| کد خبر: 12524 |

لزوم توسعه مطالعات ریلی در مازندران

تین نیوز |  استاندار مازندران گفت: توسعه مطالعات ریلی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در دستور کار قرار بگیرد.
 ربیع فلاح جلودار پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در استانداری مازندران اظهار داشت: در دیداری که با رئیس جمهور با حضور همه استانداران کشور برگزار شد، استانداران کشور خواستار اختیارات بیشتر استانداران در زمینه بودجه اختصاصی استان‌ها شدند که مقرر شد این موضوع در کارگروهی مورد بررسی و به اطلاع استانداران برسد.
 
وی دیگر مسائل مطرح شده استانداران در دیدار با رئیس جمهور را مشکل بودجه جاری استان‌ها برشمرد و افزود: در این جلسه نیز قول داده شد که گشایش کوچکی انجام شود.
 
استاندار مازندران با اشاره به محدودیت اعتباری که در استان و کشور وجود دارد، بیان کرد: مسئولان استانی برای رفع مشکل اعتباری جهت اجرای طرح‌های عمرانی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند.
 
وی بیان داشت: بیش از 3 هزار و 27 پروژه نیمه‌تمام در استان مازندران وجود دارد که 173 پروژه جدید نیز برای استان تعریف شد.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: برای همه این پروژه‌ها اعتبار در نظر گرفته شد ولی طبق برنامه باید یک‌هزار و 235 پروژه در استان به اتمام برسد که این پروژه‌ها نیز پیشرفت بالای 45 تا 50 درصد دارند.
 
فلاح‌ جلودار با اعلام اینکه دریای خزر بزرگ‌ترین منبع درآمدی استان محسوب می‌شود، گفت: این دریا مهم‌ترین محور توسعه استان است ولی خروجی ما از دریا مناسب نیست که نیاز است متولیان این امر فعالیت بیشتری در این زمینه در دستور کار قرار دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: در زمینه گردشگری دریای خزر فرصت بسیاری خوبی برای استان ایجاد می‌کند که نیاز است این فرصت‌ها احصاء شود.
 
استاندار مازندران خواستار استفاده بیشتر از راه‌آهن در استان شد و مطرح کرد: زمینه توسعه ریلی در استان ایجاد شود و مطالعات این بخش در دستور کار قرار گیرد و دست‌اندرکاران از ظرفیت بخش خصوصی در این بخش استفاده بهینه انجام دهند.
 
وی با اشاره به فعالیت یکی از بنادر استان مازندران که با همکاری بخش خصوصی در حال فعالیت است، گفت: از ظرفیت این بخش به خوبی استفاده شود و مسئولان کشور نیز به رونق بخش خصوصی در کشور اعتقاد ویژه‌ای دارند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.