| کد خبر: 2518 |

جزئیات سانحه واژگونی قطار مسافربری در شاهرود

تین نیوز | مدیرکل راه‌آهن شمال شرق گفت: قطار مسافربری مشهد تهران با حدود 400 مسافر به محض ورود به ایستگاه بکران شاهرود، وارد خط فرعی شد.
 
امیرحسین پاوپور افزود: در حال حاضر فقط احتمال می‌رود عدم رعایت سرعت مطمئنه از سوی لوکوموتیوران، علت وقوع حادثه باشد که علت اصلی حادثه پس از بررسی نهایی، از سوی کمیسیون جلوگیری از سوانح راه‌آهن اعلام خواهد شد.
 
وی با اعلام اینکه هیچ یک از واگن‌های مسافربری این قطار واژگون نشده‌اند، گفت: تنها دیزل و واگن بخار این قطار واژگون شده و تعدادی از واگن‌های مسافربری نیز به علت خروج از خط اصلی، از حالت عادی خارج شده و به صورت اریب ماندند.
 
مدیرکل راه‌آهن شمال شرق خاطر نشان کرد: این قطار برای اقامه نماز صبح در ایستگاه بکران شاهرود توقف کرده بود و هیچ اتفاق خاصی نیز برای مسافران این قطار نیفتاده است.
 
پاوپور ادامه داد: تعدادی از واگن‌های این قطار که از خط خارج شده بودند، از قطار حادثه دیده بریده شده و بقیه واگن‌های سالم به قطار بعدی متصل شده و در ساعت 9:30 صبح قطار از ایستگاه بکران شاهرود، خارج و مسیر اصلی خود را ادامه داده است.
 
 حسن شکراللهی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از واژگونی پنج واگن این قطار به محض ورود به ایستگاه از ریل خبرداد و گفت: خوشبختانه مسافران آسیب چندانی ندیدند.
 
وی افزود: بلافاصله دو تیم امداد و نجات جاده‌ای متشکل از شش نجاتگران با دو دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های بین شهری هلال احمر میامی و ری آباد به منطقه اعزام شدند.
 
پیرحسین کولیوند رئیس سازمان امدادنجات جمعیت هلال احمر از مصدومیت 10 نفر در این حادثه خبر داد و گفت: در ساعت 6:15 صبح امروز وقوع حادثه‌ای در محور شاهرود میامی در محدوده ایستگاه بکران به امدادگران سمنان اطلاع داده شد.
 
وی با بیان اینکه با توجه به نوع گزارش دریافتی بلافاصله دو تیم امدادی به محل حادثه اعزام شد، گفت: با حضور امدادگران در محل حادثه مشخص شد که پنج واگن یک قطار مسافربری در محدوده ایستگاه بکران از ریل خارج شده که در طی این حادثه 50 نفر دچار حادثه شدند.
 
رییس سازمان امدادنجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در این حادثه 10 نفر مصدوم شدند که به صورت سرپایی درمان شدند، گفت: بلافاصله امدادگران با ایمن‌سازی محیط محل را ترک کردند.
 
ایستگاه بکران تا شاهرود یک ساعت فاصله ریلی دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.