| کد خبر: 15357 |

ریل‌گذاری ۳۰ کیلومتر راه‌آهن گیلان

تین نیوز | مدیر کل راه و شهرسازی گیلان گفت: 30 کیلومتر از راه‌آهن گیلان از سمت قزوین ریل‌گذاری شده است.
 
شعبانعلی خاوری با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن گیلان اظهار کرد: این پروژه اکنون در روسازی 30 درصد و زیرسازی 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
وی با بیان اینکه 30 کیلومتر از راه‌آهن از سمت قزوین ریل‌گذاری شده است، تصریح کرد: امیدواریم سوت قطار گیلان در وقت خود به صدا درآید.
 
مدیر کل راه و شهرسازی گیلان دسترسی به راه‌های این استان را به دلیل ارتقای محورها آسان دانست و گفت: در بحث ایمنی جاده‌ها و گشت راهداری فعالیت‌هایی صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه گارگروه ایمنی ترافیک اداره به صورت مستمر تشکیل جلسه می‌دهد، افزود: سنوات قبل 114 نقطه حادثه‌خیز در گیلان وجود داشت که سال گذشته 78 نقطه اصلاح شد و امسال نیز در صورت تامین اعتبار بقیه نقاط ایمن‌سازی می‌شود.
 
خاوری از آسفالت 60 کیلومتر راه‌های شریانی گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: ادامه آزاد راه رشت‌ـقزوین از سمت منجیل آسفالت می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه در محورهای گیلان تابلوهای زیادی نصب شده است، یادآور شد: رانندگان توجهی به این تابلوهای هشدار دهنده نمی‌کنند.
 
مدیر کل راه و شهرسازی گیلان درباره نصب تابلوی شرکت‌ها و موسسات در سطح راه‌های استان گفت: تاکنون بالغ بر 600 تابلو در سطح استان جمع‌آوری شده است.
 
وی با بیان اینکه نصب بیشتر این تابلوها به صورت غیرمجاز است، افزود: این در حالی است که ما به عنوان دستگاه اجرایی باید برای جمع‌آوری این تابلوها مجوز لازم را دریافت کنیم.
 
خاوری به وضعیت آسفالت راه‌های روستایی گیلان اشاره کرد و متذکر شد: 7 هزار و 800 کیلومتر راه روستایی در گیلان وجود دارد که از این میزان تنها 45 کیلومتر آسفالت شده و از شاخص 50 درصدی کشور عقب هستیم.
 
وی تملک اراضی و کافی نبودن منابع مالی را از مشکلات آسفالت راه روستایی ذکر کرد و یادآور شد: ناچاراً باید با کمترین هزینه‌ها آسفالت کنیم و از روستاییان می‌خواهیم ما را یاری دهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.