| کد خبر: 21941 |

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن خبرداد:

◄ رویکرد دولت در تدوین بودجه ۹۴؛ افزایش اعتبار بخش ریلی

تین نیوز | دومین اجلاس دو روزه كارگروه ایمنی راه آهن‌های خاورمیانه عضو UIC که به میزبانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرده بود امروز به کار خود پایان داد.

به گزارش تین نیوز، دومین اجلاس كارگروه ایمنی مجمع منطقه ای خاورمیانه، با حضورحسین عاشوری معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پیتر گرهارد مدیر بخش ایمنی UIC، الیور جورجر مدیر پایگاه اطلاعاتی UIC، مدیران کل نواحی و مناطق راه آهن، نمایندگان و كارشناسان ایمنی از راه آهن های عضو مجمع منطقه ای خاورمیانه که از ۲۴ شهریورماه جاری و به میزبانی راه آهن ج.ا. ایران و هماهنگی و همكاری دفتر منطقه ای خاورمیانه UIC در تهران به مدت دو روز برگزار گردید امروز به کار خود پایان داد.

در این مراسم حسین عاشوری معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به کاهش 10 درصدی سوانح ریلی در کشورمان گفت: این نقطه مطلوب ما نیست و باید در افزایش سطح خدمات‌دهی و کاهش سوانح تلاش بیشتری داشته باشیم.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدامات راه آهن در بخش ایمنی ابراز داشت:‌ تدوین سند راهبردی ارتقای ایمنی در راه‌آهن، اصلاح و بازنگری مقررات عمومی، اصلاح ساختار سازمانی تنها بخشی از فعالیت های ما دراین بخش بوده است.

عاشوری عنوان کرد: اصلاح و بازنگری مقررات عمومی حرکتی بود که از سال گذشته در راه‌آهن تصویب و به‌ صورت آزمایشی جهت اصلاحات احتمالی اجرا شد. در نهایت کتاب مقررات جدید برای چاپ ارسال شد که تا چند هفته آینده در اختیار نواحی قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول با تاکید به رویکرد مناسب دولت یازدهم به بحث حمل‌ونقل ریلی، تصریح کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده مسلم است که دولت در تدوین بودجه 94 ، باز هم رویکرد افزایشی به مقوله حمل و نقل ریلی داشته است.

در این اجلاس پیتر گرهارد مدیر بخش ایمنی UIC درسخنان خود هدف از تشکیل این کارگروه را بررسی مسائل، مشکلات و نیازهای راه آهن های خاورمیانه در مقوله ایمنی و تبادل نظرات، هم اندیشی و همکاری در راستای رفع موانع و مشکلات تعریف و راه اندازی پروژه های ایمنی برای منطقه خاورمیانه عنوان کرد.

قابل ذکر است نقش عوامل انسانی در ایمنی، ایمنی و سلامت شغلی، آشنایی بیشتر با اعضای مجمع منطقه ای خاورمیانه UIC، سیستم مدیریت ایمنی، شناخت بیشتر پایگاه داده های ایمنی خاورمیانه، انتقال تجربیات UIC و نیز عملکرد ایمنی و ایمنی در تقاطع های همسطح از جمله موضوعات مورد بحث و بررسی دراین کار گروه بود.

در خاتمه نیز مدیران کل نواحی و مناطق راه آهن، نمایندگان و كارشناسان ایمنی به بیان مشکلات خود در این حوزه در یک جمع صمیمانه پرداختند.

شایان ذکر است جلسه بعدی این کارگروه در ماه اکتبر در برلین برگزار می گردد. 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.