داخل کلان شهرها حمل و نقل ریلی با استفاده از مترو انجام شود و این سیستم با اتصال به قطار حومه ای، مردم را از حومه به مرکز کلان شهرها متصل کند.
 
وی بیان کرد: مشکل اجرای این طرح آن است که قطارهای حومه ای باید از تعدد حرکت برخوردار بوده و سرعت حمل نقل باید خیلی زیاد باشد که این امر می تواند در تعارض با حرکت قطارهای دوربردی باشد که از این مناطق به سمت مشهد یا مناطق دیگر حرکت می کنند.
 
آخوندی اظهار کرد: برای رفع این مشکل باید خطی مستقل برای اجرای طرح قطار حومه ای احداث شود تا حرکت این دو قطار با یکدیگر در تعارض نباشد.
 
وی افزود: در این سفر تلاش شد با بازدید میدانی از محل، نحوه راه اندازی قطارهای سریع حومه ای در این مناطق طراحی شود تا بتوان با مدیریت یکپارچه آن را اجرایی کرد.
 
وی اظهار امیدواری کرد در سال 94 نخستین قطار سریع السیر حومه ای در کشور راه اندازی شود.
 
وزیر راه و شهرسازی در خصوص نتایج سفر یک روزه به شهرستان های جنوب شرق استان تهران گفت: در بازدید امروز از مناطق ورامین، پاکدشت، پیشوا و شریف آباد تلاش شد تا شبکه دسترسی محلی مورد ارزیابی قرار گرفته و زمینه اتصال آنها به بزرگراه های در دست احداث فراهم شود.
 
وی اظهار کرد: اکنون در این مناطق آزاد راه و بزرگ راه های متعددی در دست احداث است که خروجی عمده این مناطق به سمت شرق و جنوب شرق کشور است و باید تصویر مناسبی از وضعیت خروجی این مناطق در دست باشد تا بتوان تصمیم های لازم در خصوص ساماندهی اتصال این دسترسی ها به شبکه بزرگراه ها و آزادراه ها و ساماندهی ترافیک محلی گرفته شود.
 
آخوندی گفت: راه آهن حومه ای دیگر پروژه مهم این منطقه است که باید در این مناطق سیستمی طراحی شود که بخشی از ترافیک جاده ای به راه آهن منتقل شده تا افرادی که در این شهرها زندگی می کنند بتوانند از طریق ریل به مرکز شهر تهران منتقل شوند.
 
وی افزود: بررسی وضعیت خدمات شهری روبنایی و زیربنایی مسکن مهر این مناطق که تعداد متعددی از این پروژه ها در شهرستان های ورامین، پیشوا و پاکدشت احداث شده از دیگر مواردی است که در این سفر مورد بررسی قرار گرفت و دستورهای لازم برای احداث فضای آموزشی و کلانتری پروژه مسکن مهر امام رضا (ع) پاکدشت صادر شد.
 
وی بیان کرد: بیمارستان 130 تختخوابی شهدای پاکدشت یکی از پروژه های مهم این شهرستان محسوب می شود که پیشرفت ساختمانی آن در حدود 93 درصد است.
 
آخوندی افزود: با هماهنگی های انجام شده با وزارت بهداشت تلاش می شود تا ضمن تجهیز کامل، این بیمارستان تا پایان سال جاری به بهره برداری رسیده و در خدمت مردم این شهرستان قرار گیرد.
 
وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه با حضور در شهرستان های ورامین، پیشوا و پاکدشت از پروژه های راه، مسکن مهر و بیمارستان این شهرستان ها بازدید و برای سرعت بخشیدن در تکمیل عملیات احداث این پروژه ها دستورات لازم صادر کرد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.