| کد خبر: 254158 |

جذب ۹۸ درصد از اعتبارات تخصیص یافته بنادر و دریانوردی گیلان

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: سال گذشته بنادر استان با جذب ۹۸درصد از اعتبار تخصیص یافته عملکرد قابل توجهی نسبت به سال های گذشته ثبت کرد.

تین نیوز

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: سال گذشته بنادر استان با جذب ۹۸درصد از اعتبار تخصیص یافته عملکرد قابل توجهی نسبت به سال های گذشته ثبت کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری از سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی نیکوکار معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در تشریح فعالیت ها، اقدامات و عملکرد واحد فنی و مهندسی این اداره کل در سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: میزان پروژه های حوزه عمرانی و تجهیزاتی این معاونت نیز در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته از حیث مبلغ با رشد ۶۷ درصدی روبرو شده است.

وی با اشاره به پروژه های مورد افتتاح و قابل بهره برداری در سال ۱۴۰۱، تصریح کرد:  احداث باشگاه ملوانان، برق رسانی به کشتی ها و تعمیر اساسی سوکت های برق، تعمیرات اساسی ساختمان های بندر گردشگری دریایی چمخاله، مهمانسراهای بندر انزلی، بازسازی و تعمیر اساسی جرثقیل گرو، لیبهر و ۳ دستگاه ماشین آتش نشانی، خرید و نصب تجهیزات رادیویی، مخابراتی و الکترونیکی و همچنین  تعمیرات اساسی شناور پاک بوم از جمله اهم پروژه های ادامه دار از سال ۱۴۰۰ بوده که با اعتبار مجموع بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری و مورد افتتاح قرار گرفتند.

به گفته معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان؛ محوطه سازی تاسیسات زیربنایی محوطه ۲۲ هکتاری، تعمیرات اساسی روکش آسفالت محوطه های بندری، تفکیک کانال ها، اجراء شبکه اعلام و اطفاء حریق کل بندر، تعمیرات اساسی و انتقال یک دستگاه ریچ استاکر با اعتباری مجموع بیش از ۲۱۵۰ میلیارد ریال که در سال ۱۴۰۱ هزینه شد، از جمله پروژه های ادامه دار و آغاز شده در سال گذشته است.

نیکوکار با اشاره به پروژه عمرانی مرتبط با تعامل شهر و بندر که در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسیده و یا آغاز شده است، تصریح کرد:  لایروبی فاز اول تله رسوب گیر زیر پل غازیان، تعمیرات اساسی زمین چمن ورزشی اداره کل،  اسکله گرد بلوار بندر انزلی ،  ترمیم روکش اسفالت خیابان بندر و  تعریض خیابان خیابان شهید مصطفی خمینی (بایندر) از جمله پروژه های تعامل شهر و بندر هستند.

 وی با بیان اینکه ۱۴  پروژه در دست مطالعه است، گفت: ۹ پروژه  منجر به اخذ مجوز از سازمان شده و یا فرایند تشریفات برگزاری مناقصه آنها در حال دریافت و پیگیری است، ۳ پروژه در دست بررسی و تصویب نهایی در کمیته های تخصصی بوده و ۲ پروژه نیز  منجر به انعقاد قرارداد با پیمانکار گردیده است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه ۵  پروژه سرمایه گذاری توسط این معاونت کنترل و نظارت شد، اذعان داشت: ۳ سیلوی غلات به ظرفیت مجموع ۱۲۵ هزار تن و مخازن روغن در حال بهره برداری بوده و خطوط لوله نفتی با ۱۰۰ درصد پیشرفت از جمله ۵ پروژه یاد شده است.

نیکوکار با بیان اینکه  با همکاری معاونت دریایی نسبت به انجام لایروبی بندر آستارا با اعتباری بیش از ۵۸۰ میلیارد ریال اقدام شد، یادآور شد: هم اکنون دو پروژه مشترک با معاونت فنی و مهندسی سازمان بنادر شامل ساخت موج شکن بندر گردشگری دریایی چمخاله و همچنین ساخت و نصب بازوهای بارگیری اسکله دلفین (نفتی) مجتمع بندری انزلی در حال پیگیری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.