| کد خبر: 258546 |

احداث جاده «قزوین، رحیم آباد و کلاچای» نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان است

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار برآورد شده و موردنیاز برای احداث جاده قزوین- رحیم آباد - کلاچای به عنوان پیوند دهنده استان های گیلان، مازندران و قزوین را ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار برآورد شده و موردنیاز برای احداث جاده قزوین- رحیم آباد - کلاچای به عنوان پیوند دهنده استان های گیلان، مازندران و قزوین را ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خیرالله وحید خادمی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از محور قزوین، رحیم آباد و کلاچای که به همراه استانداران گیلان، مازندران و قزوین برگزار شد در گفت و گو با خبرنگاران در روستای سپارده دهستان اشکور علیای رامسر افزود : در زمان حاضر تردد بخشی از این جاده به صورت روستایی و بخشی هم به شکل فرعی در بین اهالی این استان ها برقرار است.

وی اظهارداشت: آنچه مورد تقاضا و در قانون بودجه به آن توجه شده این است که جاده قزوین، رحیم آباد و کلاچای به طول ۱۵۶ کیلومتر به صورت جاده اصلی احداث شود.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبارات موردنیاز برای احداث این جاده بتوان تردد کریدور جنوب به شمال همانند دیگر جاده های کشور برقرار شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تصمیمی که امروز برای این جاده گرفته شده در استان گیلان محدودیت زیست محیطی نداریم و بنا است جاده فعلی تعریض و کار تداوم یابد منتهی در محدوده مازندران و گیلان این محور کامل خاکی است در حد دسترسی اولیه است و قرار شد و مردم بتوانند از این محور که حدود ۳۵ کیلومتر است استفاده بهتری بکنند.

خادمی اضافه کرد : ردیف بودجه برای اجرای این طرح وجود دارد و به خاطر حجم بالای کار بعید به نظر برسد تا پایان این دولت این طرح به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد : بازدید امروز سه استاندار استان های یادشده در واقع به خاطر آشنایی بیشتر این محور بوده است تا بتوان با یک روش اصولی روند اجرایی طرح را شتاب ببخشیم.

خادمی آشنایی بیشتر از مسائل و مشکلات فراروی این جاده را از دیگر اهداف بازدید امروز مسوولان برشمرد و یادآور شد: این محور از مسیر جدید رحیم آباد، کلاچای گیلان بوده که بازگشایی و تعریض آن مورد خواست مردم این استان های شمالی است.
وی در بخش دیگری در خصوص محور قزوین - الموت تنکابن هم گفت : این محور به طول ۱۶۲ کیلومتر است در محدوده قزوین ۶۲ کیلومتر آن امسال به بهره برداری می رسد و بخش هایی از این محور واقع در استان مازندران به طول ۱۵ کیلومتر نیز تا پایان سال انجام می گیرد نیاز به تامین مالی دارد.

استانداران مازندران، گیلان و قزوین امروز در حاشیه بازدید مشترک، جاده قزوین - رحیم آباد و کلاچای را به عنوان مهمترین محور مواصلاتی این سه استان برشمردند و تاکید کردند بازسازی و بازگشایی این محور ارتباطی با همت جهادی دولت سیزدهم شتاب می گیرد.

 استانداران مازندران، گیلان و قزوین به منظور تسریع در بازگشایی محور ارتباطی کلاچای گیلان - رحیم آباد مازندران و الموت قزوین امروز به میزبانی استاندار مازندران با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شواری اسلامی از این محور بازدید کردند.

جاده" قزوین - رحیم آباد - کلاچای" ۱۴۶ کیلومتر طول دارد که ۵۹، ۱۲ و ۷۴ کیلومتر به ترتیب در استان های گیلان، مازندران و قزوین واقع شده است و به گفته مشاور این طرح تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث آن هزینه شده است.

آغاز احداث جاده قزوین - رحیم آباد و کلاچای به پنج سال گذشته بر می گردد که تا کنون ۱۰ کیلومتر واقع در استان گیلان انجام شده و پنج کیلومتر در حال مناقصه به پیمانکار و ۲.۵ کیلومتر نیز در دست احداث و در حوزه قزوین ۹.۵ کیلومتر در دست اجراست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 0 0

    قطعاتواین قرن این جاده حداث نخواهذشد...کنارگذرچمخاله به رودسر..بامسافتی کوتا..بیست سالی میش..پیشرفتی نداشته ...بامسولین بی عرضه راه گیلان..دلخوش نباشید