|
کد خبر
۱۱۱۹۳۰
کپی شد
هشدارهای سامانه کنترل اتوماتیک قطار از ویژگیهای مهم است
تیننیوز| معاون فنی و زیربنایی راه آهن: هشدارها در سامانه کنترل اتوماتیک قطار ATC از ویژگیهای بارز آن است.
مازیار یزدانی گفت: در رسانه ها اطلاعاتی در مورد خرابی که ATC اعلام میکند، پخش شد که این خرابی نیست بلکه هشدارهایی است که در شبکه وجود دارد.
وی گفت: ATC اعلام می کند که مشکلی در شبکه وجود دارد و با هشدار اپراتورها موظفند علت خرابیها را پیگیری کنند.
یزدانی افزود: در صورتی که خرابیها برطرف شود، ATC اجازه حرکت قطارها را میدهد.
یزدانی گفت: اگر در خودروها سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر در ثانیه برود ، خودرو هشدار میدهد اما در ATC قطار در صورتی که اپراتور به آن توجه نکند ، به طور خودکار قطار را متوقف میکند.
وی گفت: این سامانه برای امنیت شبکه ریلی است و بر اساس دستورالعملها راهکارهای کاهش خطای نیروی انسانی در شبکه ریلی را پیگیر هستیم.
یزدانی افزود: در حادثه سمنان هم سامانه ATC درست عمل کرد و دستور توقف به قطار داد در حالی که اپراتور بررسی کامل انجام نداد که چه مشکلی در شبکه وجود دارد و دستور ادامه سیر به قطار داد که آن حادثه به وجود آمد.
وی افزود: پس از این سانحه یکی از دستورهایی که داده شد و بر اساس دستور مقام معظم رهبری؛ دستورهای پیشگیرانه است.
وی گفت: ATC اعلام می کند که مشکلی در شبکه وجود دارد و با هشدار اپراتورها موظفند علت خرابیها را پیگیری کنند.
یزدانی افزود: در صورتی که خرابیها برطرف شود، ATC اجازه حرکت قطارها را میدهد.
یزدانی گفت: اگر در خودروها سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر در ثانیه برود ، خودرو هشدار میدهد اما در ATC قطار در صورتی که اپراتور به آن توجه نکند ، به طور خودکار قطار را متوقف میکند.
وی گفت: این سامانه برای امنیت شبکه ریلی است و بر اساس دستورالعملها راهکارهای کاهش خطای نیروی انسانی در شبکه ریلی را پیگیر هستیم.
یزدانی افزود: در حادثه سمنان هم سامانه ATC درست عمل کرد و دستور توقف به قطار داد در حالی که اپراتور بررسی کامل انجام نداد که چه مشکلی در شبکه وجود دارد و دستور ادامه سیر به قطار داد که آن حادثه به وجود آمد.
وی افزود: پس از این سانحه یکی از دستورهایی که داده شد و بر اساس دستور مقام معظم رهبری؛ دستورهای پیشگیرانه است.
بنظرم وزارت راه به جای مغلطه و حاشیه و جنجال خدا وکیلی برای عدم تکرار بیاید این سیستم atc را اصلاح و ارتقا دهند تا خطا ندهد تا موجب شکل گیری ذهنیت عدم اعتماد کارکنان به سیستم اتوماسیون دیگر شکل نگیرد. نمیدانم چه اصراری و چه منافعی در وزارت راه در قبال این سیستم پر حاشیه هست که نمیخواهند بجای دفاع بیایند برای امنیت مردم انرا اصلاح کنند نشود در دولت های بعدی بیایند از اختلاس و یا منافع پشت پرده این سیستم رو نمایی شود مثل دوره های قبل. و نگذارند بهانه ای برای رونمایی و افشاگری باقی بماند برای مردم بیشتر اینکه این سیستم بهانه ای برای اعتراض به اعتراض به وزارت راه باشد اصلاح و ارتقای ان دارای اهمیت هست بگونه ای که امنیت شان بالا برود وزارت راه هم بیاید بجای دفاع کورکورانه بخاطر مردم هم شده چه در خفا این سیستم اصلاح و ارتقا بدهند این جمله بزرگان و پیشینیان ما هست مهم نیست شکست خوردی مهم اینه بلند شوی و شکست را جبران کنی و به راهت ادامه دهی
واقعا اگر این سیستم یه دونه گواهی بین المللی داره بیان رو کنن! حداقلی ترین گواهی cil۴ هست که این شرکت هنوز هم نتونسته بگیره!!!! آقای یزدانی باید هم چنین دفاعی بکنه، انتظار نداشته باشید بگه ماست من ترشه