| کد خبر: 12027 |

قطار سال آینده به ارومیه می‌رسد

تین نیوز | معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی کمبود مسافر را مشکل ایستگاه‌های راه‌آهن میاندوآب و مهاباد دانست و گفت:
 
 با تکمیل طرح راه‌آهن مراغه - ارومیه این مشکل نیز مرتفع می‌شود.
 
هادی بهادری در دیدار از ایستگاه راه‌آهن مهاباد با بیان اینکه با بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها و بهره‌برداری از مسیر راه‌آهن مهاباد - نقده به‌دلیل اهمیت ترانزیتی آن، بخشی از مشکلات این ایستگاه‌ها رفع خواهد شد، اظهار کرد:‌ با بهره‌برداری از ایستگاه نقده و ارومیه مشکل بار نیز در این مسیر راه‌آهن مرتفع می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: خط آهن مراغه – ارومیه در قالب پنج قطعه طراحی و در دست احداث بوده که تاکنون با راه‌اندازی ایستگاه‌های میاندوآب و مهاباد قطعات اول تا چهارم پروژه به بهره‌برداری رسیده و عملیات زیرسازی قطعه پنج از این پروژه نیز حدفاصل ایستگاه مهاباد تا ارومیه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بهادری از شنیدن صدای سوت قطار طی سال آینده در ارومیه خبر داد و اظهار امیدواری کرد، با تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای اتمام این طرح سال آینده شاهد اتصال ارومیه به شبکه سراسری راه‌آهن کشور خواهیم بود.

مدیر کل راه‌وشهرسازی آذربایجان غربی نیز در این دیدار با بیان اینکه ایستگاه مهاباد به بهره‌برداری رسیده و مشکلی از این بابت وجود ندارد، ادامه داد:‌هم‌اکنون ایستگاه راه‌آهن نقده با 62 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرای عملیات بوده که اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این طرح امسال 600 میلیارد ریال است.

خلیل محبت خواه با بیان اینکه برای اتمام طرح ملی راه‌آهن مراغه- ارومیه بالغ بر 3 هزار و 450 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، ادامه داد: ‌این در حالی است که 700 میلیارد ریال نیز به پیمانکاران این طرح بدهی معوق داشته و نیازمند تخصیص اعتبار ویژه برای اتمام طرح و شنیدن سوت قطار در سال آینده در ارومیه هستیم. ساخت خط آهن مراغه - ارومیه به طول 183 کیلومتر از سال 1380 آغاز شده و 4 قطعه از آن به طول 84 کیلومتر همراه 2 ایستگاه مسافربری میاندوآب و مهاباد در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده است. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.