| کد خبر: 2082 |

تحویل ۱۸۰ دستگاه واگن باری از سوی واگن پارس به گل گهر

تین نیوز | با تحویل 30 دستگاه واگن باری لبه بلند طی روزهای پایانی سال 92 تعداد واگن های تحویل داده شده شرکت واگن پارس به شرکت گل گهر به 180 دستگاه واگن رسید.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت واگن پارس، از قرارداد ساخت 200 دستگاه واگن باری در شرکت واگن پارس اراک تا کنون 180 دستگاه واگن باری تحویل شرکت گل گهرگردیده که از این تعداد 60 دستگاه در سال 91 و تعداد 120 دستگاه در سال 92 تولید و تحویل طرف قرارداد شده است.

محمدی افزود : پس از تولید و تحویل این سری از واگن ها با بوژی و ترمز روسی، واگن لبه بلند مجهز به بوژی Y25LSD1 و ترمز کنور آلمان در شرکت واگن پارس نمونه سازی و قرارداد جدیدی در خصوص فروش این نوع واگن منعقد شده است که بوژی های Y25LSD1 مورد استفاده در این واگن ها ساخت شرکت واگن پارس است.

مدیر عامل واگن پارس در ادامه گفت: تا کنون 3000 دستگاه ازاین واگن در این شرکت در 5 تیپ مختلف تولید شده که وزن خالص هر کدام حدود 22.5 تن می باشد و قابلیت حمل 67.5 تن مواد را دارد.

محمدی خاطرنشان کرد: استفاده از این واگن ها در شبکه ریلی به نسبت حمل و نقل جاده ای می تواند 82 درصد صرفه جویی داشته باشد یعنی در صورت استفاده از این نوع واگن ها در حمل و نقل به جای حمل و نقل جاده ای، علاوه بر کاهش شدید ریسک تصادفات و همچنین کاهش آلودگی های زیست محیطی 82 درصد از انرژی که دولت برای آن یارانه کلانی می پردازد، صرف دیگر امور عمرانی خواهد شد؛ چرا که استفاده از 30 دستگاه از این واگن ها معادل حمل موادی به ظرفیت 2025 تن است در حمل و نقل جاده ای برای حمل این مقدار نیازمند حداقل 110 دستگاه کامیون هستیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر قیمت جهانی این نوع واگن ها حدود 85 هزار دلار بوده که با توجه به بومی شدن کار ساخت بوژی مبلغ قابل توجهی صرفه جویی ارزی در پی خواهد داشت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.