| کد خبر: 2732 |

نظرها و خبرها◄ تاثیر افزایش نرخ بلیت بر عدم رشد کمی مناسب سفرهای ریلی / لکوموتیورانی و خصوصی‌سازی

تین نیوز | بر اساس اظهارات مسئولان، در نوروز امسال افزایش کیفیت خدمات سفرهای ریلی بر افزایش کمی سفرها ارجحیت داشت به همین دلیل رشد کمی در این بخش چشمگیر نبود. این در حالی است که برخی معتقدند افزایش قیمت بلیت حمل و نقل ریلی، موجب چشمگیر نبودن رشد سفرهای ریلی نوروزی شده است.

1- جابجایی بیش از یک میلیون و 232 هزار مسافر از سوی شرکت رجا/ میانگین روزانه مسافران نوروزی؛ 61 هزار و 515 نفر
تین نیوز | شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...معاون اجرایی و رئیس ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی رجا گفت: با توجه به اینکه تأکید رجا به افزایش رشد کیفی خدمات بود، با برنامه ریزی انجام شده و کمک خداوند سفرهای نوروزی از لحاظ کیفی رشد خوبی داشت.
عبادالله فروزش در خصوص پایان سفرهای نوروزی و آمار و ارقام مربوط به آن گفت: به فضل خداوند، 20 روز زمان پیک مسافرت نوروزی رجا با خوبی و موفقیت به پایان رسید و مجموعاً یک میلیون و 232 هزار و 150 نفر توسط شرکت حمل و نقل ریلی رجا جابجا شد...
مطلب کامل

نظر |علت كم شدن مسافر را بايد در اقتصاد خانوارها جستجو كرد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۱۶ در مورد این مطلب:
تعداد مسافر افت داشته ولی الحمدلله تاخيرات و خدمات بهتر شده بود....علت كم شدن مسافر را بايد در اقتصاد خانوارها جستجو كرد ؟

2- بی‌احتیاطی لکوموتیوران عامل حادثه خروج قطار از ریل است/ هیچ مصدومی وجود ندارد
تین نیوز | يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...مدیرعامل راه آهن شمالشرق گفت: رعایت نکردن سرعت مطمئنه از سوی لکوموتیوران در هنگام ورود به ایستگاه، عامل اصلی بروز حادثه است.
امیرحسین تاوپور در خصوص حادثه خروج تعدادی از واگن‌های قطار مشهد-تهران از ریل گفت: قطار ف20 مشهد-تهران در ساعت 4:50 دقیقه صبح برای ادای فریضه نماز، قصد توقف در ایستگاه بکران شاهرود را داشته که به علت رعایت نکردن سرعت مطمئنه از سوی لکوموتیوران در هنگام ورود به ایستگاه دچار حادثه شده است...
مطلب کامل

نظر |سرعت قطارها به سرعت قبل برگردد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۱۱در مورد این مطلب:
 لطفا جهت حفظ جان مسافرين و جلوگيری از بی اعتمادی مردم نسبت به مسافرت با قطار دستور فرماييد سرعت قطارها بدون سر و صدا به سرعت قبل برگردد. 

نظر | با سیستم‌های پیشرفته هم نمی توان دخالت لکوموتیوران را به صفر رساند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۱۱در مورد این مطلب: 
درست است بی احتیاطی لکوموتیوران باعث انواع سوانح ریلی هست. خروج قطار در یزد و آزادور و نقاب و... همه و همه مقصر لکوموتیوران می‌باشد. زیرا در راس حرکت آن هم در ساختار معیوب کنونی است. جالب هست که هزاران مورد با اینکه همه اشتباه کرده اند ولی لکوموتیوران هوشیار بود از سانحه جلوگیری شد. که هیچگاه منتشز نشد.
در ضمن هرکس هم که می‌گوید با سیستم‌های پیشرفته  atc و غیره عامل دخالت لکوموتیوران را به صفر می‌رسانیم اشتباه بزرگتری می‌کند زیرا در تمامی کشورهای پیشرفته باز هم لکوموتیوران وجود دارد و مقصر می‌شود. حادثه ژاپن را با آنهمه سیستم یادتان هست؟ بیش از صد کشته داده است.
خادثه اسپانیا را چطور؟ آمریکا و آلمان هم همینطور.

نظر | لکوموتیورانی را نمی‌شود مثل بقیه مشاغل خصوصی کرد
نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۳-۰۱-۱۲  در مورد این مطلب: 
وقتی هر شرکتی لکوموتیوران می‌گیرد و مثل جاده‌ها که هرکس با یک گواهینامه آمده و ماشین می‌راند این می‌شود دیگر. آخر مگر لکوموتیورانی را هم می‌شود مثل بقیه مشاغل خصوصی کرد؟؟
لطفا با جان مردم بازی نکنید. من فکر می‌کنم تازه روزای خوش ریلی هست با این آش شوربایی که درست شده است.

3- پیگیری راه‌آهن قزوین - آستارا مهم‌ترین برنامه سال آینده
تین نیوز | دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...مشاور وزیر راه در امور حمل و نقل و موافقتنامه‌های بین‌المللی گفت: پیگیری پروژه مهم ریلی قزوین - رشت - انزلی - آستارا مهم‌ترین برنامه در راستای توسعه کریدورهای کشور در سال آینده است.
شهریار افندی‌زاده با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در زمینه کریدور شمال به جنوب ایجاد شبکه ریلی این کریدور است که حلقه مفقوده این شبکه ریلی از بندر‌عباس به سمت شمال روسیه است، اظهار کرد: ظرفیت کریدور شمال‌ - جنوب با تکمیل خط‌ آهن قزوین - رشت افزایش می‌یابد که در حال حاضر خط‌ آهن قزوین - رشت در حال اجراست و تا سال آینده تکمیل می‌شود...
مطلب کامل

نظر |راه‌آهن قزوین - آستارا ده سال ديگر هم سرانجامی نخواهد داشت
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۰۵در مورد این مطلب:
امسال كه هيچ!! ده سال ديگر هم اين پروژه سرانجامی نخواهد داشت! چرا كه ....... خودتان بهتر مي‌دانيد! 

4- در ایام نوروز افزایش سطح کیفیت خدمات بر رشد کمی ارجحیت داشت
تین نیوز | يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن گفت: به خاطر تأکیدی که راه آهن بر افزایش کیفیت خدمات دارد، امسال تنها هفت درصد رشد کمی و افزایش ظرفیت داشتیم. 
حسین عاشوری در تشریح فعالیت‌های راه آهن در نوروز 93 گفت: در ایام نوروز، روزانه 187 قطار اعم از بین شهری و محلی در تمام مسیرها سیر می‌کنند که ظرفیت روزانه آنها برای حمل مسافر، 95 هزار صندلی است...
مطلب کامل

نظر |تاثیر افزایش نرخ بلیت بر عدم رشد کمی مناسب سفرهای ریلی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۱۶در مورد این مطلب:
بهتر نيست حقيقت را به مردم بگویيد، علت عدم رشد مناسب، گران شدن بليت و عدم توانايی مردم در تامين اين هزينه‌های سرسام آور مسافرت می‌باشد...نه اينكه فقط بليت گران شده است، نه، همه چيز گران شده....در سطح ملی فكری بايد انديشيد. يارانه سفر اجباری بايد داده شود.

5- واگذاری احداث راه آهن چابهار-زاهدان به قرارگاه خاتم/ بخش خصوصی کجاست؟
تین نیوز | يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...معمولا دولت معتقد است پروژه‌هایی را که از نظر حجم اعتبار و یا سطح تکنولوژیک از عهده بخش خصوصی بر نمی‌آید (البته شخصا همین استلال را هم قبول ندارم) بایستی به ارگان‌ها واگذار کند. در خصوص پروژه‌های ریلی سالهاست که بخش خصوصی حضوری پررنگ داشته لذا با چه منطقی اینگونه واگذار گردیده جای سوال و تامل است. پروژه آزادراه شمال را ببینید بیش از دو دهه از دست ارگانها بین زمین و آسمان راکد مانده‌است. پروژه برقی کردن تهران مشهد را هم که مجری آن خاتم الوصیا است ببینید. از وزیر راه و شهرسازی انتظار چنین رویکردی نمی‌رفت... 
مطلب کامل

نظر |مزیت‌هایی که تحت شرایط خاصی به دست می‌آید
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۲۵ در خصوص این مطلب:
آن چه به عنوان مزیت‌های واگذاری پروژه‌ها به قرارگاه ذکر شده صحیح است اما این مزیت‌ها تحت شرایط خاصی به دست آمده است. در شرایط برابر شاید دیگر شرکت‌های خصوصی هم از توانمندی‌ها و مزیت های ذکر شده برخوردار می شدند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.