| کد خبر: 249141 |

کارگو ترمینال فرودگاه رشت و تحول اقتصادی در منطقه شمال کشور

فرودگاه سردار جنگل رشت به دلیل موقعیت راهبردی، قرار گرفتن در کریدور شمال - جنوب و بهره مندی از جمعیت ۳۰۰ میلیونی در منطقه شمالی(کشورهای آسیای میانه)، این پتانسیل را دارد که با استفاده از ظرفیت این بازار و راه اندازی پروازهای کارگو به مرکز صادرات منطقه تبدیل شود.

تین نیوز

فرودگاه سردار جنگل رشت به دلیل موقعیت راهبردی، قرار گرفتن در کریدور شمال - جنوب و بهره مندی از جمعیت ۳۰۰ میلیونی در منطقه شمالی(کشورهای آسیای میانه)، این پتانسیل را دارد که با استفاده از ظرفیت این بازار و راه اندازی پروازهای کارگو به مرکز صادرات منطقه تبدیل شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ راه اندازی مرکز تعمیرات هواپیما در کریدور شمالی کشور، Base  شدن شرکت های هواپیمایی مسافری و باری و شکل گیری یک مرکز گردشگری و تجاری با زنجیره کاملی از ایجاد ارزش افزوده و فرصت های شغلی متنوع و خدمات دهی بسیار گوناگون در حوزه صادراتی، می تواند زیرساخت اقتصادی استان گیلان و حتی کشور را متحول کند.

سید محسن میرحسینی مدیرکل فرودگاه استان گیلان پیش بینی کرده است؛ پروازهای باری در سه ماه نخست سال آینده راه اندازی شود.

میرحسینی در خصوص منافع اقتصادی حاصل از ایجاد کارگو ترمینال گفت: بدون شک بخش عمده محصولات ارسالی به کشور روسیه از گیلان است و ظرف مدت زمان سه سال می توان سرمایه هزینه شده برای ایجاد ترمینال را بدست آورد.

وی گفت: با بهره برداری از کارگو ترمینال و فعالیت شرکت هواپیمایی جدید، دست کم برای 500 نیروی کار موقعیت شغلی فراهم می شود.

میرحسینی تصریح کرد: با توجه به ایجاد پایانه صادراتی در هشت کیلومتری فرودگاه از سوی استانداری، بدون شک با ایجاد ترمینال باری شاهد رشد اقتصادی قابل توجهی در این منطقه از کشور خواهیم بود.

وی گفت: خوشبختانه امروز مسئولان استانی و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، هریک به سهم خود در کنار سرمایه گذار بخش خصوصی در حال ایجاد بستر مناسب برای توسعه زیرساخت های فرودگاه رشت هستند.

مدیرکل فرودگاه استان گیلان خاطرنشان کرد: همزمان با بهره برداری از کارگو ترمینال ، فرودگاه رشت به یکی از پنج فرودگاه کشور در بحث دریافت سوخت یارانه ای تبدیل خواهد شد.

در همین رابطه نیز چندی پیش محسن کوشش تبار معاون وزیر کشور در بازدیدی که از فرودگاه سردار جنگل رشت نیز داشت اظهار امیدواری کرد؛ با کمک دولت، مجلس و پیش بینی پروژه کارگو به عنوان یک پروژه استانی و ملی و تامین اعتبار آن در سال ۱۴۰۲ هر چه زودتر به اهداف تعریف شده دست پیدا کنیم.

کوشش تبار، نقطه عطف راه اندازی کارگو را حضور سرمایه گذار بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

برقراری سه مسیر پروازی جدید از فرودگاه رشت

میرحسینی همچنین از برقراری سه مسیر پروازی جدید در آینده نزدیک خبر داد و گفت: همزمان با آغاز فعالیت شرکت هواپیمایی جدید در فرودگاه رشت، پروازهای اصفهان، تبریز و بوشهر برقرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به 9 مسیر پروازی دسترسی داریم، از رایزنی برای ایجاد پروازهای خارجی خبر داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.