| کد خبر: 2568 |

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن خبر داد:

◄ پیش بینی رشد ۱۸ درصدی بار و ۲۱ درصدی مسافر در سال ۹۳

تین نیوز | معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن از رشد 18 درصدی حمل بار و افزایش یک درصدی حمل مسافر در بخش ریلی در سال 93 خبر داد.

حسین عاشوری درباره برنامه‌های کلان و بلندمدت راه آهن گفت: در چشم انداز  سال 1404 ما باید به مقام اول در منطقه در حوزه ریلی برسیم. در حال حاضر با توجه به امکانات موجود در شاخص‌های مختلف در رتبه‌های دوم تا شانزدهم قرار داریم و باید در 11 سال باقیمانده براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به رتبه اول دست یابیم.

این مقام مسئول راه آهن افزود: در حال حاضر 10 هزار و 300 کیلومتر خطوط ریلی داریم، در حدود  دو هزار واگن مسافری که باید به دو برابر افزایش یابد و 22 هزار واگن باری موجود است که باید به 37 هزار واگن برسد و تمام تلاش دولت و بخش خصوصی رسیدن به این مهم در زمان باقیمانده است.

وی در خصوص اولویت اول راه آهن در حال حاضر گفت: نوسازی ناوگان ریلی و افزایش ظرفیت مسافری و باری از اولویت‌‌های راه آهن است.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن در رابطه با وضعیت حمل بار در بخش ریلی گفت: سالانه 34 میلیون تن بار توسط بخش ریلی حمل می‌شود که برای سال 93 در حدود 18 درصد افزایش پیش‌بینی شده و این افزایش در بخش مسافری 21 درصد خواهد بود.

عاشوری با اشاره به موقعیت عالی ژئوپلیتیک ایران گفت: این موقعیت باعث شده که امکان ارتباط شمال به جنوب و شرق به غرب برقرار شود.

وی افزود: شبکه ریلی ما از مرز سرخس به کشور ترکمنستان و از آنجا به کشورهای آسیای میانه و از سمت شمالغربی از طریق مرز رازی به ترکیه وصل است. از سمت شرق نیز راه آهن به سمت هرات افغانستان در حال ساخت بوده و به پاکستان متصل است.

عاشوری در ادامه تصریح کرد: از سمت غرب نیز راه آهن ایران در مرز شلمچه ساخته شده و در صورت ساخت 38 کیلومتر خطوط ریلی در عراق این شبکه به عراق هم وصل خواهد شد و امکان حمل مسافران و زائران حرم اهل بیت راحت‌تر خواهد شد. 

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن در خصوص قطارهایی که مسافر به خارج از کشور منتقل می‌کنند گفت: در حال حاضر به صورت هفتگی به کشور ترکیه قطار وجود دارد، قبل از بحران‌های موجود در سوریه به مقصد دمشق نیز قطار وجود داشت و براساس کنوانسیون‌های تنظیم شده در بین کشورهای اکو، پیگیری برای راه اندازی قطارهای مسافری در حال انجام است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.