| کد خبر: 22955 |

افزایش تا ۲۴ درصدی نرخ بلیت ۷۰ درصد مسیر قطارها

تین نیوز | از 11 مهر نرخ بلیت70 درصد مسیر قطارها از 2 تا 24 هزار تومان افزایش می یابد.

دبیر انجمن صنفی حمل و نقل ریلی با اشاره به این که درخواست افزایش قیمت تقدیمی از نخستین روزهای سال هم اینک به تایید شرکت راه آهن رسیده است گفت: این نخستین افزایش قیمتها در یکسال گذشته است.

وی افزایش تقریبا 5 هزار تومانی نرخ بلیت در سال گذشته را که با عنوان خدمات ایستگاهی از مسافران دریافت شد متعلق به شرکت راه آهن دانست و گفت: باید طبق نرخ تورم و برای پوشش هزینه های سرمایه گذاری، خدمات رسانی و تعمیرات قیمت بلیت ها نیز افزایش یابد.

غلامحسین عبداللهی با یادآوری این که پس از واگذاری بخش مسافری شرکت راه آهن به بخش خصوصی، سرمایه گذاران بدون برخورداری از یارانه دولتی باید همه هزینه های خود را از محل فروش بلیت تامین کنند افزود: این افزایش قیمت تنها حدود 40 درصد نیاز ما را تامین می کند و مانع ورشکستگی 11 شرکت فعال در این بخش می شود.

وی با رد اخبار برخی رسانه ها که بلیت قطار در یکسال گذشته بارها گران شده گفت: شرکتها آزادسازی نرخ بلیت را هر بار در یک مسیر انجام می دهند و همین موضوع باعث شده رسانه ها به اشتباه آن را افزایش چندباره نرخ اعلام کنند.

با وجود این به نظر می رسد راه آهن با عنوانهای مختلف خدمات ایستگاهی، تعدیل قیمت و در نهایت شناورسازی به تدریج در صدد آزادسازی نرخ ها هستند و شناورسازی مبحثی‌که این روز‌ها در مقوله مسافرت و خدمات مسافری کاربرد بسیاری پیدا کرده است و پس از اینکه شرکت‌های هوایی با این بهانه بلیت‌های خود رو به بالا‌ترین نرخها رساندند، این بار شرکت‌های ریلی هم در پی تحقق این هدفمند.

و از همین رو مسئولان راه آهن که نشان داده اند از بکار بردن عبارت گرانی بشدت بیزارند، حاضر به پاسخگویی در این باره نشدند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • هادی 0 0

    بلیط قم به مشهد در یک سال گذشته از ۲۰۰۰۰ تومان به ۵۰۰۰۰ تومان رسیده مشهد اصفهان از ۶۰۰۰۰ به ۸۶۰۰۰ مشهد بندرعباس از ۶۴۰۰۰ به ۹۷۰۰۰ مشهد تهران … مشهد ساری از ۲۸۰۰۰ به ۳۳۰۰۰بعد ۳۶۰۰۰بعد ۴۹۰۰۰ باز هم بگم… در همه مسیرها چند بار بدون سروصدا گران کردند چندبارش رو رسانه ها هم متوجه نشدند

  • مرتضی 0 0

    این افزایش قیمت بلیط برای بعضی قطارها اصلا درست نیست مثلا قطار اهواز مشهد از نوع ۶تخته پارسی بسیار قدیمی شده و سال ساخت واگنهاش به سال ۷۶برمیگرده قبلا از نوع شش صندلی لوکس بوده که بعد بهشش تخته تبدیل شده هیچ امکاناتی خاصی هم نداره واقعا ۸۰تومان زیاده