| کد خبر: 251727 |

قیمت خودروی طرح نوسازی تاکسی‌ های فرسوده منصفانه نیست

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل شهرداری آستارا گفت: خودروی سمند سورن پلاس با قیمت ۲۷۴ میلیون تومان برای نوسازی و جایگزینی تاکسی های درون شهری در نظر گرفته شده است که قیمت آن منصفانه نیست و بسیاری از تاکسیرانان به لحاظ مالی، توان پرداخت این مبلغ را ندارند.

تین نیوز

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل شهرداری آستارا گفت: خودروی سمند سورن پلاس با قیمت ۲۷۴ میلیون تومان برای نوسازی و جایگزینی تاکسی های درون شهری در نظر گرفته شده است که قیمت آن منصفانه نیست و بسیاری از تاکسیرانان به لحاظ مالی، توان پرداخت این مبلغ را ندارند.

به گزارش تین نیوز ، غلامرضا مصاحب اظهار کرد: در ناوگان حمل ونقل عمومی شهر آستارا ۴۰۰ دستگاه تاکسی درون شهری، ۷۲ دستگاه تاکسی بی سیم و ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطی زیر ۳۰ کیلومتر وجود دارد که ۲۴۵ دستگاه این ناوگان فرسوده است.

وی افزود: طرح نوسازی و جایگزینی تاکسی های فرسوده سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تا سال ۱۴۰۰، ۵۵ نفر از مالکان تاکسی شهری فرسوده آستارا با ثبت نام در سامانه اینترنتی اتحادیه سازمان های حمل ونقل همگانی کشور ، خودروی خودشان را نوسازی کردند، اما در سال جاری خودروهای سمند LX EF7 و پژو ۴۰۵ از چرخه نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی خارج و به دلیل مشخص نبودن خودروی جایگزین، طرح نوسازی حدود ۹ ماهه دچار وقفه شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: در این مرحله خودروی سمند سورن پلاس گازسوز با سطح آلایندگی یورو پنج با قیمت ۲۷۴ میلیون تومان جهت نوسازی و جایگزینی تاکسی های درون شهری نظر گرفته شده که بازه زمانی تحویل آن حداکثر سه ماه است و به تازگی ۱۲ نفر از مالکان تاکسی فرسوده شهر آستارا در این طرح ثبت نام کرده اند.

مصاحب با بیان اینکه قیمت خودروی جدید طرح نوسازی تاکسی های فرسوده منصفانه نیست و بسیاری از تاکسیرانان به لحاظ مالی، توان پرداخت این مبلغ را ندارند، تصریح کرد: تاکسی شهری یک وسیله حمل ونقل عمومی است؛ بنابراین دولت باید بهترین خودرو را با مناسب ترین قیمت در اختیار تاکسیرانان قرار دهد تا آنها بتوانند بدون داشتن دغدغه و نگرانی مطلوب ترین خدمات را به شهروندان ارائه کنند.

وی تاکید کرد: اگر تسهیلات بانکی از سوی دولت به طرح تعویض و نوسازی تاکسی های فرسوده درون شهری اختصاص پیدا می کرد، افراد بیشتری در این طرح ثبت نام می کردند، اما نقدی بودن دریافت خودرو و افزایش سرسام آور قیمت آن با استقبال بسیار کم تاکسیرانان آستارا برای ثبت نام مواجه شده است .

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل شهرداری آستارا گفت: با توجه به اینکه بسیاری از تاکسیرانان از وضعیت اقتصادی و مالی خوبی برخوردار نیستند، دولت باید برای حمایت از این قشر آسیب پذیر، تسهیلات بانکی کم بهره از طریق طرح نوسازی و تعویض خودروهای فرسوده ارائه کند تا این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.