| کد خبر: 21042 |

پروژه راه آهن قزوین - قم پیگیری می‌شود

تین نیوز | نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت:به دنبال تامین اعتبار از منابع داخلی از سوی وزارت راه برای انجام مطالعات پروژه راه‌آهن قزوین - قم در سال جاری هستیم.
 
داوودمحمدی درباره پروژه‌های راه‌آهن که در استان قزوین در حال احداث هستند اظهار کرد: راه‌آهن‌ها در مناطق مختلف دنیا ‌نقش بسزایی در توسعه دارند و سبب رشد فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری‌ می‌شوند.
 
وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از حمل و نقل بار و مسافر توسط خطوط ریلی انجام می‌شود، ایجاد ظرفیت‌های جدید در این حوزه یکی از اهداف و برنامه‌های مهم به شمار می‌رود که همواره به دنبال رایزنی برای ایجاد ظرفیت‌های جدید هستیم.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پروژه راه آهن قزوین به قم از جمله برنامه‌هایی بود که اینجانب بعد از تصدی نمایندگی به طور جدی پیگیر اجرای آن بوده‌ام چرا که اعتقاد دارم با اجرای این پروژه علاوه بر ارتباط نزدیک‌تر شهرهای قزوین و قم  راه ارتباطی مناسبی بین قزوین و مرکز کشور برقرار می‌شود.
 
نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با اتصال راه آهن قزوین به رشت و آستارا این خط ریلی در آینده می‌تواند نقش مهمی  در حمل و نقل ریلی کشور بر عهده بگیرد.
 
محمدی افزود: بدین منظور جلسه‌ای در دفتر ریاست محترم مجلس برای احداث راه آهن قزوین و با حضور جناب آقای دکتر لاریجانی و نمایندگان استان‌های قم و قزوین ،استانداران، وزیر محترم راه و معاونین ایشان و حضرت حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس اول مجلس برگزار کرده‌ایم که خروجی آن منتهی به تامین اعتبار از منابع داخلی از سوی وزارت راه برای انجام مطالعات این پروژه مهم در امسال شد و امیدواریم که بتوانیم در سال آینده برای آن به‌عنوان یک پروژه ملی ردیف اعتبار بگیریم.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه خط‌ آهن قزوین-رشت  نیز در حال حاضر در 5 قطعه توسط شرکت‌های پیمانکاری داخلی در حال ساخت است و یکی از پروژه‌های بزرگ کشور به شمار می‌رود که بیش از 70 پل و 50 تونل در ساخت آن ایجاد شده است.
 
وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود 40 کیلومتر از این مسیر ریل‌گذاری شده و عملیات اجرایی این پروژه بیش از 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیگیری در تسریع بهره برداری پروژه مذکور نیز جزو دستور کارهای جدی است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • قربانعلی بیک 0 0

    در حالی که راه اهن تهران قزوین با وجود تقاضای بالای مسافر یک خطه است احداثاین راه اهن ضرورت ندارد و باید نگران تکرار راه اهن اصفهان شیراز باشیم.

  • امید هندوپور 0 0

    باید توجه داشت که احداثاین راه آهن مزایای زیادی نه تنها برای استان قزوین بلکه برای شهرهای شمالی و شمال غرب دارد. با توجه به اینکه قم از شهر ها مذهبی کشور می باشد و سالانه تعداد بسیار زیادی از زائران از شهر های قزوین، تبریز، ارومیه، اردبیل، زنجان و رشت برای زیارت به قم می روند این راه آهن می تواند بسیار مفید بوده و از بار ترافیکی جاده ها کم کند. و نیز باید توجه داشت که قطار قزوین - قم، فقط مختص راه ارتباطی بین این دو استان نخواهد بود، بلکه امکان سفر هایی مثل قزوین - اصفهان، قزوین - شیراز را نیز فراهم می کند. و همچنین با در نظر گرفتن راه آهن قزوین - رشت، خط قزوین - قم نیز می تواند به عنوان یک خط ترانزیتی نیز مد نظر باشد. با تشکر