| کد خبر: 20139 |

چرایی افزایش سوانح ریلی در استان سمنان؟

تین نیوز | مدیرکل راه آهن شمال‌شرق گفت: عبور چند سانتیمتری از چراغ قرمز در خطوط ریلی سانحه ریلی تلقی می‌شود.
 
حمید درباغ عنبران اظهار کرد: در خصوص حادث شدن سوانح ریلی، پارامترهای زیادی دخیل است اگر چه تعاریف سوانح ریلی با غیرریلی نیز متفاوت است و به طور مثال گذر از چراغ قرمز در خطوط ریلی حتی به اندازه‌ی چند سانتی‌متر، ولو اینکه هیچ برخوردی نیز اتفاق نیفتاده باشد به عنوان یک سانحه تلقی می‌شود.
 
درباغ عنبران همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی ازدیاد حوادث خطوط ریلی در استان طی سال جاری که منجر به استعفای مدیرکل پیشین راه‌آهن شمال‌شرق نیز شد، گفت: در برخی سوانح عوامل جوی نیز دخیل هستند بطور مثال شدت گرما یا شدت سرما که موجب شکستگی و یا انحراف ریل می‌شود، ضمن آنکه عوامل انسانی نیز در رخداد سوانح تاثیرگذار هستند.
 
مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق با اشاره به تدوین برنامه‌ای در خصوص کاهش و جلوگیری از وقوع سوانح ریلی در این اداره کل اظهار کرد: افزایش آموزش نیرو‌های انسانی، افزایش مراقبت‌ها و ارتقاء ایمنی و همچنین تاکید بر سرکشی‌های مستمر و... از جمله تمهیداتی است که برای جلوگیری و پیشگیری از وقوع حوادث ریلی در این برنامه پییش‌بینی شده است.
 
عنبران با بیان اینکه سفرهای ریلی از ایمن‌ترین سفرها محسوب می‌شوند، تصریح کرد: هر چند به نسبت سایر بخش‌های حمل و نقلی، تعدد اعداد سوانح ریلی به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد و معمولا رقم ناچیزی است اما با توجه به عوامل سانحه‌ساز و دیدگاه ایمن بودن سفرهای ریلی در راه آهن شمال‌شرق کشور تلاش می‌کنیم که سوانح را تا حد امکان کاهش داده و این رقم را به صفر برسانیم.
 
مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق تصریح کرد: در پنج ماهه اول سال گذشته، فقط دو مورد سانحه ریلی مهم در شمال‌شرق کشور اتفاق افتاد اما در سه ماهه اول سال جاری، آمار حوادث ریلی در این منطقه به چهار مورد رسید.
 
از ابتدای سال جاری تاکنون چندین برخورد قطار و خروج قطار از ریل در محدوده راه‌آهن شمال‌شرق به وقوع پیوست که حادثه ایستگاه امروان دامغان که به مرگ یک و مجروح شدن بیش از 20 مسافر انجامید و منجر به استعفای مدیرکل پیشین راه‌آهن شمال‌شرق نیز شد و حادثه قطار در شاهرود و میامی نیز از این جمله‌اند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 0 0

    اقای عنبرانی سر کشی و اموزش و …نمی توانند از سانحه احتمالی جلوگیری کنند بهتر نیست واقعیت را گفت شما با ۷۰ لکومتیوران پایه یک که نمی توانی ۳۰ رام قطار ان هم در شب ببری لازم است بگویم در ناحیه تهران بیش از ۲۰۰ لکومتیوران پایه یک ودر مشهد ۱۵۰ لکومتیوران پایه یک داریم پس هر کس این امار را ببیند می فهمد که این مامورین برای سانحه سرویس می روند کی وقت دارند این مامورین اموزش ببیند حال چه رسد که فکر تنبیه این مامورین اداره را ازار می دهدو در مورد مامورین نگهبان که بجای ۲۴ کار و۴۸ استراحت ۴۸ کار و۲۴ استراحت به ایستگاهها اعزام می شوند بی عدالتی پارامتری دیگر در این ناحیه است مثلا همان مبلغ پاداش ۵۰۰ هزار تومانی که در عید امسال به بعضی افراد مورد دار دادید هنوز در این ناحیه فرار از قانون وجود دارد نه از طرف مامورین بلکه از طرف مسولین که با فشار به مامورین از انها تقاضای خلاف مقررات را می خواهند که فکرشان فقط سیر قطار است بعدا سلامت و ایمنی در نتیجه باید به مدیر کل محترم ناحیه گفت اولین اولویت کار شما جذب مامور زیاد برای اداره سیر وحرکت باید باشد تا بتوان هم اموزش فعالی داشته باشی و برخورد مناسبی با مامورین خاطی داشته باشی ونکته بعد از مسولین زیر دست خود بخواهید برابر مقررات عمل کنند وبالا تر تصمیم نگیرند

  • دیده بان 0 0

    با سلام ۱ - تعریف سانحه در کتب را ه اهن: هر گونه حادثه ریلی که منتج به جرح یا فوت افراد گردد سانحه گفته می شود حالا قضاوت با شما!!! " عبور چند سانتی متری از چراغ قرمز سانحه " از زبان مبارک مسئول نو آمده ۲ - راه اهن شمال شرق دو مورد ورود قطار به خط فرعی با سرعت زیاد رو به فواصل چند ماه رو داشته است اظهار نظر مسئول معظم و نو تشریف آورده " درباغ عنبران همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی ازدیاد حوادثخطوط ریلی در استان طی سال جاری که منجر به استعفای مدیرکل پیشین راه‌آهن شمال‌شرق نیز شد، گفت: در برخی سوانح عوامل جوی نیز دخیل هستند بطور مثال شدت گرما یا شدت سرما که موجب شکستگی و یا انحراف ریل می‌شود، ضمن آنکه عوامل انسانی نیز در رخداد سوانح تاثیرگذار هستند. " یا این گزارش تین نیوز مشکل دار و دروغه یا یا … به نظر من این اظهارات این بالاترین مسئول نوع رسیده خود به خوبی و وضوح یکی از اساسی ترین اشکالات راه اهن را نشان می دهد "

  • مخاطب 0 0

    سلام دوستمون دیده بان راست میگه ورود با سرعت زیاد قطار مسافری چه ارتباطی به وضعیت جوی و گرمی و سردی ریل داره واقعا آقای در باغ عنبران چی فکر می کنند که این جوری اظهار نظر می کنند راسته این مدیران اگه بخواهیم بی ادبانه چیزی نگیم خیلی ضعیفن خیلی خدا بخیر بگذرونه

  • طیب 0 0

    با سلام میگن تو ناحیه شمال شرق بر اثر تغییرات جوی، قطار سبز که حامل یک وزیر دولت و برخی مقامات بودن تو ایستگاه هفتخوان بر اثر تغییرات جوی و گرم وسرد شدن ریل دینام برقش افتاده و از خط خارج شده راسته!!! راسته!!! حتما راسته آقای در باغ عنبران یکمش بالا گفته؟ آخه دولت راستگویانه یانه یانه یانه(اکو…)

  • اریا 0 0

    لطفا زود قضاوت نکنید شما میدونین این شخص محترم چقدر زحمت کشیده چه بی خوابی ها که نکشیده تا به اینجا رسیده نظر منو بخواین یکی از بهترین ها همین اقاست شمام لطفا هر موقع که پیشش کار کردین وزحمتاشو دیدید نظر بدید ما همه مردم یک کشوریم بیاید به جای نظر های الکی دادن که سودی به هیج جا نمیبره خودمون برای کشورمون کاری انجام بدیم. شمایی که اقای عنبرانی رو نقد میکنی خودت برای کشورت چیکار کردی؟ جز[…] که داشتی؟ البته ببخشید بی ادبانه حرف زدم جواب چنین اشخاصی رو باید اینطوری داد.