| کد خبر: 117100 |

اسدآباد، قطب حمل و نقل ریلی غرب کشور

تین‌نیوز|فرماندار اسدآباد گفت: اسدآباد با داشتن بیش از پنج هزار تریلر و کامیون سنگین می تواند به عنوان قطب حمل و نقل ریلی غرب کشور محسوب شود.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، افشاری در اتاق فکر اقتصاد مقاومتی با موضوع بررسی مشکلات کامیون داران این شهرستان اظهار داشت: اسدآباد با داشتن بیش از پنج هزار تریلر و کامیون سنگین می تواند به عنوان قطب حمل و نقل ریلی غرب کشور محسوب شود چرا که حجم بالایی از جابه جایی کالاهای کشور توسط ناوگان اسدآباد انجام می شود.

وی افزود: هم اکنون شش هزار و 500 راننده در ناوگان حمل و نقل برون جاده ای مشغول فعالیت هستند که 85 درصد آنها بیمه تامین اجتماعی هستند که سهم بزرگی از اشتغال شهرستان را به خود اختصاص داده است.

افشاری فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل شهرستان را از مهمترین مشکلات این بخش عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 35 درصد ناوگان حمل و نقل شهرستان فرسوده است که نوسازی آنها نقش مهمی در کاهش آمار تصادفات و افزایش بهره وری و اقتصاد مقاومتی دارد. 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ehsankhalegifar۰۹۸۷ @ gmail. com 0 0

    بنظرتان خلط مبحثنیست کامیون چه ربطی به قطب ریلی دارد باید عنوان میشد قطب حمل و نقل جاده ای. من که عنوان دیدم فکر کردم بندر خشک هست و مثل امریکا کلیه بارهای کارخانه ها با قطار جابجا میشود لطفا در انتخاب مطالب عنوان دقت بیشتر شود. واین اعتقاد در ما هست باید بخش بار به ریل منتقل شود برای کاهش تصادفات، الودگی هوا، و حتی مصرف سوخت و کاهش اسیب به جاده ها و گسترش ترانزیت لازم است ریل جایگزین قطار شود. بخش جاده ای با ماکزیمم قدرتش رسیده و میدانیم بخش ریلی به تنهایی ده برابر جای رشد دارد با هزینه کمتر و مصرف سوخت کمتر و بازده بالاتر. الان بنادر ما هنوز وصل راه اهن نیستند هنوز راه آهن های ترانزیتی مثل عراق و آذربایجان و ارمنستان وصل نشده حتی راه اهن ما با ترکیه هم اشکال دارد چون بخش رازی در دریاچه وان با کشتی میروند. الان راه اهن ترانزیتی و باری کشور برقی نیستند. باید توسعه ریلی چند برابر جاده بودجه بیشتر شود

  • 0 0

    دوست عزیز! تین نیوز در قبال اخباری که به نقل از سایر مراجع است هیچگونه مسئولیتی ندارد و پاسخگو نیست.