| کد خبر: 261603 |

اعتراض رانندگان استیجاری شرکت توزیع برق گیلان

رانندگان استیجاری شرکت توزیع برق گیلان به قرارداد کاری خود معترض هستند و می گویند: دستمزد و مزایای ما در مقایسه با رانندگانی که شرکت در اختیار آن ها ماشین قرار داده، کمتر است.

تین نیوز

رانندگان استیجاری شرکت توزیع برق گیلان به قرارداد کاری خود معترض هستند و می گویند: دستمزد و مزایای ما در مقایسه با رانندگانی که شرکت در اختیار آن ها ماشین قرار داده، کمتر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، جمعی از رانندگان استیجاری شرکت توزیع برق گیلان از شرایط کاری خود انتقاد کردند و گفتند: شرکت پیمانکار جدید، قراردادی در اختیار ما قرار داده که در آن مبلغ ۲میلیون ۵۰۰ هزار تومان به عنوان نگهداری و تعمیرات و همچنین عیدی و سنوات و سایر در نظر گرفته شده است.

به گفته ی این رانندگان، این مبلغ پیشتر به عنوان هزینه ی تعمیرات و نگهداریِ ماشین پرداخت می شده و حالا در قرارداد جدید به عنوان عیدی و سنوات هم پرداخت می شود. این در حالی است که بارها به ما گفته اند ما مشمولِ دریافتِ عیدی و سنوات نمی شویم و مشخص نیست چرا این مبلغِ ناچیز را به عنوان عیدی و سنوات ما در نظر گرفته اند.  

در برخی بندهای این قرارداد که یک طرفه نوشته شده؛ منافع کارگران نادیده گرفته شده است. در بند ۸ این قرارداد آمده: «در صورتی که کارفرما به هر دلیلی نیاز به خدمات خودرو ادامه قرارداد نداشته باشد حق دارد ۴۸ ساعت قبل مراتب را کتبا به پیمانکار اطلاع و قرارداد را به صورتِ یک طرفه خاتمه دهد. بنابراین بعد از خاتمه قرارداد تا پایان مدت مندرج در قرارداد هیچگونه حقی برای پیمانکار متصور نخواهد بود.»

همچنین در بند ۱۱ این قرارداد آمده: «در صورتیکه کارفرما تشخیص دهد از ارائه خدمات خودرو رضایت نداشته باشد پس از دوبار اخطار کتبی می تواند نسبت به فسخ قرارداد اقدام نموده و پیمانکار حق هیچگونه اعتراضی ندارد و همچنین در صورت عدم نیاز هم در هر زمان نسبت به لغو قرارداد با اعلام دو روز زودتر کتبا اعلام می نمایند.»

این کارگران که به قرارداد خود معترض هستند، گفتند: دستمزد و مزایای ما در مقایسه با رانندگانی که شرکت در اختیار آن ها ماشین قرار داده، کمتر است.

آن ها گفتند: ما با ماشینِ خود کار می کنیم و از هیچ مزایایی مثل عیدی و سنوات و بن کارگری و پاداش و مرخصی بهره مند نیستیم. حقوق ما با اضافه کاری حدود ۱۱ میلیون تومان است که این میزان با احتسابِ هزینه ی استهلاکِ ماشین بسیار ناچیز است.

رانندگان استیجاری شرکتِ توزیع برق گیلان حدود ۱۸۰ نفر هستند و چون قراردادشان استیجاری است از برخی  مزایای نیروهای دیگر بهره مند نیستند. این کارگران اظهار داشتند: در ابتدایِ ورودمان به این شغل، هر زمان که حقوق دیگر کارکنان شرکت افزایش می یافت، حقوق رانندگان نیز افزایش پیدا می کرد اما وضع رفته رفته بدتر شد. در حال حاضر حقوق رانندگان کفاف هزینه های زندگی را نمی دهد و با توجه به اینکه تمام هزینه های مربوط به ماشین بر روی دوش خودشان است، مبلغ دریافتی ناعادلانه است.

این رانندگان گفتند: مرخصی نداریم و برای روزهایی که کار نمی کنیم حقوقی هم دریافت نمی کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.