| کد خبر: 23701 |

راه آهن گرگان - اینچه برون آماده بهره‌برداری است

تین نیوز | معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار گلستان با اشاره به آماده سازی راه اهن گرگان-اینچه برون گفت: خط آهن گرگان-اینچه برون که برای جابجایی و حمل بار در نظر گرفته شده می‌تواند برای جابجایی مسافر نیز استفاده شود.
 
علی مرگدری شامگاه سه شنبه در دومین جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی برای افتتاح پروژه بین المللی راه آهن سه کشور ایران-ترکمنستان-قزاقستان اظهار کرد: این پروزه یک بار در دولت قبل افتتاح شده و آغاز فعالیت آن نیاز به اقدامات زیادی دارد.
 
وی افزود: نوسازی محور گرگان به قره تپه ، احداث سالن های مسافری با امکانات سرمایشی و گرمایشی وس رویس های بهداشتی در ایستگاه های قره تپه، یامپی، پتروشیمی و اینچه برون ، تکمیل همه پل‌های متقاطع، دیوار کشی و نماسازی در برخی ایستگاه ها باید در مدت کمتر از یک ماه آینده انجام شود.
 
مرگدری تصریح کرد: در سه ماه گذشته 126 هکتار ایستگاه راه آهن اینچه برون برای تملک تصمیم گیری شده بود، تملک نشده و این موضوع باید هر چه سریعتر پیگیری شود.
 
وی اضافه کرد: تغییر بوژی راه آهن هم اکنون ضرورتی ندارد و ظرفیتی که در این خط آهن داریم در خوش بینانه ترین وضعیت حمل 1.5 میلیون تن بار به تهران است و مازاد این میزان بار باید از راه جاده حمل شود.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان نیز در این جلسه گفت: اصلی ترین دغدغه ما موضوع ساماندهی بیرون پایانه مرزی اینچه برون است و از 10 روز پیش با شهرداری اینچه برون در حال پیگیری این موضوع هستیم و  قرار است تا پایان هفته محصور کردن کامیون ها اتفاق بیفتد.
 
مهدی میقانی اظهار کرد:هم اکنون 600 کامیون بیرون محوطه پایانه‌ها هستند و براساس برنامه در روز افتتاحیه کامیون کمتری به این نقطه گسیل می‌شود و با طرف مقابل نیز هماهنگی می‌شود که شمار بیشتری از مرز  تردد کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس راه آهن 0 0

    اظهار نظرات تخصصی معاون برنامه ریزی استانداری جای تعجب است نظر داده که ظرفیت خط ریلی یک و نیم میلیون تن است و نیاز به تعویویض بوژی نیست. اینها را مسئولان راه آهن باید تشخیص دهند و بگویند یا معاون برنامه ریزی استانداری؟

  • فاضل 0 0

    حرفهای اخیر آقای مرگدری در باره راه آهن گرگان اینچه برون را مقایسه کنید با حرفهای چهار ماه پیش ایشان در لینک زیر http: / / aygyt. com / %D۹%۸۵%D۸%B۱%DA%AF%D۸%AF%D۸%B۱%DB%۸C - %D۸%A۲%D۸%B۴%D۹%۸۸%D۸%B۱%D۸%A۷%D۸%AF%D۹%۸۷ - %D۸%A۸%D۹%۸۷ - %D۸%B۹%D۹%۸۶%D۹%۸۸%D۸%A۷%D۹%۸۶ - %D۹%۸۶%DA%AF%DB%۸C%D۹%۸۶ - %DA%AF%D۸%B۱%D۸%AF%D۸%B۴%DA%AF%D۸%B۱%DB%۸C - %D۸%B۴ /