| کد خبر: 24243 |

پیشرفت ۷۵ درصدی ساخت خط ‌آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان

تین نیوز | معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان گفت: ساخت خط آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان ۷۵ درصد پیشرفت داشته و ۲۵ درصد باقی‌مانده کار نیزبه سرعت در حال انجام است.
 
علی مرگدری ظهر امروز در سومین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی افتتاح پروژه راه‌آهن ایران -  ترکمنستان - قزاقستان، با اشاره به اینکه اجرای این طرح 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: نقص بخش هایی از این پروژه باید به سرعت رفع و آماده بهره‌برداری شود.
 
وی افزود: نوسازی محور گرگان قره تپه، احداث سالن مسافری با سیستم های سرمایشی و گرمایشی در ایستگاه های قره تپه، یامپی ، پتروشیمی و اینچه برون، تکمیل همه پل های تقاطع، احداث جاده دسترسی به ایستگاه های قره تپه، یامپی، پتروشیمی و اینچه برون، نماسازی و تکمیل ساختمان‌های احداث شده در ایستگاه ها، تکمیل زیر ساخت های اینترنتی ومخابراتی در ایستگاهها از مهم ترین فعالیت های باقی مانده در این طرح است.
 
وی با تاکید بر انجام مطالعات برای متصل کردن ریل عریض ترکمنستان و ایران تصریح کرد: تغییر بوژی و ریل عریض از موضوع های ما در گذشته بود و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که باید هرچه سریع تر برطرف شود.
 
معاون برنامه ریزی استاندار گالستان گفت: اگر مشکلات ریل عریض در این مسیر تعیین تکلیف نشود بیشتر از 500 تا 700 هزار تن بار را نمی توانیم جابه جا کنیم.
 
مرگدری اظهار کرد: این خط آهن به خط راه آهن امیرآباد و مازندران برای حمل و جابجایی بار وابسته است و حداکثر ظرفیت مازاد این خط آهن یک تا 1.5 میلیون تن است.
 
وی تصریح کرد: راه آهن گرگان - مشهد و گرگان - سمنان هم باید تعیین تکلیف شود و هم اکنون بار مازاد از طریق جاده ها می تواند منتقل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    لطفا یکی توضیح بدهد که پروژه ای که در دو سال گذشته ۷۵درصد پیشرفت کرده چگونه در مدت یک ماه باقیمانده تکمیل و بهره برداری می شود؟ البته شاید قبل از تکمیل بهره برداری می شود در این صورت جای سوال دومی هست که آیا این اجزای طرح که هنوز انجام نشده لازم هستند یا تجملاتی و زائد اگر اضافی هستند چرا در طرح منظور شده اگر لازم هستند چگونه بدون آنها می توان طرح را بهره برداری کرد؟ آیا ایمنی قطارها به خطر نمی افتد؟ شاید هم ایمنی مهم نیست و پول درآوردن و افتتاح مهم است و هر چه سریعتر بهتر اگر هم حادثه ای رخ داد می گوییم تقصیر لکوموتیوران است و هیچ تقصیری متوجه پروژه ناقص نیست!!! ضمنا این پروژه که پارسال افتتاح شد چقدر پیشرفت داشته که بعد از گذشت ۱۶ ماه پیشرفت آن به ۷۵ درصد رسیده است؟ بهتره سری هم به آزادراه حرم تا حرم بزنیم که اخیرا قرار بود با پیشرفت ۷۵ درصدی افتتاح شود ولی وزیر مخالفت کرد و دستور داد تا پروژه کامل نشده افتتاح نشود.

  • کارشناس راه آهن 0 0

    خدا وکیلی یکی توضیح بده این خط که پارسال هم افتتاح شد این بار وقت افتتاح تکمیله یا اینکه قراره بعدا کامل بشه؟ مثل پروژه اصفهان - شیراز و کرمان زاهدان نشه که هنوز بعد از پنج سال از افتتاح هنوز سیستم علائم ندارن. آخه اگه پروژه افتتاح بشه شرکت ساخت دیگه دنبال تکمیلش نمی ره. خدا وکیلی تکمیل پل و تقاطعات روگذر و بالاست و بعدش جوشکاری و رلواژ و و … و تعویض بوژی در ۲۰ روز تکمیل می شه؟ خدا وکیلی ساختمان ایستگاه ها کامل شده یا فقط کانکس گذاشتن؟ اگه کسی از برو بچه های راه آهن این مسیر رو رفته وضع اونو بگه تا بدونیم.