| کد خبر: 116637 |

تجهیز نمازخانه های ایستگاه های ریلی به امکانات رفاهی

تین‌نیوز| مدیر عامل راه آهن گفت: هر كاری كه توسعه و نشر فرهنگ نماز را به دنبال داشته باشد، با پیگیری مسئولان و مدیران حمل و نقلی بایستی پیگیری جدی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سعید محمد زاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن در در جلسه دبیران ستادهای اقامه نماز سازمانها و شركتهای تابعه وزارت راه با تاكید بر حمایت از امر توسعه و ترویج فرهنگ نماز گفت: یكی از موضوع های مهم در كشور توجه به امر نماز است و هر كاری كه توسعه و نشر فرهنگ نماز را به دنبال داشته باشد، با پیگیری مسئولان و مدیران حمل و نقل ریلی پیگیری جدی خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه در زمان مدیرعامل پیشین راه آهن، اقدامات و اعتبار زیادی برای تجهیز نمازخانه ها انجام شده و این امر در این زمان نیز ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: تمامی ایستگاه های ریلی در كشور به نمازخانه و امكانات مورد نیاز مجهز شده است و به منظور افزایش امكانات رفاهی مسافران، اقدامات بسیاری در دست اجرا است.

سند راهبردی ستاد اقامه نماز وزرات راه تكمیل شد
در ادامه سید سعید سید علایی معاون وزیرراه و شهرسازی و معاون توسعه مدیریت و منابع و رئیس ستاد اقامه نماز وزرات راه و شهرسازی در جلسه دبیران ستادهای اقامه نماز سازمانها و شركتهای تابعه وزرات راه گفت: در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز، وزارت راه به دلیل اهتمام نسبت به آموزش و توانمند سازی كارگزارن نماز، اتخاذ تدابیر لازم و تلاش در جهت عدم تداخل زمان حركت رسانه های سفری با وقت نماز و الگوسازی نمازخانه فرودگاههای كشور به عنوان دستگاه برتر در سال ۹۴ مورد تقدیر قرار گرفت.

سید علایی ضمن قدردانی از متولیان اقامه نماز وزارتخانه افزود: در توافق نامه ای كه هر سال با ستاد اقامه نماز كشور مبادله می شود، امسال برای اولین بار مقرر شده كه این توافق نامه كاربردی باشد و عدد و رقم در آن پیش بینی شود.
وی افزود: از امسال شاخص های ما شكل دقیق تری بخود گرفته و از سال جاری نتایج بررسی های یك سازمان و یا شركت به مدیر عامل آن شركت نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بر استفاده از تمامی امكانات و زمانها جهت اقامه و توسعه فرهنگ نماز توسط دبیران ستادهای اقامه نماز سازمانها و شركتهای تابعه وزرات راه تاكید كرد.
رئیس ستاد اقامه نماز وزرات راه و شهرسازی به اقدامات و فعالیتهای این ستاد در سال جاری اشاره كرد و افزود: سند راهبردی ستاد اقامه نماز وزرات راه تكمیل شده و درصدد اخذ تاییدیه از ستاد اقامه نماز كشور هستیم و این توفیقی است كه می توانیم سند راهبردی و كاربردی در این زمینه داشته باشیم.

به گفته سیدعلایی تجهیز تمامی نمازخانه های زیرمجموعه وزارتخانه به غیر از حوزه جاده ای، به دلیل گستردگی راه ها و جاده ها، از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه ریلی نیز كارهای بسیار خوبی انجام شده و تجهیز نمازخانه ها و دسترسی به آنها بسیار مناسب است.ضمن اینكه در حوزه فرودگاهها و بنادر نیز اقدامات خوبی انجام گرفته است.

سید علایی ادامه داد: نصب تابلوهای حد ترخص در خروجی شهرها و عدم تقارن نماز با پروازهای هواپیمایی از دیگر دستاوردهای درخشان این ستاد بوده است.
رئیس ستاد اقامه نماز وزرات راه و شهرسازی بر توجه بیشتر به بحث آموزش كاركنان جهت تشویق كاركنان و مدیران به اقامه نماز اول وقت، حضور ائمه جماعت در دفاتر مدیران، تولید و توزیع محصولات فرهنگی و فضاسازی مناسب اقامه نماز در زمان اوج سفرها تاكید كرد.

گفتنی است؛ در این جلسه دبیران ستادهای اقامه نماز سازمانها و شركتهای تابعه وزرات راه حضور داشتند كه سید علایی رئیس ستاد اقامه نماز وزرات راه و شهرسازی از حجت الاسلام محمدعلی بیاتی مشاور فرهنگی مدیرعامل ودبیر ستاد هماهنگی تبلیغات اسلامی راه آهن به دلیل كسب رتبه برتر شركت راه آهن در توسعه و ترویج فرهنگ نماز و تلاشهای ارزنده وی در كسب این رتبه و نقش موثر وی در ارسال گزارشهای مستند به مبادی ذیربط، با اهدا لوح قدردانی كرد. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.