| کد خبر: 19265 |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

کل شبکه ریلی کشور به ATC تجهیز می شود / بهره‌برداری سیستم ATC راه‌آهن تهران - مشهد از مهر

تین نیوز | مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از برنامه ریزی برای تجهیز کل شبکه ریلی کشور به سیستم ATC خبر داد و گفت: سیستم ATC راه آهن تهران-مشهد مهرماه امسال به بهره برداری می رسد.
 
محسن پور سید آقایی در نشست خبری، اظهار کرد: بر اساس سیاست های اصل 44 و اقدامات پس از آن راه آهن چند وظیفه دارد که در این راستا ارائه دهنده سرویس حمل ونقل نیست و وطیفه آن فراهم کردن زیرساخت هاست برای استفاده بخش خصوصی است.
 
وی تصریح کرد: وطیفه دوم ما ایجاد مشوق های لازم برای فعال شدن بخش خصوصی در بخش مسافری و باری است. وطیفه ما جذب بخش خصوصی در حمل و نقل ریلی است.
 
وی ادامه داد: وطیفه سوم ما نظارت بر عملکرد بخش خصوصی و دفاع از حقوق مردم ات. راه آهن وطیفه دارد از حقوق مردم در قبال خدمات دفاع کند و نماینده مردم در نظارت بر عملکردها و خواسته هایی که بر مردم اجحاف نشود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه بین المللی هم وظیفه ما توسعه فعالیت های ترانزیتی است. در  حوزه زیربناها امسال مجموعا از بودجه دولتی 2000 میلیارد تومان اعتباراتی است که به راه آهن داده شده است. با این بودجه کارهای زیادی را از جمله دو خطه کردن مسیرهای یک خطه را برنامه ریزی کرده ایم.
 
پورسیدآقایی افزود: دو خطه کردن بافق- بندرعباس، اردکان-چادرملو، اهواز-بندر امام و تهران-کرج-قزوین امسال آغاز شده است.
 
وی با بیان این که خط تهران-کرج را چهار خطه می کنیم، بیان کرد: راه اندازی خط حومه ای در جنوب تهران به کاهش ترافیک مترو تهران-کرج کمک می کند.
 
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: پیش بینی کرده ایم با دو خطه کردن قزوین-کرج هم سرویس خومه ای می دهیم و هم گلوگاه های خطوط دیگر را پوشش مس دهیم.
 
پورسیدآقایی با اعلام اینکه سیستم های علائم و راه آهن در بخش هایی از راه آهن وجود ندارد، افزود: در راه آهن سیستم ATC  داریم که این سیستم به کنترل سرعت قطارها کمک می کند و اگر سرعت قطار افزایش یابد به صورت اتوماتیک سرعت قطار را کاهش می دهد.
 
وی تصریح کرد:  در مسیر تهران- مشهد تا آخر تابستان کار عملیاتی این سیستم آغاز می شود و منتظر پایان تست این سیستم هستیم تا به صورت عملیاتی از مهرماه از سیستم ATC بهره برداری می شود. همچنین در مسیر جنوب از قم تا اهواز نیز کل سیستم را تغییر می دهیم که کار این پروژه آغاز شده است.
 
وی با بیان این که کل سیستم ریلی کشور به سیستم ATC مجهز می شود، تاکید کرد: امکان حرکت قطارها پشت سر هم (تراک بندی) یکی از مزیت های سیستم ATC است و به ما کمک می کند با سیستم های الکترونیکی قطار در مسیرهای 4 تا 5 کیلومتری پشت سر هم حرکت کنند که این مسئه به افزایش ظرفیت قطارها کمک فراوانی می کند.
 
وی بازسازی خطوط قدیمی مشکلات زیادی را در شبکه ایجاد کرده که در محور جنوب شاهد خروج قطارهای هستیم که به دلیل فرسودگی یا شکستگی خطوط به وقوع می پیوندد. اصلاح این مسیر از سی سال قبل در برنامه بوده که از امسال بین درود تا اندیمشک کل خطوط تعویض می شود و کل ریل ها در غرق در بتن ساخته خواهد شد و دیگر از تراورس استفاده نمی شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که برای اولین بار است که در دنیا به صورت "گرم" این برنامه عملیاتی می شود، اظهار کرد: برقی کردن خطوط یکی از وظایف اصلی ماست که در این راستا قرارداد تهران-مشهد منعقد شده است. قرارداد این پروژه به صورت فاینانس است که مجوزهای آن شورای اقتصاد اخذ شده است.
 
پورسید آقایی با بیان این که عملیات فاینانس برقی کردن این خط تا پایان سال آغاز می شود، تاکید کرد: ظرف 42 ماهه این خط با سرعت 200 کلیومتر به بهره برداری می رسد و این پروژه 5300 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارمند راه آهن 0 0

    آقای مدیر عامل دوخطه بافق - بندرعباس در سال ۱۳۹۱ به بهره برداری رسیده است. لطفا با اطلاعات کامل مصاحبه کنید که آبروی راه آهن حفظ شود.

  • حمیدرضا عشایری 0 0

    اقای دکتردم به دقیقه و به دلایل واهی قیمت هارو بالا میبرید ایا خبر از وضع قطارها و تاخیرات دارید ایا از وضع نظافت خدمت رسانی تو قطارها دارید می دونم خداوکیلی نداریداگه هم داشته باشید براتون مهم نیست فرایند سوار شدن تاپیاده شدن از قطاررو بررسی کنید ببینید عواملتون چقدر به مردم ظلم می کنن اما چون هم باندی شما هستند برخوردی نمیشه مثلا از تهران این مردم بدبخت روبا واگن گرم می فرستید بعدش هم می گید نصف پول بلیط رو بدید جهت عذر خواهی بنظرم باید به این عذر خواهی زکی گفت

  • راه اهن 0 0

    تین عزیز! بازهم سانحه درمحوراندیمشک!!!!!!!